Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@12:05:18 GMT

افزایش فشارهای آمریکا بر اروپا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۱۵۸۷

افزایش فشارهای آمریکا بر اروپا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

‍‍‍‍‍‍

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل بار دیگر اروپا را برای موافقت با طرح پیشنهادی آمریکا برای گسترش تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت تحت فشار قرار داده و تهدید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، دولت آمریکا در مناقشات با تحادیه اروپا بر سر آینده توافق هسته ای با ایران فشارهای خود بر آلمان و اروپا را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلی کرافت نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در گفتگویی با خبرگزاری آلمان در راستای افزایش فشارها بر اروپا علیه ایران این طور گفته است: "احساس ناراحتی ها درباره خروج ایالات متحده آمریکا از برجام برای من هیچ توجیهی برای مسلح کردن تروریست ها نیست."

وی با این اظهارات خود در آستانه رای گیری در شورای امنیت سازمان ملل درباره تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران فشارها بر آلمان و اروپا برای هماهنگی با آمریکا در این راستا را افزایش می دهد.

آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران که به موجب برجام و در قالب قطعنامه 2231 شورای امنیت در 27 مهرماه پایان می‌یابد، روز چهارشنبه قطعنامه پیشنهادی خود را در دستور کار شورای امنیت قرار داد.

قرار است زمان رای‌گیری برای این قطعنامه مشخص شود که پیش‌بینی‌ها از شکست آمریکا در پیشبرد این اقدام ضد ایرانی در شورای امنیت حکایت دارد.

کشورهای اروپایی با اصول تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران موافقند اما شماری از اعضای شورای امنیت سازمان ملل به دلیل تمدید نامحدود این تحریم های تسلیحاتی که در پبش نویس ارائه شده توسط آمریکایی ها آمده است با آن مخالف هستند و آن را رد می کنند.

به موجب قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد که یکی از توافق‌های حاصل شده از برجام است، ممنوعیت تسلیحاتی ایران که از سال 2007 به تصویب این شورا رسیده بود، در کمتر از چهار ماه دیگر در 27 مهرماه به پایان می‌رسد و جمهوری اسلامی ایران قادر خواهد بود متناسب با نیازهای خود، تسلیحات متعارف خریداری کند یا بفروشد.

دولت ترامپ که از سه سال پیش با هدف وادار کردن ایران به تسلیم، از برجام خارج شد و تروریسم اقتصادی خود را متوجه مردم ایران ساخت، اکنون با دستانی خالی، شمارش معکوسی برای رسیدن به این تاریخ قرار داده است اما تلاش دارد از هر طریقی که شده است، مانع تحقق این پیروزی ایران در عرصه بین‌المللی شود.

به نوشته روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ طرح تمدید تسلیحاتی ترامپ علیه ایران تنها راهی برای از بین بردن کامل برجام است. آمریکایی ها تهدید کردهاند که در صورت شکست طرح تحریم تسلیحاتی ایران برای به کار افتادن مکانیسم ماشه در برجام تلاش می کنند.

چندی است دوباره بحث استفاده از "اسنپ بک" یا مکانیسم ماشه در برجام از سوی آمریکایی ها مطرح شده است. امری که البته طرفین برجام معتقدند که آمریکا به دلیل خارج شدن از این قرارداد حق استفاده از مفاد آن راهم ندارد.

وزیر امور خارجه کشورمان هم اخیرا با بیان اینکه قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی رای نخواهد آورد، ‌تاکید کرد: از نظر حقوقی آمریکا هیچ جایگاهی برای استفاده از اسنپ بک (مکانسیم ماشه) ندارد.

