Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها_امام جمعه قم گفت: دولت مردان باید بدانند شرایط مردم بسیار سخت است وگرانی بیداد می‌کند، فشارهای اقتصادی زیاد است و مردم از مجلس جدید انتظارات دارند و باید به دور از حاشیه سازی در راستای رفع مشکلات جامعه اقدام شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در سخنان آدینه ای که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: انسان دارای وظایف مختلفی در برابر خداوند، اولیای الهی و جامعه است که باید نسبت به آن اهتمام داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید خداوند را بشناسیم و معرفت داشته باشیم، راه خیر و شر برای انسان نشان داده شده است و موضوعات عبادی واخلاقی متوجه ما است و باید نسبت به آن توجه و عنایت داشته باشیم.

امام جمعه قم بیان کرد: ممکن است شخصی اهل زیارت، نماز جمعه و نمازجماعت باشد و نماز شب بخواند ولی آسیب هایی در زندگی وجود دارد که سبب می‌شود پایه های دینی و باورهای اعتقادی را از بین ببرد.

دبیر شورای عالی حوزههای علمیه عنوان کرد: حضرت علی(ع) در مسیری در حال حرکت بودند که شخصی قرآن قرائت می‌کرد، کمیل گفت که از قرائت قرآن آن شخص دچار شگفتی شدم و امام علی(ع) متوجه این موضوع شدند، امیرالمومنین(ع) فرمودند‌ای کمیل مراقب باش صدای دلربای این فرد تو را به تعجب واندارد و این شخص که مشاهده کردی اهل آتش جهنم است و برای تو وی را معرفی می‌کنم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جنگ نهروان پیش آمد و امیرالمومنین(ع) از کنار کشته‌های جنگ عبور می‌کرد ولحظه‌ای توقف کردند و به کمیل فرمودند می‌دانی این شخص کیست، کمیل گفت نمی‌دانم و امیرالمومنین(ع) فرمودند این همان شخصی است که به زیبایی قرآن را قرائت می‌کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: گاهی مشاهده می‌شود مبارزه با فساد می‌شود وبرخی افراد به عنوان مفسد معرفی می‌شوند که ممکن است اهل نماز باشند ولی آسیب و گره‌هایی در زندگی آنها بوده و باید پاسخگوی فساد خود باشند.

حفظ دین و حرکت در مسیر رضای الهی همواره مورد تاکید باشد

استاد حوزه علمیه با اشاره  به اهمیت حرکت در مسیر رضای الهی و عاقبت به خیری بیان کرد: باید توجه لازم داشته باشیم که آسیب‌ها به دین داری ما ضربه نزند که اگر این گونه شود دنیا و آخرت را از دست می‌دهیم.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: در ماه ذی الحجه قرار داریم که ماه مناسبت ها است، دهه اول این ماه دارای برکات و ویژگی‌ها بود و موسم حج، زیارت خانه خدا و مرقد نبی اکرم بود و میلاد و شهادت برخی از معصومین(ع) و روز و عرفه و عید قربان و غدیر از روزهای مهم این ماه است.

وی با اشاره فرا رسیدن روز مباهله و جایگاه این روز تصریح کرد: امروز 3 مناسبت مهم دارد که روز آیه تطهیر و روز نزول آیه مباهله است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: روز 25 ماه ذی الحجه آیه هل اتی درباره معصومین(ع) نازل شده است، موقع افطار بود و با اینکه خودشان نیاز داشتند ولی به فقیر، مسکین و اسیر کمک کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خانواده نقش بسیار مهمی در تربیت جامعه دارد و اگر خانواده سالم باشد جامعه سالم می‌ماند و باید مراقب فرزندان، بستگان و آشنایان باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: این روزها توطئه هایی در منطقه مشاهده می کنیم و انفجاری که در لبنان اتفاق افتاد بسیار مشکوک بود و توطئه‌ای همراه آن بود، به جای اینکه با مردم لبنان همدردی شود رئیس جمهور فرانسه سخنان تهدید آمیز مطرح کرد و نخست وزیر لبنان مجبور به استعفا شد.

کشور لبنان با مدیریت سید حسن نصرالله به آرامش باز می گردد

امام جمعه قم بیان کرد: سید حسن نصرالله با تدبیر و درایت همواره مسائل را پیش می‌برد و این بار نیز بر مشکلات فائق می‌آید و لبنان به آرامش باز می‌گردد.

