Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان نماز جمعه این هفته در تعدادی از شهرستان های استان اصفهان همزمان با سراسر کشور برگزار و بر لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ایام سوگواری امام حسین (ع) تاکید شد.

نمازجمعه در کلانشهر اصفهان به دلیل وضعیت قرمز کرونا برگزار نشد، اما در شهرستان هایی که وضعیت بیماری بهتر است این فریضه برپا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نماز این هفته شهرستان های چادگان و اردستان ائمه جمعه بر لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در هیئت های مذهبی تاکید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن دهشیری- امام جمعه اردستان در خطبه های نمازجمعه این هفته در مسجدجامع اردستان، اظهار کرد: انفجار مهیب و بسیار هولناک در بندر بیروت متاسفانه تعداد زیادی از همنوعان ما را در این کشور کشته و مجروح کرد.

وی افزود: آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی بیش از همه ذینفع انفجار بیروت هستند.

امام جمعه اردستان با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن، تصریح کرد: آزادگان را باید از یادگاران ارزشمند هشت سال دفاع مقدس دانست که در بدترین و سخت ترین شرایط ممکن و زیر انواع شکنجه‌های روحی، روانی و جسمی دشمن سرخم نکرده و همچنان به آرمان‌ها و ارزش های انقلاب اسلامی وفادار باقی ماندند.

دهشیری با اشاره به دشمنی غربی ها با ایران، گفت: بیش از ۲۶۴ شبکه ماهواره ای آمریکایی و فارسی زبان علیه ایران تبلیغ و فعالیت می کنند. آمریکایی ها ۴۰ سال است که تلاش می کند به مردم و نظام ضربه بزند.

وی گفت: امسال ویروس حقیر کرونا همه جلسات و مخصوصا مجالس مذهبی را هم تحت تاثیر خود قرار داده است. برای اینکه جامعه ما امسال از فیض ماه محرم خالی نباشد، دستورالعمل همه هیئت های مذهبی همان بیانات رهبر معظم انقلاب باشد که تاکید داشتند.

دهشیری تاکید کرد: برای اینکه سلامت عزاداران حفظ شود و بهانه ای دست افراد مقرض داده نشود،هیئت های مذهبی تمام تلاش خود را بکار گیرند که شیوه نامه های بهداشتی در ایام محرم اجرا شود.

امام جمعه اردستان گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در هیئت‌ مذهبی الزامی است. اینکه عده ای شبهاتی را مطرح می کنند قابل قبول نیست و خود ائمه نیز مواردی که به زیان خود و جامعه بود را رعایت و پرهیز می کردند.

به گزارش ایسنا، دهشیری با بیان اینکه نذورات ماه محرم باید هدفمند و حدالامکان به صورت خشک توزیع شود، خاطرنشان کرد: نذر که فقط شیرینی و شربت و طبخ غذا نیست. گاهی می شود در جهت سلامتی مردم هم نذر انجام شود. اگر در عزاداری ها مراعات و شیوه نامه های بهداشتی انجام شود مطمئنا محرم و صفر بی خطر خواهد بود.

حجت الاسلام سیدمحمود بنی جمالی -امام جمعه چادگان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته چادگان، اظهار کرد: اسراف در جامعه ما بسیار است و چه در مراسم عروسی و چه در مراسم نذری امام حسین (ع) باید رعایت شود.

وی با اشاره به برگزاری مناسبت های بزرگ ترحیم به خصوص در بخش چنارود، گفت: این فرهنگ غلطی است که در چند نوبت بدهی های مالی بسیار بزرگی را بازماندگان ایجاد می کنند و واقعا جای تفکر دارد.

امام جمعه چادگان تصریح کرد: تسلیت و حضور در مراسم منعی ندارد، اما سایر حرکت هایی که با اسراف همراه است قطعا پسندیده نیست.

امام جمعه چادگان با اشاره به جلسات برگزار شده توسط مسئولان در خصوص برگزاری ایام محرم، گفت: با رعایت شرایط بهداشتی روضه امام حسین (ع) با شور برگزار خواهد شد تا شاهد روند نزولی شیوع کرونا باشیم.

وی از تمام مسئولان هیئت های مذهبی شهرستان خواست که مراقبت کنند تا محرمی سرشار از معنویت، سوز و گداز داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نماز جمعه کروناویروس رعایت شیوه نامه های بهداشتی هیئت های مذهبی امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۱۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در معابر لغزنده پایتخت فاصله طولی را رعایت کنید

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ فیروز کشیر درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیرهای غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین به دلیل لغزنده بودن معابر و بارش نزولات آسمانی در سطح پایتخت بودیم.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ترافیک در محورهای غربی پایتخت افزود: بار ترافیک در بزرگراه‌های شیخ فضل الله، یادگار نیمه سنگین و در حال حرکت است و در آبشناسان، سردار جنگل، همت، قبل از جنت آباد، چمران، نهج‌البلاغه، یادگار امام (ره) تا مقطع صالحی تا شیخ فضل الله و بعد از مرزداران و حکیم – شقایق بار ترافیک نیمه سنگین است.

وی ادامه داد: انتهای بار ترافیکی در بزرگراه آزادراه تهران کرج در هر دو مسیر بدون مشکل و روان، شهید سلیمانی، صیاد، بابایی، نیروی زمینی، تا مقطع نیروی زمینی، زین زین‌الدین صدف، علامه، شقایق، امام علی (ع)، جانبازان، شهید سلیمانی، صیاد شیرازی و رسالت قبل از پل سید خندان هم و بدون ترافیک اعلام شده است.

سرهنگ کشیر بیان داشت: خیابان آزادی در مسیر غرب به شرق از شهیدان و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: معابر شهر تهران با توجه به بارش‌ها و نزولات آسمانی لغزنده است و می‌طلبد رانندگان در این شرایط فاصله طولی را با خودروی جلویی رعایت کرده و از سرعت و سبقت جدا خودداری کنند.

وی از رانندگان خواست به جهت لغزنده بودن معابر از سرعت و سبقت در این شرایط جدا خودداری و همچنین رانندگان از پر بودن باک بنزین مطمئن و سیستم‌های خودرویی مانند بخاری و برف پاک کن را بررسی کنند. تردد موتورسیکلت‌ها در شرایط بارانی و لغزنده بودن معابر نیز ممنوع است و موتورسیکلت سواران نباید در این لحظات در معابر تردد کنند.

کد خبر 6086038

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • رعایت حجاب و عفاف در واحدهای صنفی اسلامشهر الزامی است
  • منادی شفاف سازی در تولیت
  • در معابر لغزنده پایتخت فاصله طولی را رعایت کنید
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • هیئات مذهبی بازوی قوی در تدوین برنامه‌های تبلیغات اسلامی است
  • شیوه‌نامه کنگره «شهدای غریب در اسارت» تدوین شد
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • ابلاغ شیوه‌نامه اعطای پژوهانه تشویقی پژوهشگران پر استناد برتر