Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-23@10:47:10 GMT

وزارت صمت در سال جهش تولید بدون وزیر ماند

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۱۹۳۱

صراط: حسین مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس؛ روز چهارشنبه ۲۲ مرداد ۹۹ در حالی که پیش از این به مدت ۳ ماه سرپرست وزارتخانه مذکور بود رای اعتماد مجلس شورای اسلامی را کسب نکرد و بدین ترتیب وزارتخانه‌ای که مدت‌هاست از سوی دولت تلاش وصف ناپذیری برای تفکیک آن به دو بخش بازرگانی و صنعت صورت می‌گیرد بدون وزیر ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش فارس حسین مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی وزارت صمت به مجلس، پس از عزل ناگهانی رضا رحمانی در ۲۲ اردیبهشت ۹۹ طی حکمی از سوی رئیس جمهور به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب شد و این انتصاب در حالی بود که مدرس خیابانی پیش از آن به مدت یکسال به عنوان قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در این وزارتخانه خدمت می‌کرد.

عزل رضا رحمانی حاشیه‌های زیادی داشت و یکی از حاشیه‌های مطرح شده درباره این عزل بر اساس اظهارات رحمانی این بود که به دلیل عدم تلاش در مجلس برای لابی با نمایندگان درخصوص تشکیل وزارت بازرگانی توسط واعظی مسئول دفتر رئیس‌جمهور تهدید به برکناری شده بود.

رضا رحمانی طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور اعلام کرد که ۱۷ اردیبهشت ۹۹، محمود واعظی او را تهدید کرده در صورت رأی نیاوردن طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس برکنار خواهد شد؛ که با توجه به عدم رای اعتماد نمایندگان مجلس به طرح مذکور در مورخ ۲۱ اردیبهشت امسال، یک روز بعد در ۲۲ اردیبهشت پس از عدم رای نمایندگان مجلس به تفکیک وزارت صمت، واعظی در تماس با رضا رحمانی از وی خواست تا از سمت خود استعفا دهد.

پس از این عزل اجباری، حسین مدرس خیابانی به سمت سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب شد تا اینکه پس از گذشت سه ماه و دقیقا در آخرین روز از فرصت قانونی یک وزارتخانه برای داشتن سرپرست در مجلس شورای اسلامی حضور یافت، اما با عدم رأی اعتماد مجلس به وی این وزارتخانه بدون وزیر ماند.

گفتنی است، بر اساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی، رئیس‌جمهور می‌تواند برای وزارتخانه‌ای که وزیر ندارد حداکثر برای مدت سه ماه سرپرست تعیین کند؛ لذا با توجه به اینکه وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارت صمت رأی اعتماد مجلس را کسب نکرد و بر اساس قانون اساسی یک وزارتخانه فقط به مدت سه ماه می‌تواند با حضور سرپرست اداره شود، در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت بدون وزیر مانده است.

این در حالی است که مسؤولان در سال جاری با توجه به فشار‌های اقتصادی بسیار شدید حاکم بر مردم، تورم، شیوع بیماری کرونا که اثرات مخربی بر اقتصاد کشور داشته است و همچنین لزوم توجه به امر تولید در سالی که توسط مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید نامگذاری شده است باید اهتمام ویژه‌ای به این وزارتخانه که مستقیم با معیشت، اشتغال و تولید سر و کار دارد، داشته باشند این وزارتخانه بدون وزیر، سرپرست و بلاتکلیف مانده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: وزارت صمت سال جهش تولید مدرس خیابانی رضا رحمانی عدم رای اعتماد صراط مدرس خیابانی معدن و تجارت وزارت صنعت رئیس جمهور رضا رحمانی بدون وزیر وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۱۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی

به گزارش پارس نیوز، عباس علی آبادی امروز در حاشیه جلسه با کمیسیون اصل نود مجلس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بحث ایمنی خودروها شرایطی برای خودروسازان تعیین کردیم که مهم‌ترین آن‌ها، افزایش مدت گارانتی و انجام تست‌های مربوطه است که مقرر شده بخش خصوصی در زیرساخت‌های این تست‌ها سرمایه‌گذاری کند و همچنین نظارت در این حوزه باید دائمی باشد.

وی با بیان اینکه آیین نامه واردات خودروهای دست دوم تصویب شده و این موضوع در لایحه بودجه هم دیده شده است، تصریح کرد: این موضوع باید پیگیری شود تا دولت آن را ابلاغ کند.

همچنین به گفته او در حال حاضر واردات خودرهای جانبازان، برای جانبازان بالای ۷۰ درصد در حال انجام است. احتمالا امسال بعد از اتمام نیاز جانبازان بالای ۷۰ درصد، واردات برای جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد انجام می‌شود.

علی آبادی در ادامه تصریح کرد: آمادگی داریم نیاز بازار در حوزه حمل و نقل عمومی را مطابق سفارش‌ها تامین کنیم. در حال حاضر برای تولید ۲۰۰۰ اتوبوس دیزلی و ۲۰۰ اتوبوس برقی ظرفیت ایجاد شده، اما اگر بیشتر هم سفارش داده شود، آمادگی تولید داریم.

وی با اشاره به اینکه امسال در ازای هر خودروی وارداتی، چهار خودروی فرسوده اسقاط خواهد شد، گفت: سال گذشته بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو تولید شد و امسال برنامه وزارتخانه تولید بیش از یک میلیون ۷۰۰ هزار خودرو است. 

وزیر صمت در ادامه با بیان اینکه کمیسیون اصل نود به این وزارتخانه تکلیف کرد افرادی که خودرو اسقاط می‌کنند بتوانند از انواع خودروهایی که می‌توانیم عرضه کنیم، استفاده کنند، تاکید کرد: خودروهای برقی در اولویت ارائه به متقاضیان تاکسی‌های فرسوده است.

او در پایان وعده داد که فروش خودرو در سامانه شتاب گیرد و تاکید کرد: در مورد پژوپارس شورای رقابت مسئول قیمت گذاری است و ما فقط مجری هستیم.

دیگر خبرها

  • رئیس شورای راهبردی بیست‌وچهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر منصوب شد
  • قول وزیر برای تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد
  • تمامی وزارتخانه‌ها برای سند الگوی کشت باید پای کار آیند
  • سرپرست جدید پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار منصوب شد
  • ۲۲۰ فروند هواپیمای تفریحی-آموزشی داریم
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان هواپیما‌های تفریحی آموزشی
  • جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان / ۱۱ هزار طرح پژوهشی دانشگاه و صنعت در حال اجرا + فیلم
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان صنایع ریلی