Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان در مجلس با اعلام خبر تشکیل جلسه فراکسیون فرهنگیان با وزیر آموزش وپرورش و با بیان اینکه در این جلسه در ارتباط با نحوه فعالیت مدارس در سال تحصیلی در پیش رو با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا بحث وگفتگو شد، افزود: کیفیت بخشی به آموزش های مجازی و دیجیتالی، زمینه سنجی میزان دسترسی دانش آموزان در اقصی نقاط کشور به آموزش های مجازی و ارائه راهکارهای عملی و جایگزین برای دانش آموزانی که زیرساخت های لازم برای بهره برداری از این آموزش ها را ندارند، به منظور تحقق عدالت آموزشی و تاکید بر حفظ، و ارتقای کیفیت خدمات آموزشی و پرورشی در شرایط بحران کرونا از مهم ترین محورهایی بود که در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: با توجه به این که کمبود واقعی نیروی انسانی در آموزش و پرورش بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر است، در این رابطه نیز از وزیر آموزش و پرورش درخواست شد راهکارهای عملیاتی، به منظور رفع این مشکل را در کوتاه مدت و میان مدت ارائه دهند، به گونه ای که دسترسی به آموزش و پرورش چه از نظر کمی وچه از منظر کیفیت برای همه کودکان و نوجوانان کشور ساده وامکان پذیر باشد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی تقویت دانشگاه فرهنگیان را از اساسی ترین محورهای مورد تاکید در این نشست برشمرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان می تواند هم در حل مشکل نیروی انسانی در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت راهگشا باشد و همچنین با توجه به رویکردهای جدید آموزش وپرورش، برنامه ریزی برای ارائه آموزش های منزل محور و خانواده محور، را در دستور کار خود قرار دهد، تا بتوانیم، همه ظرفیت های موجود برای توسعه کمی وکیفی آموزش وپرورش را، مدنظر قرار دهیم.

حاجی بابایی با اشاره به نیروی انسانی به عنوان یکی از مهم ترین زیر نظام های سند تحول بنیادین افزود: بعد از زیر نظام مدیریت و راهبری، زیر نظام نیروی انسانی بیشترین نقش را در تحقق اهداف سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش ایفا می کند.

وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین برای ارتقای نیروی انسانی در آموزش وپرورش، که در برنامه ششم توسعه نیز مصوب شده است، برنامه رتبه بندی فرهنگیان است، که باید با توجه به مصوبات و قوانین فرادستی در آموزش وپرورش اجرایی شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس همچنین از مراجعات و گله مندی بازنشستگان برای تاخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت گفت و تاکید کرد: آموزش وپرورش رویه ای را باید در پیش بگیرد که در اولین فرصت ممکن، پس از صدور حکم بازنشستگی فرهنگیان ،پاداش پایان خدمت،آنها پرداخت، شود، چرا که شرایط اقتصادی جامعه به گونه ای است که هرگونه تاخیر در پرداخت این پاداش، با کاهش ارزش پولی آن و درنتیجه نارضایتی فرهنگیانی که ۳۰ سال صادقانه خدمت کرده اند، می شود.

حاجی بابایی همچنین به مصوبه اخیر کمیسیون برنامه و بودجه برای اعمال مدرک فرهنگیان اشاره کرد و گفت: در هفته جاری، ایراد شورای نگهبان برای اعمال مدارک تحصیلی فرهنگیان مرتفع و مقرر گردید، پس از اعلام نظر مجدد شورای نگهبان مدارک تحصیلی فرهنگیان از ابتدای بهمن سال ۱۳۹۹ اعمال شود.

منبع: الف

کلیدواژه: نیروی انسانی در آموزش آموزش وپرورش آموزش و پرورش حاجی بابایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۱۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود نیروی پرستاری در شبکه بهداشت و درمان هشترود

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود گفت: ما سعی داریم کمبود نیروی پرستاری را در این مرکز درمانی به حداقل برسانیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود اظهار کرد:  به علت کمبود پرستار در تنها مرکز درمانی هشترود که به مراجعه کنندگان چندین شهرستان، مسافران و ۹۰ کیلومتر از اتوبان پیامبراعظم(ص) خدمات درمانی ارائه می‌کند و با ۶۰ درصد پرسنل درمان، کارهای خود و مراجعه کنندگان را پیش می‌برند، کادر این مرکز در فشار کاری بسیار بالایی هستند.

احمد شیرجنگ خاطرنشان کرد: وزارتخانه از کمبود پرسنل درمانی، بخصوص از کمبود شدید پرستار خبر دارد و باید به فکر استخدام تعداد زیادی از پرستاران باشد تا مراکز درمانی بیش از این از کمبود نیرو در مضیقه نباشند.

وی تاکید کرد: مطالباتی که از سال‌های قبل مانده است نیاز به تخصیص اعتبارات خاص دارد تا با پرسنل تسویه حساب شود، از این رو، از مسئولان می‌خواهم با رایزنی با مسئولان بالا، مشکل پیش رو را هم مرتفع سازند.

وی ادامه داد: بخش اورژانس هشترود علاوه بر کارهای مرتبط با اورژانس، کار درمانگاهی و کلینیکی نیز به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهد چرا که در شهر هشترود کلینیک و درمانگاه شبانه روزی وجود ندارد.

شیرجنگ گفت: درست است که مطالبات پرسنل در بیمارستان هشترود به روز نیست اما از آمار متوسط استانی در میان بیمارستان‌ها، واریزی رو به بالایی داریم.

