Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@08:06:42 GMT

ترکیه به عراق حمله کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۱۹۲۸

ترکیه به عراق حمله کرد

با وجود اعتراض های گسترده در بغداد و کشورهای عربی به عملیات نظامی آنکارا در روزهای اخیر، منابع عراقی امروز (جمعه) اعلام کردند که ترکیه بار دیگر مناطقی را در شمال عراق بمباران کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حملات هوایی ترکیه با بمباران یک روستا در اقلیم کردستان امروز از سرگرفته شد. 
پایگاه خبری بغداد الیوم به نقل از یک مقام امنیتی اعلام کرد که یک فروند هواپیمای ترکیه، روستای «اردنیه» در استان دهوک را بمباران کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
این منبع که به نام وی اشاره نشده است، افزود در پی این حمله سه سرنشین یک دستگاه خودرو کشته شدند. 
روز سه شنبه در حمله پهپادی ترکیه به یک خودرو حامل مرزبانان عراقی به منطقه «سیدکان» در شمال استان اربیل اقلیم کردستان، چهار نظامی از جمله دو فرمانده ارشد این کشور کشته شدند.
وزارت امور خارجه عراق این حمله را نقض حاکمیت بغداد و اقدامی خصمانه و در تضاد با قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی سازمان‌دهنده روابط میان کشورها و همچنین بر خلاف اصل حسن همجواری قلمداد کرد، اصلی که باید دلیلی برای اهتمام و تمایل دو کشور به انجام فعالیت امنیتی مشترک در راستای منافع دو جانبه باشد.
وزارت خارجه عراق همچنین «فاتح ییلدیز» سفیر ترکیه در بغداد را احضار و یادداشت اعتراض شدیداللحن دولت عراق را به وی تحویل داد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ترکیه دولت عراق کشورهای عربی وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۱۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، یادداشت تفاهم راه توسعه بین ترکیه، عراق، قطر و امارات تحت حمایت رئیس‌جمهور اردوغان و نخست‌وزیر عراق در بغداد به امضا رسید.

یادداشت تفاهم بین ترکیه، عراق، قطر و امارات تحت حمایت رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در خصوص همکاری در پروژه راه توسعه در بغداد، پایتخت این کشور امضا شد.

عبدالقادر اورال‌اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه، رزاق محیبس الصداوی، وزیر حمل و نقل عراق، جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر و سهیل محمد المزروعی وزیر انرژی و زیرساخت امارات نیز در مراسم امضای یادداشت تفاهم حضور داشتند.

گفتنی است رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای انجام دیدارهای رسمی صبح امروز عازم عراق شد و در فرودگاه بین المللی بغداد مورد استقبال محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و سایر مقامات عراقی قرار گرفت.

 

دیگر خبرها

  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد
  • سفر قریب الوقوع اردوغان به عراق پس از ۱۳ سال