امام جمعه قم: اشغالگری و غارت در ذات آمریکا نهفته استامام جمعه قم: آمریکا جرات کوچکترین اقدام علیه نفتکش‌های ایرانی را نداردامام جمعه قم: دولت در زمینه کمک به اقشار ضعیف جامعه اهتمام داشته باشد

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: رئیس جمهور آمریکا در باتلاق بسیار وحشتناکی فرو رفته و امروز بیشترین کشته‌های کرونا مربوط به آمریکاست و این کشور مشکلات  زیادی دارد ولی در عین حال دست از دشمنی با کشورمان برنمی دارد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: در زمینه برجام زمان بندی شده بود که ایران تا یک زمانی نمی‌تواند خرید و فروش تسلیحاتی داشته باشد ولی مشاهده می‌شود که وزیر خارجه آمریکا در تلاش است که مجامع بین المللی را علیه کشورمان متحد کند و منع خرید و فروش تسلیحاتی را تمدید کرده و ایران اسلامی را از خودکفایی بازدارد ولی موفق نمی‌شوند.

وی با اشاره به مشکلات جامعه افزود: دولت مردان باید بدانند شرایط مردم بسیار سخت است وگرانی بیداد می‌کند، فشارهای اقتصادی زیاد است و مردم از مجلس جدید انتظارات دارند و باید به دور از حاشیه سازی در راستای رفع مشکلات جامعه اقدام شود.

امام جمعه قم بیان کرد: ماه محرم را در پیش داریم، مردم عاشق امام حسین (ع) و خاندان اهل بیت(ع) هستند ولی امسال شرایط کرونا سبب شده محدودیت هایی برای عزاداری ایجاد شود که نباید افراط و تفریط شود.

عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: عده ای تاکید دارند نباید عزاداری برگزارشود و برخی دیگر معتقد هستند باید همانند سال‌های گذشته عزادرای شود، همان گونه که رهبری فرمودند باید پروتکل‌های بهداشتی مدنظر باشد و سخنرانان و مداحان دست به دست یکدیگر بدهند تا در کنار عزاداری و سوگواری سلامتی عزاداران مورد تاکید باشد.

انتهای پیام/452/ی

R7854/P/S6,62/CT11 بیشتر بخوانید... امام جمعه قم: مسجد میراث عظیم در اسلام و مرکزی بزرگ در انقلاب اسلامی است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... امام جمعه قم: مسجد میراث عظیم در اسلام و مرکزی بزرگ در انقلاب اسلامی است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۲ همایش بین‌المللی فاطمیون| ابلاغ سلام و درود سیدحسن نصرالله به مجاهدین لشکر فاطمیون / مدیون لشکر فاطمیون هستیم ۳ گزارش| تجلیل از مجاهدان لشکر فاطمیون / ‌خط و نشان جبهه مقاومت برای آمریکا / انتقام خون حاج قاسم و ابومهدی را می‌گیریم ۴ همایش بین‌المللی فاطمیون| سخنگوی نجباء عراق: ‌آمریکایی‌ها ‌هر روز ‌انتقام سخت را از رزمندگان عراقی تجربه می‌کنند /‌ انتقام خون حاج قاسم و ابومهدی را می‌گیریم ۵ همایش بین‌المللی فاطمیون| آیت‌الله مکارم شیرازی: جبهه مقاومت امروز در مجاهدات لشکر فاطمیون برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) متجلی شده است ۶ سردار اشتری: از نظر بودجه ‌در فشار هستیم/ ‌اعتبارات‌ ‌نیروی انتظامی ‌کفاف کارها را نمی‌کند‌ ۷ سیستان و بلوچستان| سومین مرحله از حق‌آبه هامون به‌زودی وارد تالاب می‌شود ۸ رزمایش سراسری همدلی یک‌شنبه در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود مهمترین اخبار استانها گزارش ویدیوئی| صف‌های طولانی گاز در بلوچستان؛ کامیون‌ها گاز را به موقع نمی‌رسانند! بوشهر| ۱۶ پالایشگاه گاز و مجتمع‌های پتروشیمی در پارس جنوبی راه‌اندازی شد قم| رئیسی با رئیس جامعه مدرسین دیدار کرد/ آیت‌الله یزدی: شروع مبارزه با فساد از خود قوه قضائیه اقدامی امید‌آفرین است ترافیک سنگین در مسیر تفرجگاه‌های مشهد؛ کرونا "جمعه‌ها" شیوع ندارد! مهمترین اخبار تسنیم وزارت خارجه: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت و دولت لبنان بود، هست و خواهد ماند یک مقام مسئول: هیچ نفتکش ایرانی توقیف نشده است ظریف: هیچ طرفی حق ندارد با سوء استفاده از نیازهای لبنان خواسته‌های خود را به این کشور دیکته کند اختصاصی تسنیم| فروش اوراق سلف نفتی "طرح جدید دولت" نیست/کلیات طرح جدید هنوز به تایید نهایی نرسیده است آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۶۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیت الله حسینی بوشهری لشکر فاطمیون امام جمعه قم بین المللی حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۱۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبرستان بقیع در سطح بین‌المللی معرفی شود