 رئیس بیمارستان هشترود هم پاسخ‌گوی سوالاتمان در خصوص مشکلات پرستاران شد و گفت: برای فایق آمدن به مشکلات کادر درمان شاغل در اورژانس و حمایت همه جانبه از پرستاران این بخش، ۱۴ مورد پیشنهاد به دانشگاه علوم پزشکی ارائه شده است و ما در حمایت از این بزرگواران پیگیر تصویب شدن پیشنهاداتمان هستیم.

امین اعلمی اظهار کرد: افزایش دریافتی پرسنل اورژانس از طریق اصلاح سیستم، افزایش امتیاز حضور، دو برابر شدن دریافتی پرستاران اورژانس، افزایش حق اعزام و ... از جمله این پیشنهادات است.

وی اضافه کرد: برای بهبود وضعیت بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان هشترود که به مراجعه کنندگان زیادی خدمات درمانی و بالینی ارائه می‌دهد یک عدد دستگاه رادیولوژی پرتابل، دو عدد تخت احیای نوزاد، دو عدد مانیتور بد ساید، یک عدد دستگاه چهار لامپه فتوتراپی،یک عدد دستگاه اتو آنالیزور،چندین مورد تجهیزات آزمایشگاهی و یک عدد دستگاه سل کانتر به همراه یک عدد دستگاه نوار قلب خریداری شده است.

وی از افتتاح بخش آی سی یو در چند ماه آینده در این مرکز درمانی خبر داد و یادآور شد: ما سعی داریم کمبود نیروی پرستاری را در این مرکز درمانی به حداقل برسانیم از این رو در تلاش هستیم ۱۷ درصد از درآمد بیمارستان که به حساب پرستاران واریز می‌شود را به ۳۴ درصد برسانیم و غالب افزایشی‌ها نیز به نفع پرستاران اورژانسی خواهد بود.

وی به مراجعه بیش از ۴۵۰ نفر به اورژانس بیمارستان هشترود برای درمان در ایام تعطیلات عید نوروز اشاره کرد.

وی گفت: در هفت روز اول سال‌ جاری که در تعطیلات عید به سر می‌بردیم نزدیک به ۳۲۰۰ نفر به بخش اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) هشترود مراجعه کرده بودند و این در حالی است که در موارد مشابه فقط ۲ هزار نفر به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز مراجعه کرده بودند و باید این موضوع مهم به سمع و نظر مسئولان بلند پایه دانشگاهی و وزارتخانه‌ای برسد که کادر درمانی آن بیمارستان با بیمارستان هشترود از لحاظ کثرت قابل قیاس نیست.

در این راستا با یکی از پرستاران که کمی هم کسالت داشت و با همان حال برای مراجعه کنندگان خدمات تزریقاتی انجام می داد همکلام شدیم، او از وضعیت موجود بسیار ناراضی بود و گفت: متاسفانه کارهای طاقت فرسا، شیفت‌های طولانی و انواع و اقسام سختی‌های دیگر بر گردن پرستار است.

وی افزود: من با این وضعیت جسمی که دارم نیازمند استراحت کافی هستم تا به بهبودی نسبی برسم اما با کمبود شدید پرستار، من و سایر پرستاران باید این کمبود را با تحمل شیفت‌های طولانی جبران کنیم.

یکی دیگر از پرستاران اظهار کرد: دریافتی‌های کم با کارکرد بسیار بالا و رو در رو شدن با مراجعه کنندگان بیشمار، بعضا کادر پرستاری را به فکر استعفا می‌اندازد، آنچنان که در طول یک ماه اخیر سه نفر از همکاران پرستار ما استعفا داده‌اند.

یکی دیگر از پرستاران خاطرنشان کرد: مظلوم‌ترین قشر از پرستاران، پرستارهای شاغل در اورژانس هستند و آنچنان اهمیتی به این بخش داده نمی‌شود.

وی مسائل اقتصادی را از دیگر مشکلات دانست و از وضعیت موجود واریزی‌ها گلایه کرد و گفت: این پرستاران و کادر درمان هستند که در مقابل انواع مشکلات ایستادگی کرده و با جان و دل با وجود این همه مشکلات در خدمت مراجعه کنندگان می‌باشند.

وی اضافه کرد: در بیمارستانی که به شدت با کمبود نیروی پرستاری مواجه هستیم، چه لزومی دارد که هر چند وقت یک بار از بین پرستاران سوپر وایزر انتخاب شود و پرسنل پرستاری بیش از پیش در فشار کاری باشند؟

لزوم توجه به مشکلات نیروی انسانی در بخش پرستاری توسط مسئولان می‌تواند پایان‌بخش کمبود پرستار و به تبع بهبود رسیدگی به وضعیت بیماران باشد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • یک پست حذف شده از دولت قبل در آموزش‌وپرورش دوباره احیا شد
  • معلمان در دایره فقر؛ حقوق ماهانه 5 میلیون تومان
  • فراخوان جذب نیروی امریه در وزارت علوم
  • دعوت از فرهنگیان فارس برای شرکت در رویداد ملی الف‌تا
  • گزینش پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام آموزگار با ۳۰۰۰ نیرو
  • اجتماع خودجوش فرهنگیان در حمایت از اقدام انقلابی سپاه
  • کمبود نیروی پرستاری در شبکه بهداشت و درمان هشترود
  • دفتر اطلاع‌رسانی غزه: شمال نوار غزه با «فاجعه انسانی واقعی» مواجه است/ سرگردانی کودکان در رفح
  • دفتر اطلاع‌رسانی غزه : شمال نوار غزه با «فاجعه انسانی واقعی» مواجه است
  • دفتر اطلاع‌رسانی غزه: با فاجعه انسانی واقعی در شمال غزه مواجه هستیم