Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - به گفته نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، علیرغم اینکه در بازارهای جهانی، نرخ انس جهانی در طول هفته بیش از 100 دلار کاهش داشته اما به دلیل صعودی پیش رفتن نرخ ارز در داخل کشور، قیمت‌ها در بازار سکه و طلا آنطور که انتظار می رفت، کاهش پیدا نکرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، مسعود یزدانی در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت اونس جهانی در پایان هفته نسبت به اوایل هفته تغییرات زیادی داشته و از 2035 دلار و هشت سنت به 1931 دلار و هفت سنت رسیده است اما این کاهش حدود 104 دلاری اونس جهانی، تغییرات عجیبی به لحاظ قیمت در سکه و طلا ایجاد نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که انتظار می‌رفت که تغییرات بسیار بیشتری در بازار سکه و طلای داخلی ایجاد شود.
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران علت این موضوع را اینگونه بیان کرد که علیرغم کاهش قیمت‌ها در اونس جهانی اما نرخ ارز در داخل با آن همراهی نکرد. طی یک هفته اخیر نرخ ارز دقیقا زمانی که اونس جهانی ریزش داشت، روندی صعودی طی می‌کرد و همین موضوع سبب شد که تاثیر کاهش قیمت‌های جهانی تاثیر چندانی بر بازار داخلی نداشته باشد.
به گفته وی در حال حاضر بازار سکه و طلا بازاری آرام و از بابت مصرف کم‌تقاضا است و فقط سفته‌بازی‌ها و مشارکت در بورس‌ دیده می‌شود. بازار ما باید به شکلی باشد که فروش مصنوعات رواج داشته باشد اما در حال حاضر چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و میزان معاملات مصنوعات طلا بسیار کاهش یافته است. این سفته‌بازی‌ها و بورس‌بازی‌ها اجازه نمی‌دهند که تغییرات محسوسی در قیمت سکه ایجاد شود؛ ضمن اینکه حباب 700 هزار تومانی برای هر قطعه سکه نشان می‌دهد که بازار ناسالم است.
یزدانی تاکید کرد: در بازار سالم حباب معنا ندارد و زمانی که معاملات و قیمت‌ها عادی باشند، حبابی وجود ندارد و قیمت سکه باید به میزان همان وزن طلا باشد؛ چراکه سکه، فلز طلا و از جنس طلاست و در نهایت باید 100 هزار تومان با آن تفاوت قیمت داشته باشد اما ایجاد حباب‌های بزرگ که بعضا تا یک میلیون تومان هم رفته است، تنها به دلیل بازار غیرواقعی است.
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین قیمت‌های معاملاتی در بازار سکه و طلا گفت: در حالی که در ابتدای هفته قیمت هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید 10 میلیون و 410 هزار تومان بود، در آخر هفته این عدد به 10 میلیون و 750 هزار تومان رسید. سکه تمام طرح قدیم نیز از 10 میلیون و 300 هزار تومان با کاهش 100 هزار تومانی به 10 میلیون و 200 هزار تومان رسید. در پایان هفته قیمت هر قطعه نیم سکه پنج میلیون و 350 هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و 50 هزار تومان و سکه‌های یک گرمی یک میلیون و 650 هزار تومان بوده که به ترتیب نیم سکه 10 هزار تومان کاهش، ربع سکه بدون تغییر و سکه‌های یک گرمی 100 هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته داشته‌اند.
این مقام صنفی افزود: همچنین هر مثقال طلا با کاهش 105 هزار تومانی، چهار میلیون و 447 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار نیز یک میلیون و 26 هزار و 500 تومان قیمت دارند که هر گرم طلای 18 عیار نسبت به ابتدای هفته که حدودا یک میلیون و 28 هزار تومان بوده، تغییر بسیار جزیی داشته است. همانطور که اشاره شد آخرین نرخ ثبت شده برای اونس جهانی نیز با کاهش 104 دلاری نسبت به ابتدای هفته 1931 دلار و هفت سنت است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بازار سکه و طلا ابتدای هفته هزار تومان اونس جهانی یک میلیون قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۱۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار رمزارز‌ها / صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار

آفتاب‌‌نیوز :

بیت‌کوین در روز دوشنبه در بحبوحه رشد گسترده در بازار کریپتو چهار درصد افزایش یافت. ارز دیجیتال به ۷۰هزار دلار رسید که نشان‌دهنده تجدید حیات قابل توجه، نزدیک به بالاترین میزان خود است.

این دستاورد بیت‌کوین، دوره ۱۰روزه پایین‌تر از این قیمت را به پایان رساند؛ بیت‌کوین در هفته گذشته ۳.۲۷ درصد رشد کرد. این افزایش تنها به بیت‌کوین محدود نشد، سولانا و آوالانچ نیز ۹ درصد سود ثبت کردند.

بیت‌کوین پس از رسیدن به بالاترین سطح روزانه خود، با ۳.۹۹ درصد افزایش به ۶۹هزار و۸۵۹ دلار در ساعت ۱۲:۰۰ عصر به وقت شرقی رسید. اتریوم در همان زمان با جهش ۳.۶۱ درصدی به ۳۵۸۲ دلار رسید.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۲.۶۷ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۴.۳۹ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۲.۰۰ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۲۴ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۲.۶۸میلیارد دلار است که ۴۹.۶۳ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱۰.۹۶ میلیارد دلار است که ۹.۷۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۹۹.۹۴ میلیارد دلار است که ۸۸.۷۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارز‌های دیجیتالی (تا ساعت ۰۸:۲۳ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۷۰ هزار و ۵۹۸.۵۲دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۰۰ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۶۳۳.۹۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۲۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۴۲ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۹۱.۵۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۰۹ درصد افزایش

۵- سولانا

قیمت: ۱۹۴.۰۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۷۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۷۲ درصد افزایش

۶- ریپل

قیمت: ۶۴۶۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۶.۵۳ درصد افزایش

۷- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۷۹۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۳.۲۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۴.۶۰ درصد افزایش

۹- کاردانو

قیمت: ۰.۶۷۰۷دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۱۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۷۴ درصد افزایش

۱۰ – آوالانچ

قیمت: ۵۸.۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۴۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۸۴ درصد کاهش

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اتفاق عجیب برای تارا و شاهین/ قیمت این دو خودرو در بازار ترکید!
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • ثبات نسبی بازار طلا در روز رشد بهای طلای جهانی
  • بنزین ارزان سی ان جی را از رونق انداخت
  • کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز رشد بهای طلای جهانی
  • بازار رمزارز‌ها / صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار
  • قیمت طلا سقوط کرد/ آخرین قیمت ها در بازار طلا و سکه
  • قیمت طلا یک کانال سقوط کرد | آخرین قیمت ها در بازار طلا و سکه
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۷ فروردین ماه
  • سقوط قیمت طلا / آخرین قیمت‌ها از بازار طلا ۶ فروردین ۱۴۰۳