Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی در استان مرکزی درحالی برگزار شد که داوطلبان ۹۰ دقیقه تاخیر و معطلی را متحمل شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، درحالی‌که برگزاری آزمون و کنکور در کشور با انتقادات و حرف و حدیث‌های بسیاری همراه است که بارها و بارها مجموعه بهداشت و درمان کشور بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکیدات فراوان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما خوب است بدانیم چرا وقتی مجموعه بهداشت و درمان مسئول آزمون است عدم رعایت پروتکل‌ها ایراد ندارد و به نوعی می‌توان آن را توجیه کرد؟ موضوعی که در آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی در اراک مشاهده شد و گلایه داوطلبان را به همراه داشت.

انتقاد داوطلبان از نحوه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی اراک

یکی از شرکت‌کنندگان این آزمون با اشاره به تاخیر 1.5 ساعته به خبرنگار تسنیم گفت: وقتی برای آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی اراک ساعت 14.30 آماده ورود به ساختمان محل آزمون شدیم اعلام شد باید منتظر بمانیم که همین انتظار 90 دقیقه طول کشید.

وی افزود: این درحالی بود که همین 90 دقیقه معطل بودن بدون رعایت فاصله اجتماعی بود و شرکت کنندگان آزمون در کنار یکدیگر مشغول گفت‌و‌گو و آماده ورود به سالن محل آزمون شدند.

شرکت کننده دیگر در آزمون کنکور ارشد علوم پزشکی اراک با اشاره به اتفاقات افتاده در جریان تاخیر آزمون به خبرنگار تسنیم گفت: قرار بود به خاطر رعایت پروتکل‌ها شرکت کنندگان را تک تک به داخل بفرستند که تا ساعت 15.15 عصر همه شرکت کنندگان در مقابل درب ورودی بدون رعایت پروتکل و فاصله اجتماعی تجمع کرده بودند و در نهایت هم شرکت کنندگان ساعت 16 وارد و روی صندلی خود نشستند.

این درحالی‌ست که چه تجمع در مقابل درب ورودی بدون رعایت فاصله اجتماعی و چه تاخیر در آغاز آزمون و نشستن داوطلبان در فضای بسته به مدت بسیار زیاد تاخیر شروع برنامه ازمون خطرآفرین می‌تواند باشد.

کنکور سراسری در 83 حوزه استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شودهرمزگان| پروتکل‌های بهداشتی لازم برای حفظ سلامت داوطلبان کنکور سراسری چیست؟انتقاد یک نماینده مجلس از نبود برنامه‌ریزی در زمان برگزاری کنکور سراسری

هرگونه تجمع عامل شیوع ویروس کرونا است

با این حال، سیدمحمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک به دنبال پیگیری‌های خبرنگار تسنیم درباره این روند برگزاری آزمون در دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هرگونه تجمع عامل شیوع ویروس کرونا است بنابراین در آزمون‌ها سعی کردیم کارشناسان بهداشت بازدید داشته باشند ولی به دلیل کمبود نیرو  نمی‌توانند در برگزاری این آزمون‌ها تمام وقت حضور داشته باشند.

به گزارش تسنیم، جا دارد دانشگاه علوم پزشکی اراک که خود مسئولیت تنظیم و ارائه دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را به منظور پیشگیری از کرونا برعهده دارد بیش از پیش مجری دستوراتی باشد و نسخه‌هایی که خود تجویز می‌کند را رعایت کند.