بخش‌های پوشش‌دهنده فرایند حل اختلاف در قرارداد برجام در صورت مشاهده تخطی ازسوی هر کدام از طرفین قرارداد، پیچیدگی فراوانی دارد. یکی از این فرایندها «اسنپ بک» است که در واقع روند برگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران است.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در بخش دیگری از گفتگو با خبرگزاری آلمان در راستای افزایش تهدیدهای خود علیه اروپا گفت: "من امیدوارم که ما قبل از مجبور شدن به استفاده از مکانیسم ماشه بتوانیم به نوعی توافق دست یابیم که من بتوانم آن را به وزیر امور خارجه و رئیس جمهور کشورمان ارائه دهم."

"کرافت" بخصوص با اشاره به کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس تاکید کرد که کشورهای اروپایی عضو برجام بارها در این باره به او وعده و وعید داده اند.

بیانیه آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایرانآمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب‌نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادیرویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورد

وی با تاکید بر اینکه کاسه صبر آمریکا لبریز شده است گفت: اگر هیچ راه حلی برای این مسئله یافت نشود آمریکا به تنهایی به مسیر ادامه خواهد داد.

روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" سایتونگ در این گزارش خود نوشته است که طرح تحریم تسلیحاتی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل به احتمال زیاد نخواهد توانست آراء موافق ضروری را به دست آورد.

کرافت در بخش دیگری از سخنانش خواستار حمایت بیشتر اروپایی‌ها برای کاهش نفوذ ایران در دنیا شده و با تاکید بر اینکه آثار انگشتان ایران در همه مناقشات منطقه ای دیده می شود خطاب به اروپاییان گفت: من کسی را گروگان نمی گیرم، در اینجا یک انتخاب وجود دارد. شما بین حمایت از تروریسم و یا حمایت از صلح و امنیت یک گزینه را دارید.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط برجام اتحادیه اروپا اخبار "آمریکا" بیشتر بخوانید... بیانیه آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب‌نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی رویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... بیانیه آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب‌نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی رویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورد واژه های کاربردی مرتبط برجام اتحادیه اروپا اخبار "آمریکا" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ کشف ویروسی کشنده‌تر از کرونا در قزاقستان ۲ صائب عریقات: اگر دبیرکل اتحادیه عرب توافق امارات و اسرائیل را محکوم نکند باید کنار برود ۳ ایران: اقدام رژیم صهیونیستی و امارات حماقت راهبردی است ۴ توقیف نفتکش‌های ایران در ونزوئلا تکذیب شد ۵ جلالی: ایران از موفقیت روسیه در تولید واکسن کرونا استقبال می‌کند ۶ علاقه‌ حداقل ۲۰ کشور به واکسن روسی کرونا/علت انتقاد غرب از واکسن "اسپوتنیک-۵" ۷ واشنگتن درباره امکان استفاده از ساز‌وکار بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران سند توزیع می‌کند ۸ قطعنامه ضد ایرانی آمریکا با تاخیر در دستور کار شورای امنیت قرار گرفت مهمترین اخبار بین الملل اخبار توافق عادی سازی|فراخوان جهاد اسلامی برای برگزاری تظاهرات «نه به خیانت علیه فلسطین» ظریف: هیچ طرفی حق ندارد با سوء استفاده از نیازهای لبنان خواسته‌های خود را به این کشور دیکته کند یک مقام مسئول: هیچ نفتکش ایرانی توقیف نشده است ظریف با حسان دیاب دیدار کرد ‎ مهمترین اخبار تسنیم وزارت خارجه: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت و دولت لبنان بود، هست و خواهد ماند یک مقام مسئول: هیچ نفتکش ایرانی توقیف نشده است ظریف: هیچ طرفی حق ندارد با سوء استفاده از نیازهای لبنان خواسته‌های خود را به این کشور دیکته کند اختصاصی تسنیم| فروش اوراق سلف نفتی "طرح جدید دولت" نیست/کلیات طرح جدید هنوز به تایید نهایی نرسیده است آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۶۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برجام اتحادیه اروپا اخبار آمریکا برجام اتحادیه اروپا اخبار آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی اروپایی ها شورای امنیت علیه ایران بین الملل تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۱۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس

زیر پرچمی ایستاده و عکس گرفته که سرکردگانش طی حدود ۱۷۰ روز بیش از ۳۱ هزار انسان غیرنظامی و بی‌گناه شامل زن و کودک را کشته است و با حمایت از آنها با هشتگ اسرائیل می‌نویسد: «آنها برای دفاع از خود نیازی به اجازه شما ندارند.»

