Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، هسته اطلاع رسانی امنیتی وابسته به وزارت دفاع این کشور امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۳۱ فرد دارای تابعیت سوریه، شب گذشته هنگام عبور غیر قانونی از نوار مرزی میان دو کشور در کمین نیرو‌های عراقی افتاده و دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: نیرو‌های هنگ دوم تیپ ۶۶ لشکر بیستم ارتش عراق پس از پیگیری و بازرسی و با استناد به داده‌های اطلاعاتی قبلی و دقیق، موفق شدند با نصب کمین در نوار مرزی تمامی ۳۱ فرد سوری را که از استان رقه قصد ورود به خاک عراق داشتند، دستگیر کنند.

رسانه امنیتی عراق افزود: افراد دستگیر شده مواد منفجره به همراه داشتند و مقدار ۳۴۴ آتش زنه و ۱۴۰ بسته مواد منفجره تی‌ان‌تی متعلق به آنان کشف و ضبط شد.

در این بیانیه تاکید شد که این افراد به همراه مدارک جنایی تحویل نهاد‌های ذی ربط داده شدند تا پرونده تحقیق در این رابطه تکمیل شود و به دستگاه قضایی ارجاع داده شوند.

مناطق مرزی عراق و سوریه محل حضور نیرو‌های آمریکایی و نیرو‌های دموکراتیک سوریه است که به گفته کارشناسان، این عامل باعث نفوذ عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش به عراق می‌شود و آمریکا شرایط انتقال این افراد را تامین و از آن‌ها حمایت تسلیحاتی می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش ارتش عراق مواد منفجره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۱۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ چشمه خارو اظهار داشت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا کنون بیش از ۳۷۰ هزار تردد در مرز مهران ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود تردد‌ها در اربعین امسال ۲۰ درصد نسبت به اربعین سال گذشته افزایش داشته باشد ادامه داد: برای تسهیل در تردد زوار و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب در پایانه پروژه‌های مهمی در دستور قرار دارد که میتوان به احداث ۸ هزار متر مربع سایبان ثابت، ۱۲ هزار متر محوطه سازی، ایجاد سرویس بهداشتی، نصب مه پاش و سیستم خنک کننده و تغییر سیستم فاضلاب پایانه و ایجاد سوئیت برای کارکنان صداوسیما در اربعین اشاره کرد.   کوخایی مدیر پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران نیز با اشاره به تردد شبانه روزی در پایانه مرزی مهران در ایام نوروز عنوان کرد: ۲ هزار اتوبوس برون شهری و ۶۰۰ دستگاه خودرو سواری، ۹۰ هزار مسافر را از پایانه مرزی مهران به مقاصد مختلف کشور انتقال داده است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • توقیف تریلی حامل سنگ با یک تن مخدر شیشه
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • ۴.۶ میلیون مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کرده اند
  • تردد نزدیک به ۱۰۵هزار ناوگان ترانزیتی از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی 
  • ضربه ایران به اسرائیل؛ اقدامی که سوری‌ها انتظار داشتند
  • ببینید | ضربه ایران به اسرائیل، اقدامی که سوری‌ها مدت‌ها در انتظار آن بودند
  • نمایشگاه عکس «بازگشت»؛ با روایتی از عِرق مردم سوری به خانه و سرزمین افتتاح شد
  • تردد نزدیک به ۱۰۵هزار ناوگان ترانزیتی از پایانه های مرزی آذربایجان غربی