انتهای پیام/711/س

R7980/P/S6,73/CT7 بیشتر بخوانید... سردار شریف: آماده واگذاری مکان های آموزشی و ورزشی سپاه برای برگزاری کنکور هستیم "بحران‌ اطلاع‌رسانی" در داستان هزار و یک شب "تعویق تا برگزاری کنکور" بازی با روان کنکوری‌ها در شب امتحان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... سردار شریف: آماده واگذاری مکان های آموزشی و ورزشی سپاه برای برگزاری کنکور هستیم "بحران‌ اطلاع‌رسانی" در داستان هزار و یک شب "تعویق تا برگزاری کنکور" بازی با روان کنکوری‌ها در شب امتحان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۲ همایش بین‌المللی فاطمیون| ابلاغ سلام و درود سیدحسن نصرالله به مجاهدین لشکر فاطمیون / مدیون لشکر فاطمیون هستیم ۳ گزارش| تجلیل از مجاهدان لشکر فاطمیون / ‌خط و نشان جبهه مقاومت برای آمریکا / انتقام خون حاج قاسم و ابومهدی را می‌گیریم ۴ همایش بین‌المللی فاطمیون| سخنگوی نجباء عراق: ‌آمریکایی‌ها ‌هر روز ‌انتقام سخت را از رزمندگان عراقی تجربه می‌کنند /‌ انتقام خون حاج قاسم و ابومهدی را می‌گیریم ۵ سردار اشتری: از نظر بودجه ‌در فشار هستیم/ ‌اعتبارات‌ ‌نیروی انتظامی ‌کفاف کارها را نمی‌کند‌ ۶ سیستان و بلوچستان| سومین مرحله از حق‌آبه هامون به‌زودی وارد تالاب می‌شود ۷ همایش بین‌المللی فاطمیون| آیت‌الله مکارم شیرازی: جبهه مقاومت امروز در مجاهدات لشکر فاطمیون برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) متجلی شده است ۸ قم| رئیسی با رئیس جامعه مدرسین دیدار کرد/ آیت‌الله یزدی: شروع مبارزه با فساد از خود قوه قضائیه اقدامی امید‌آفرین است مهمترین اخبار استانها گزارش ویدیوئی| صف‌های طولانی گاز در بلوچستان؛ کامیون‌ها گاز را به موقع نمی‌رسانند! آیت الله حسینی بوشهری: گرانی بیداد می‌کند؛ دولتمردان برای رفع مشکلات معیشتی مردم چاره‌اندیشی کنند اصفهان| علت غرق‌شدگی کودک ۱۲ ساله در هاله‌ای از ابهام؛ بخشی از "سی‌وسه پل" همچنان مسدود است تأکید امام جمعه رشت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ماه محرم؛ مساجد را خالی نگذارید مهمترین اخبار تسنیم وزارت خارجه: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت و دولت لبنان بود، هست و خواهد ماند یک مقام مسئول: هیچ نفتکش ایرانی توقیف نشده است ظریف: هیچ طرفی حق ندارد با سوء استفاده از نیازهای لبنان خواسته‌های خود را به این کشور دیکته کند افزایش فشارهای آمریکا بر اروپا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اختصاصی تسنیم| فروش اوراق سلف نفتی "طرح جدید دولت" نیست/کلیات طرح جدید هنوز به تایید نهایی نرسیده است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی علوم پزشکی اراک فاصله اجتماعی برگزاری کنکور لشکر فاطمیون شرکت کنندگان رعایت پروتکل پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۱۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم برای کنکور امن اندیشیده شد

وزیر علوم گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری امن و با نشاط کنکور پیش بینی شده و امیدواریم شاهد رقابت علمی پر شور بین داوطلبان باشیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ، محمدعلی زلفی گل امروز در حاشیه بازدید از حوزه دانشگاه الزهرا در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری امن و با نشاط کنکور پیش بینی شده و امیدواریم شاهد رقابت علمی پر شور بین داوطلبان در پنج گروه آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، علوم ریاضی فنی، هنر و زبان‌های خارجی باشیم.

وزیر علوم یادآور شد: در بیش از ۴۰۰ شهرستان کنکور برگزار می‌شود. از نظر تعداد داوطلبان در علوم تجربی بیش از ۵۰۰ هزار نفر و پس از آن گروه علوم انسانی و گروه علوم ریاضی به تربیت بیشترین جمعیت را دارند.

وی تفاوت اصلی کنکور ۱۴۰۳ با کنکور ۱۴۰۲ را برگزاری دو نوبت در فاصله نزدیک به هم خواند و گفت: براساس قانون مکلف هستیم دو نوبت آزمون را در سال برگزار کنیم. امسال با توجه به شرایط ماه مبارک رمضان و شرایط خاص، فاصله برگزاری دو کنکور زیاد نیست.

زلفی گل خاطرنشان کرد: با برگزاری کنکور در دو نوبت حساسیت کنکور کاسته می‌شود و به این ترتیب نتیجه چهار نوبت کنکور برای داوطلبان ذخیره می‌شود و بر اساس رتبه بالاتر در هر یک از نوبت‌های کنکور نمره فرد لحاظ می‌شود.

وی افزود: البته با توجه به برگزاری متفاوت هر نوبت از آزمون‌ها، نمرات داوطلبان تراز می‌شود تا حقی از داوطلبان ضایع نشود. سازمان سنجش تراز علمی را ایجاد می‌کند تا عدالت آموزشی رعایت شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ در نوبت اول
  • ۱۵ هزار دانش آموز در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • تمهیدات لازم برای کنکور امن اندیشیده شد
  • آغاز نوبت اول کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود
  • برگزاری کنکور سراسری فردا و پس فردا
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟
  • اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری