Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:27:32 GMT

هشدار سفیر ایران در پرتغال به کشورهای اروپایی

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۱۵۶۴

هشدار سفیر ایران در پرتغال به کشورهای اروپایی

سفیر ایران در پرتغال ، نسبت به هرگونه تلاش اروپایی ها در حمایت از اقدامات مخرب آمریکا در شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران هشدار داد.

به گزارش ایسنا ، مرتضی دامن پاک جامی در مصاحبه ای با رادیو "تی اس اف "پرتغال به کشورهای اروپایی هشدار داد چنانچه تسلیم فشار و زورگویی آمریکا شوند و از هر گونه تلاش رژیم ترامپ برای تمدید تسلیحاتی ایران در شورای امنیت حمایت کنند، ادامه حضور ایران در برجام هیچ توجیهی ندارد و بایستی شاهد مرگ این توافق باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیسبون افزود: خروج غیرقانونی آمریکا از توافق هسته ای و بی عملی اروپا در برابر اجرای تعهدات خود باعث شده تا ایران از  امتیازات اقتصادی و همکاریهای هسته ای برجام بهره ای نداشته باشد. رفع خودکار محدودیت های تسلیحاتی علیه ایران بر اساس قطعنامه 2231 شورای امنیت حداقل بهره برداری سیاسی و عملی ایران از برجام است که امیدها به حفظ آن را زنده نگه می‌دارد.

دامن پاک جامی در بخش دیگری ازاین مصاحبه تصریح کرد که اتهامات آمریکا علیه برنامه تسلیحاتی کاملا دفاعی ایران، در حالی که خود این کشور بزرگترین فروشنده سلاح به منطقه خاورمیانه و رژیم سعودی بزرگترین خریدار آن است، بسیار مضحک است. اینها همان سلاح های کشنده ای هستند که هر روز بر سر مردم بی گناه یمن فرود می آیند و آنها را به خاک و خون می کشند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و پرتغال سفیر ایران در پرتغال تحریم های تسلیحاتی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۱۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی‌اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی، بنا بر دعوت نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، در رأس یک هیات بلندپایه‌ امنیتی، برای شرکت در دوازدهمین "نشست بین‌المللی مقامات عالی رتبه مسئول در امور امنیتی" و "نشست دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس" عازم شهر سن‌پترزبورگ خواهد شد.

بنابر گزارش ایلنا، این سفر در چارچوب سیاست چند جانبه‌گرایی و در تداوم دیپلماسی فعال و پویای سیاسی، امنیتی جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در دولت سیزدهم و به منظور ارتقا و توسعه‌ روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی انجام می‌شود.

هم‌چنین احمدیان در این سفر با همتایان خود از کشورهای روسیه، برزیل، آفریقای جنوبی، چین، هند و عراق جداگانه‌ دیدار می‌کند.

اجلاس امنیتی سن پترزبورگ، با سابقه‌ای بیش از یک دهه، از معدود رویدادهای امنیتی بزرگ سالانه در سطح بین‌المللی است که به ابتکار کشور روسیه تشکیل و به‌طور مستمر برگزار شده است. از جمله ویژگی‌های مهم این اجلاس مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب، به ویژه امریکا در عرصه‌ امنیت بین‌الملل و نهادینه کردن روایت‌گری و روایت‌سازی مستقل در این ساحت است.

در نشست سال گذشته‌ این اجلاس، مقامات ارشد امنیتی از بیش از یکصد کشور جهان در آن شرکت داشتند که حکایت از اهمیت و اقبال بین‌المللی به این رویداد امنیتی دارد.

نشست دوازدهم دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس از روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت آغاز به کار می‌کند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898317

دیگر خبرها

  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه