Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@19:47:18 GMT

جزییات سفر ظریف به لبنان

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۱۹۸۴

محمد جواد ظریف با همتای لبنانی خود نشست خبری مشترک برگزار کرد. ناطقان:به نقل از شبکه المیادین، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که به لبنان سفر کرده است در نشست خبری مشترک با شربل وهبه، وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان گفت: بار دیگر تاکید می‌کنم که جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطوح همراه دولت و ملت لبنان در مشکلات پیش آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ظریف گفت:در رابطه با افق‌های همکاری میان ایران و لبنان در زمینه بازسازی و دیگر زمینه های حیاتی بحث و رایزنی کردیم.

از سوی دیگر شربل وهبه، گفت: ظریف اعلام کرد که ایران حامی لبنان است و در کنار این کشور می ایستد.

وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان تاکید کرد: در دیدار با وزیر خارجه ایران کمک‌ها و حمایت هایی که تهران می تواند به لبنان تقدیم کند را مورد بحث قرار دادیم، ما این پیشنهادات را بررسی و درمورد آن ها تصمیم گیری خواهیم کرد.
ظریف در این نشست خبری خاطرنشان کرد: شرکت‌های خصوصی ایرانی نیز در در زمینه همکاری با لبنان  دیدگاه دولت ایران را دارند.

وزیر امورخارجه کشورمان گفت: ایران بر این باور است که لبنان با دولت و ملت خود توانایی اتخاذ تصمیم های سرنوشت ساز را دارد و تهران از تصمیمات مستقل لبنان حمایت می کند.

ظریف گفت : لبنان همانگونه که بر دشمن صهیونیستی پیروز شد از این بحران نیز پیروزمندانه خارج خواهد شد.
وی تاکید کرد: هیچ یک از طرف های خارجی نباید از مشکلات لبنان سوءاستفاده کنند و دیکته های خود را بر این کشور تحمیل کنند. منبع: فارس برچسب ها: سفر ، ظریف ، لبنان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سفر ظریف لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۱۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا: نگران گسترش جنگ غزه به لبنان هستیم

وزیر خارجه اسپانیا روز دوشنبه گفت که با توجه به خطر گسترش عملیات زمینی رژیم صهیونیستی به شهر رفح، خواستار برقراری آتش‌بس دائمی در نوار غزه هستند.

به گزارش مشرق، «خوزه مانوئل آلبارس بوئنو» وزیر خارجه اسپانیا امروز (دوشنبه) بر لزوم برقراری آتش‌بس دائمی در نوار غزه و توقف حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه شد.

آلبارس در گفتگو با خبرنگاران پیش از ورود به جلسه وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفت: «ما خواستار آتش بس دائمی [در نوار غزه] با توجه به خطر گسترش عملیات نظامی اسرائیل به شهر رفح هستیم».

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، وی در این‌باره توضیح داد: «ما خواستار آن هستیم که تمام گذرگاه‌های زمینی یک‌بار برای همیشه جهت کمک رسانی به غیرنظامیان در نوار غزه باز شود».

رئیس دستگاه دیپلماسی اسپانیا ضمن تاکید بر لزوم اجرای راهکار دو دولتی، اظهار داشت: «اگر ما خواهان راه حل سیاسی برای وضعیت خاورمیانه هستیم، به رسمیت شناختن کشور فلسطین کاملا ضروری است».

طبق این گزارش، آلبارس ادامه داد: «راهکار دو دولتی به معنای نهایی کردن صلح و غیرقابل بازگشت بودن [جنگ] و اجتناب از ادامه چرخه خشونت است».

به نوشته الجزیره، وی درباره تبادل آتش بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله نیز افزود: «احتمال گسترش درگیری به لبنان ما را نگران می‌کند زیرا ابعاد آن (جنگ) تغییر خواهد کرد و لبنان کشوری شکننده و پرتنش است».

پیش از این نیز «حجه لحبیب» وزیر خارجه بلژیک نیز گفته بود که درخواست آتش‌بس، آزادی گروگان‌ها و ارسال کمک به غزه، در حالی که کشتار مردم غزه ادامه دارد کافی نیست.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • ظهور قدرت اراده ملت ایران در عملیات «وعده صادق»
  • واکنش وزیر صمت به افزایش قیمت پژو پارس + جزییات مهم
  • جزییات واگذاری سرخآبی‌ها از زبان وزیر اقتصاد و دارایی
  • اسپانیا: نگران گسترش جنگ غزه به لبنان هستیم
  • دولت رئیسی متوجه ظرفیت ظریف نیست
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات