Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حسینی‌نوری با بیان اینکه دشمنان اهل بیت (ع) به دنبال قرار دادن مذهب و سلامت جامعه در مقابل یکدیگر هستند گفت: بنا است در ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) با رعایت اصول بهداشتی، ارادت خود را به ایشان ابراز کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی‌نوری» امروز (جمعه ۲۴ مرداد) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اندیمشک، با اشاره به روز مباهله در سال دهم هجرت اظهار کرد: مباهله پیامبر اکرم (ص) به همراه امیرالمومنین (ع)، حضرت فاطمه (س)، امام حسن مجتبی (ع) و امام حسین (ع) علاوه بر اینکه دلیلی بر حقانیت نبی بزرگوار اسلام است، دلیلی بر ولایت این خاندان و ولایت امیرالمومنین (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه اندیمشک افزود: پیامبر اکرم (ص) خانواده و عزیزان خود را آوردند و مباهله را انجام دادند و همین اقدام در سال‌ها بعد توسط فرزند ایشان در کربلا صورت گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه عزاداری سیدالشهدا (ع) در طول تاریخ هیچگاه از سوی شیعیان و ارادتمندان به اباعبدالله (ع) تعطیل نشده است اذعان داشت: در سخت‌ترین و دردناک‌ترین شرایط، ارادتمندان به امام حسین (ع) به محضر ایشان عرض ارادت کرده‌اند که این ارادت تا امروز حفظ شده است.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌نوری با بیان اینکه دشمنان اهل بیت (ع) به دنبال قرار دادن مذهب و سلامت جامعه در مقابل یکدیگر هستند تصریح کرد: بنا است در ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) با رعایت اصول بهداشتی، ارادت خود را به ایشان ابراز کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه وظیفه بسیار سنگینی بر عهده عزاداران امام حسین (ع) است عنوان کرد: باید به شکلی عزاداری کنیم که مورد سوء استفاده دشمنان سودجو و مخالفان اهل بیت (ع) قرار نگیرد.

 

امام جمعه اندیمشک بیان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پروتکل‌های ستاد کرونا اولین وظیفه‌ای است که عزاداران سیدالشهدا (ع) و مسئولان هیئات عزاداری برعهده دارند.

 

وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی مسئول برگزاری هیئات و اجرای اقدامات مربوطه است ادامه داد: هئیات عزاداری حتما باید بر اساس موارد ابلاغ شده از سوی سازمان تبلیغات اسلامی عمل کنند.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌نوری اضافه کرد: فضاسازی و سیاهپوش شدن سطح شهر توسط شهرداری و سایر ادارات صورت می‌گیرد و عموم شهروندان نیز می‌توانند با نصب پرچم درب منازل خود، فرهنگ عزای امام حسین (ع) را در جامعه گسترش دهند.

 

وی با بیان اینکه برای برگزاری مراسمات عزاداری اولویت با فضای باز است و کاهش ساعات عزاداری و استفاده از ماسک باید در دستور کار قرار گیرد خاطر نشان کرد: با توجه به ممنوع شدن برپایی ایستگاه‌های صلواتی و مواکب، می‌توان به انجام اقدامات جایگزین همچون رزمایش کمک مومنانه پرداخت.

پایان پیام/661

منبع: شبستان

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی امام جمعه اندیمشک ویروس کرونا عزاداری محرم حجت الاسلام حسینی نوری امام حسین اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۱۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در مراسم شصت‌و‌پنجمین سالگرد رحلت مرجع فقید آیت‌الله حسین طباطبایی بروجردی استاد حاج شیخ حسین انصاریان به ایراد سخنرانی پرداخت و سید مهدی میرداماد در مدح منقبت ائمه اطهار (ع) مداحی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان با تجلیل از شخصیت آیت الله بروجردی گفت: این مرجع تقلید زمانی که به قم آمد ۷۰۰ نفر در این حوزه مشغول به تحصیل بودند و در زمانی که از دار دنیا رفت بیش از ۷ هزار نفر مشغول به تحصیل بودند.

وی با اشاره به خدمات ارزشمند آیت الله بروجردی گفت: در طول ۱۶ سالی که آیت الله بروجردی در حوزه علمیه قم حضور داشت اقدامات بسیاری در راستای گسترش دین اسلام در داخل ایران و کشور‌های مختلف انجام داد.

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان، تقوای الهی را یکی از ویژگی‌های برجسته آیت الله بروجردی دانست و گفت: به‌واسطه همین تقوا، آیت الله بروجردی به مراتب بزرگی دست پیدا کرد.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد آیت الله بروجردی در قم
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم
  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • برنامه عزاداری ۲۰ هیأت در سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • دین و حجاب امروز آماج حمله دشمنان است
  • اولین تجربه جدید کاناوارو مقابل تیم آزمون
  • سپاه پاسداران خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی است
  • اهتمام بیشتر در اجرای قانون حجاب در محیط‌های عمومی