 این درحالی است که سطح این جنایات انقدر زیاد بوده که آمریکا در آخرین حرکت جهانی در سازمان ملل برای توقف این فاجعه انسانی با همه حمایت‌هایش مجبور شد رای ممتنع به پیش‌نویس قطعنامه آتش بس جنگ علیه غزه بدهد.

" احمد باطبی" نه تنها یک عنصر ضدانقلاب بلکه نماد یک نگرش فکری و کلکسیونی از وطن فروشی است. از روزی که وی آن پیرهن به اصلاح خونین را روی دستش گرفت و عکس گرفت و رسانه‌های ضدانقلاب آن را پیراهن عثمان کردند تا به امروز که زیر بیرق صهیونیست‌ها عکس می‌گیرد ۲۵ سال گذشته است. 

باطبی که سلبریتی ضدانقلاب است و پروژه کشته‌سازی را به نوعی با وی کلید خود که تا به امروز ادامه دارد با همان عکس ویزای اقامت در آمریکا را گرفت؛ عکسی که بعد‌ها وی اعتراف کرد که آغشته به خون مرغ بوده است. روایتی سراسر دروغ از فردی که نه دانشجو بود و نه زیرپیراهنی که در دست گرفته بود خون انسان!

روز شنبه ۱۹ تیر۷۸ روزنامه اصلاح‌طلب خرداد در تیتر درشت صفحه اول خود نوشت: «کوی دانشگاه به خون کشیده شد» و در کوی دانشگاه پلاکارد‌هایی با مضمون پنج شهید به نام‌های ذاکری، سهرابی، امامی، رهبری و نادری، در میان دانشجویان توزیع شد در حالی که به سرعت مشخص گردید تمامی اسامی مذکور جعلی بوده است! بعد‌ها عکس باطبی روی جلد مجلات امریکایی نقش بست.

او حتی دیدار‌های با جرج بوش، اوباما و وزاری خارجه آمریکا داشته و روزگاری در رسانه صدای آمریکا مشغول به کار بود، اما بعد از مدتی اخراج شد. درواقع این اخراج بعد حدود ۳ سال نشان داد وی به عنصری سوخته در اردوگاه ضدانقلاب تبدیل شده است.

وی در زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ نیز به همراه ۲۹ تن از عناصر ضدانقلاب طی نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا ارسال خواستار تشدید تحریم ملت ایران شدند؛ این نامه خائنانه بازتاب زیادی در بین مردم ایران داشت و به‌عنوان سندی بر مزدوری مخالفان جمهوری‌اسلامی شناخته شد.

باطبی در سال ۲۰۱۹ با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و مایک پنس معاون او دیدار و دربارهٔ ایجاد فضای رسانه‌ای علیه ایران در جنگ حداکثری صحبت کردند.

حالا وی با پرچم رژیم صهیونیستی عکس انداخته است. البته از کسی که برای هموطنانش از رئیس جمهور پیشین آمریکا درخواست تحریم می‌کند، دفاع از رژیمی که کشتار مردم و کودکان غزه را ادامه می‌دهد، این اقدام موضوع دور از ذهنی نیست؛ منتها به نظر می‌رسد باطبی به عنوان یک مهره سوخته به درجه‌ای رسیده که دنبال کارفرما جدید است و ماحصل آن نیز این عکس می‌شود که پیام جالب توجهی از عاقبت امثال وی را حکایت می‌کند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • واکنش چین به اتهامات آمریکا و انگلیس
  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • نامه بیش از یک صد نماینده پارلمان انگلیس درباره تحریم تسلیحاتی اسرائیل
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان