Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@09:41:11 GMT

سیگنال فروشی جرم است

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۱۹۹۲

به گزارش تابناک به نقل از مهر، سید مهدی سدیدی اظهار داشت: متأسفانه بعضی کانال‌های تلگرامی از فضای بازار سرمایه سو استفاده کرده و اقداماتی در معرفی برخی سهام انجام می‌دهند که فاقد پشتوانه علمی، تحلیلی و تخصصی است.

وی اظهارداشت: طبق قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران هر شخصی که اقدامات وی نوعاً منجر به ایجاد ظاهری گمراه کننده از روند معاملات اوراق بهادار یا ایجاد قیمت‌های کاذب و یا اغوای اشخاص به انجام معاملات اوراق بهادار شود به حبس تعزیری تا پنج سال و جزای نقدی تا پنج برابر سودهای به دست آمده محکوم خواهدشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اگر واژه سیگنال را در فضای مجازی جستجو کنید خواهید دید بالای سه هزار کانال و گروه به اسم سیگنال ثبت شده که یک اتفاق تلخی است. حتی در سایت‌های خبری نیز مشاهده می‌شود در سطح ضعیفی این کار را بدون داشتن تخصص و مجوز لازم انجام می‌دهند.

 

سدیدی بیان داشت: ظرفیت قانونی برای برخورد با این نوع موارد و مسائل در کشور وجود دارد و سازمان هم اقدام کرده است. شرکت بورس نیز به تازگی کمیته جانبی تحت عنوان «کمیته فضای مجازی» تشکیل داده است.

عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: وظیفه دستگاه ناظر و تنظیم کننده، صیانت از بازار سرمایه است.

وی همچنین افزود: بازار سرمایه در سال‌های ۸۵،۸۹،۹۲،۹۵،۹۷ و ۹۹ رشد جدی را تجربه کرده است. جدا از این در طول کمتر از ۱۸۰ روز کاری شاخص بازار سرمایه از ۵۰۰ هزار واحد به دو میلیون واحد رسیده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین مدرس خیابانی کنکور 99 آیت الله فاطمی نیا سنتکام استقلال بحرین اوراق سلف نفتی بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی سیگنال فروشی بورس حسین مدرس خیابانی کنکور 99 آیت الله فاطمی نیا سنتکام استقلال بحرین اوراق سلف نفتی بازار سرمایه اوراق بهادار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۱۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط استفاده از اوراق صکوک برای شرکت‌های دانش‌بنیان چگونه است؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، یکی از خدمات حمایتی به شرکت‌های دانش‌بنیان در دسترسی به منابع بازار سرمایه از طریق تسهیل در شرایط انتشار صکوک نوآوری است که توسط صندوق نوآوری و شکوفایی انجام می‌شود.

صندوق نوآوری و شکوفایی به‌عنوان مرتبط‌ترین نهاد متولی شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور، برای انتشار و ارائه اوراق صکوک به شرکت‌های دانش‌بنیان، شرایطی را در نظر گرفته است.

این شروط به شرح زیر است:

شرکت‌های دانش‌بنیان با شخصیت حقوقی سهامی عام یا خاص ثبت شده باشند.

حداقل سرمایه ثبتی و حقوق مالکانه شرکت به ترتیب ۱۰ و ۲۰ میلیارد تومان حداکثر نسبت مجموع بدهی‌ها به دارایی‌های آن ۸۰ درصد باشد.   

عدم وجود زیان انباشت برای شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین جریان نقدی حاصل از عملیات آن در طی سال مالی اخیر مثبت باشد.

اظهارنظر بازرس و حساب‌رس شرکت (معتمدین سازمان بورس و اوراق بهادار) در خصوص صورت‌های مالی دو سال مالی اخیر آن به منزله مردود یا عدم اظهارنظر نباشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گیلان چراغ بعدی برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت را روشن خواهد کرد
  • حجم موجودی شمش طلا در انبارهای بورس کالا از ۶ تن فراتر رفت
  • رشد بیش از ۳۴ هزار واحدی شاخص کل بورس در آخرین روز کاری سال ۱۴۰۲
  • رشد چشمگیر بورس حُسن ختام سال ۱۴۰۲ بازار سهام
  • دورنمای بورس در سال جدید
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/ نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • بورس به کام سهامداران شیرین شد
  • انتشار ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف موازی در حوزه کشاورزی برای محصول کیوی
  • شرایط استفاده از اوراق صکوک برای شرکت‌های دانش‌بنیان چگونه است؟
  • بازار سرمایه منفی شد