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: قبرستان بقیع یکی از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی جهان اسلام است و باید این موضوع را در سطح بین المللی معرفی کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، امروز در همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» که در سالن همایش‌های ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، در قم برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز تخریب قبور ائمه(ع) بقیع، اظهار داشت: به سرزمینی به نام بقیع نباید به عنوان یک قبرستان نگاه کرد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برخی از قبرستان‌ها دارای جایگاه‌های خاصی هستند، مطرح کرد: همان‌طور که زمان‌ها مقدس هستند، مکان‌ها نیز مقدس هستند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ماه رمضان و نیمه شعبان از زمان‌های مقدس هستند، عنوان کرد: مکان‌هایی مانند مکه، مدینه، عتبات عالیات و غیره جزو مکان‌های مقدس هستند.

وی با اشاره به اینکه بقیع گوشه‌ای از تاریخ اسلام را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: وجود شخصیت‌های مدفون در بقیع به بقیع منزلت خاصی داده است.

حسینی بوشهری با بیان اینکه بقیع گنجینه گران‌بهایی است که می‌توان درس‌های بسیاری از آن گرفت، تصریح کرد: اساسا مردم دنیا از افتخارات گذشته و ملی خود تجلیل می‌کنند و زیارت ایجاد رابطه‌ای میان زائر و مزور است.

وی با اشاره به اینکه در روایات آمده است که پیامبر(ص) در بقیع، نماز باران خوانده‌اند، یادآور شد: حتی جبرائیل نیز در نیمه شعبان با پیامبر(ص) به بقیع رفته و این مکان را محل رحمت الهی نامیدند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه این اتفاقات از جایگاه ویژه بقیع حکایت دارد، ابراز کرد: از این رو تکریم و احترام بقیع و پرداختن به جایگاه رفیع این مکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به پیشینه بقیع، بیان کرد: بقیع در طول تاریخ دچار تحولاتی شده است ولی اجمالاً قبرستان اولیه مسلمانان بقیع بوده است.

حسینی بوشهری اضافه کرد: در روایات به نقل از پیامبر(ص) آمده است که در قیامت 70 هزار نفر از بقیع بدون حساب و کتاب وارد بهشت خواهند شد.

وی با بیان اینکه عمده قبور بقیع ناشناخته هستند، اظهار کرد: قبرستان بقیع یکی از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی جهان اسلام است و باید این موضوع را در سطح بین المللی معرفی کنیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه قبرستان بقیع میراث هویتی مسلمانان است، تصریح کرد: اگر بخواهیم با بخش قابل توجهی از تاریخ اسلام آشنا شویم باید بقیع شناس باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از سیره‌های پیامبر(ص) طلب مغفرت در روزهای پنج‌شنبه و جمعه است، عنوان کرد: سیره حضرت زهرا(س) و ائمه معصومین(ع) نیز همین بوده است.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه آیه «فَإِنَّ مَعَ ٱلۡعُسۡرِ یُسۡرًا» در بقیع نازل شده است، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از روایات و احادیث نیز در بقیع نقل شده است.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم تلاش امت اسلامی این باشد که روزی بقیع به جایگاه اصلی خود بازگردد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسئولان به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند
  • امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند
  • امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند
  • دفاع موشکی ایران در برابر اسرائیل ابهت امت اسلامی را به رخ جهانیان کشاند/مسئولان مشکلات معیشتی مردم را حل کنند
  • پاسخ ایران به اسرائیل موفقیت راهبردی بزرگ بود
  • دیدار جمعی از شعرای استان البرز با امام جمعه کرج
  • درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع
  • بقیع گوشه ای از تاریخ اسلام است/ ضرورت شناساندن آن به جهان
  • قبرستان بقیع در سطح بین‌المللی معرفی شود
  • با واحدهای درمانی متخلف در قم برخورد جدی می‌شود