Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شهرستان دنا در استان کهگیلویه وبویراحمد در وضعیت سفیدکرونا قرار دارد و با وجود اینکه کمترین آمار مبتلا و فوتی در این خصوص در سطح استان را دارد ولی اخیرا مشاهده شده است گردشگران زیادی به این شهرستان سفر کرده که خود تهدید بزرگی برای سلامتی شهروندان و روستانشینان است.
شب گذشته مورخ ۲۳ مردادماه ۱۳۹۹ یک اتوبوس تور گردشگری متشکل از کوهنوردانی از استان خوزستان و شهرستان بهبهان وارد شهر سی سخت و روستای کوخدان شد که نقض آشکار پروتکل های بهداشتی و ایمنی مبارزه با کروناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این موضوع موجب نگرانی و تجمع روستانشینان کوخدان و همچنین توقف اتوبوس حامل گردشگران و اعتراض به حضور این تور گردشگری بدون اطلاع مسئولان و واکنش آنها شده که موجب حضور ماموران نیروی انتظامی در این روستا جهت بررسی موضوع شده است.
با وجود تذکرهای وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص افزایش پروتکل های بهداشتی، حضور این تور گردشگری از شهرستان بهبهان با وضعیت قرمز در روستای کوخدان شهرستان دنا سلامتی مردم را بخطر انداخته و موجب نگرانی روستانشینان شده است.
طبق اخبار منتشر شده استان خوزستان دارای وضعیت قرمر شیوع کروناست و هر فرد در آن میتواند ناقل این ویروس باشد، از این رو وقتی که خود این شهروندان رعایت نمی کنند و در این وضعیت اقدام به مسافرت می کنند باید مسئولان شهرهای مقصد مانع از ورود اینگونه مسافران شود.
فرماندار دنا در خصوص ورود گردشگران به شهر سی سخت گفت: در روزهای اخر هفته ایستگاه کنترل در ورودی سی سخت دایر است و مانع از ورود مسافران با شماره پلاک های غیربومی می شوند که تاکنون نیز مسافران زیادی را نیز برگشت داده اند.
پناهی با بیان اینکه حضور مسافران و گردشگران در سی سخت ممنوع است گفت: پس از اطلاع از حضور این اتوبوس گردشگر طی تملاس با دادستانی مرکز شهرستان دنا و نیروی انتظامی و مرکز بهداشت دنا نیروی های انتظامی و بهداشتی به روستا اعزام و موضوع را بررسی کردند.
 
وی با گلایه از عده اندکی از شهروندان و روستانشینان که اقدام به اجرا دادن سوئیت و خانه های خود به مسافران کرده اند، گفت: متاسفانه برخی شهروندان با ما همکاری نمی کنند و با هماهنگی قبلی با مسافران آنها را پذیرش می کنند و جالب اینجاست که خود آنها نیز از ماسک استفاده نمیکنند که بزرگترین تهدید برای خود آنها و بقیه است.
 
فرماندار دنا افزود: طبق اطلاعات دریافتی از مرکز تنها شهرستان دارای وضعیت سفید تا کنون شهرستان دنا بوده است و تنها شهرستانی است که در استان اقدام به برپایی استگاه غربالگری و کنترل ورود مسافران کرده است ولی با این وضعیت وجود مسافران و عدم همکاری عده کمی از شهروندان در خصوص اسکان مسافرارن طولی نمیکشد وضعیت شهرستان دنا نیز زرد یا قرمز شود.
اکنون نکته اینجاست که آنچه در سطح شهر سی سخت مشاهده می شود وجود خودروهایی با پلاک های غیر بومی و اکثرا از استان های جنوب کشور و دارای وضعیت قرمر است که وارد شهر شده اند و گویا در روزهایی به غیر از روزهای پایانی هفته وارد شهر شده اند و برخی از آنها نیز مالکانی هستند که در سی سخت زمین و باغ خریده اند و برخی نیز با سوئیت داران هماهنگ هستند.

کد خبر 1421600

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان کهگیلویه وبویراحمد شهرستان دنا سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۲۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز در غرب تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیر بازرسی منطقه ۹ تهران گفت: در بازدید از نواحی منطقه، ساخت و ساز غیرمجاز در شرکت نخ کار مشاهده شد که مالک بدون دریافت مجوز در حال ساخت و ساز بود.

احسان مقدسی افزود: پس از احراز تخلف، با پیگیری‌های لازم، ساخت و ساز متوقف و پرونده برای برخورد قانونی به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شد.

مدیر بازرسی منطقه ۹ تاکید کرد: بازدید‌های میدانی به منظور حفظ و صیانت از فضای شهری و کنترل ساخت و ساز‌های غیر مجاز ادامه خواهد داشت.

احسان مقدسی با تاکید بر اینکه اهتمام و جدیت در کنترل تخلفات ساختمانی در توسعه ساخت و ساز اصولی شهری تاثیرگذار خواهد بود، از شهروندان خواست هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز را برای پیگیری به سامانه ۱۳۷ پلاس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • روستاییان وعشایر جنوب سیستان وبلوچستان خوشحال از باران‌ها اخیر
  • برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز در غرب تهران
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی