Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی در حاشیه دیدار با رئیس سازمان صدا و سیما، اظهار داشت: قیمت واقعی ارز نرخ‌هایی که در بازار و فضای مجازی مطرح می‌کنند نیست و با برنامه و سیاست می‌توان این نرخ را تعدیل کرد.

وی ادامه داد: این سیاست را آغاز کردیم و در سامانه نیما و در تأمین ارز مورد نیاز واردکنندگان این سیاست‌ها اعمال شده و ارز متقاضیان واقعی ارز را به تدریج تأمین می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس بانک مرکزی گفت: با پیش‌بینی‌های انجام شده و اقدامات مورد نظر شاهد بهتر شدن وضعیت خواهیم بود.

همتی تصریح کرد: سیاست کسانی که می‌خواهند اقتصاد کشور را بهم بریزند به نتیجه نمی‌رسد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: همتی بانک مرکزی ارز پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۱۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت چشم‌بسته برخی اقتصاددانان با تأمین ارز توسط بانک مرکزی

مرتضی افقه؛ اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با مخالفت برخی اقتصاددانان با فروش ارز با نرخی پائین‌تر از بازار آزاد در مرکز مبادله و سامانه نیما، اظهار کرد: بنده با دخالت سیاستگذار در بازار و پرداخت رانت برای اینکه کالا ارزان‌تر به دست مصرف‌کننده برسد، نه تنها مخالف نیستم بلکه این سیاست را اجتناب ناپذیر می‌دانم و با آن موافق هستم. این اقدام برای حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگانی که دچار صدمه شده‌اند و به خصوص طبقات متوسط به پایین جامعه ضروری است.

وی در واکنش به این مسئله که اخیراً عبدالناصر همتی؛ رئیس کل سابق بانک مرکزی چنین اظهاراتی داشته است، پاسخ داد: متأسفانه عده‌ای اقتصاد خوانده چشم بسته با این نوع اقدامات مخالفت می‌کنند. از نظر بنده رانت به خودی خود منفی نیست. آنقدر در رسانه‌ها در رابطه با رانت منفی صحبت شده است که همه فکر می‌کنند که رانت یک واژه مذموم است اما این در حالیست که وقتی نابرابری شدید شود و مشکلات اقتصادی برای جامعه به وجود بیاید، هر دولتی ناچار می‌شود برای ایجاد تعادل و حمایت از گروه‌هایی از مصرف‌کنندگان از پرداخت رانت استفاده کنند.

افقه با تاکید بر اینکه چنین رانتی ضروری است و برداشتن آن به اقتصاد کشور ضربه می‌زند، گفت: اگر عده‌ای از رانت سوءاستفاده می‌کنند باید با آن‌ها مقابله شود، نه اینکه صورت مسئله را پاک کنیم. متأسفانه یکی از مشکلات ما همین اقتصادخوانده‌هایی هستند که چشم‌بسته سیاست‌هایی که برای کشور مناسب نیستند را توصیه می‌کنند.

این استاد دانشگاه در رابطه با حراج شمش و سکه طلا در مرکز مبادله توسط بانک مرکزی، اظهار کرد: اینکه برای مدیریت بازار، بانک مرکزی به عنوان یک ابزار سیاستی به فروش طلا اقدام کند نیز یک سیاست اجتناب‌ناپذیر و اقدام مناسبی است. در رابطه با نرخ نیز قاعدتاً بانک مرکزی برای مدیریت بازار باید طلا را با قیمت حاشیه بازار بفروشد و نمی‌تواند و نباید آن را با نرخی پائین‌تر از بازار بفروش برساند.

کد خبر 6078686 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • تامین به موقع و درست ارز توسط بانک مرکزی
  • سیاست‌ های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد
  • متقاضیان وام های بانکی بخوانند
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین
  • ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد
  • کمین بانک مرکزی پشت سنگر وعده ها
  • خبر جدید بانک مرکزی/ متقاضیان وام‌های بانکی بخوانند
  • مخالفت چشم‌بسته برخی اقتصاددانان با تأمین ارز توسط بانک مرکزی
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین/ سهم ۵۰ همتی فکتورینگ
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزار‌های نوین/ سهم ۵۰ همتی فکتورینگ در تامین مالی در سال ۱۴۰۳