Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام عیدی گفت: مهم ترین پیام مباهله این است که حضرت علی (ع) به عنوان نفس و جان پیامبر گرامی اسلام در قرآن معرفی شده و این مساله سند محکمی بر حقانیت ولایت علی (ع) بعد از پیامبر (ص) است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسین عیدی مدیر حوزه علمیه درگز در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ روز مباهله را از اعیاد بزرگ و اتفاقات پرشکوه قرآنی تاریخ اسلام و اظهار کرد: مباهله روز اثبات حقانیت، نبوت، رسالت و امامت است که اتفاقا امسال با عید جمعه قرین شده؛ این دو عید در کنار هم فضائل بسیار زیادی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: پیامبر(ص) برای دعوت قبایل مختلف به اسلام از روشهای مختلفی همچون صحبت رو در رو، جنگ و نامه زدن استفاده می فرموند؛ یکی از کسانی که پیامبر(ص) برای دعوت به اسلام به او نامه نوشت اسقف نجران از بزرگان مسیحیت آن زمان بود.

مدیر حوزه علمیه درگز تبیین کرد: مسیحیان تصمیم گرفتند برای متقاعد کردن حقانیت خود به مدینه آمده و با پیامبر گفتگو کنند، اما وقتی هیچ یک از دو طرف، حرف طرف مقابل را قبول نکرد، مسیحیان پیشنهاد مباهله و نفرین را مطرح کردند؛ وقتی آنها اهل بیت پیامبر را در روز مباهله دیدند از تصمیم خود صرف نظر کردند چرا که اگر اهل بیت نفرین می کردند هیچ یک از آنها بر روی زمین باقی نمی ماند.

حجت الاسلام عیدی با اشاره به 9 پیام بزرگ آیه مباهله تشریح کرد: پیام اول این است که پیامبر اسلام چون به حقانیت و هدف خود ایمان داشت، حاضر شد جان خود و عزیزانش را در معرض خطر قرار دهد؛ پیام دوم بحث دعا به عنوان آخرین برگ برنده و سلاح بُرنده مومن است که وقتی استدلال و منطق و موعظه موثر واقع نشد، آخرین تلاش دعا کردن است.

وی افزود: مباهله به ما آموخت که در مجالس دعا کودکان خود را همراه ببریم چون آنها گناهی ندارند و دعای آنها سریع تر به مرحله اجابت می رسد؛ همچنین انسان باید ابتدا از تمام توانایی های عادی خود برای دعوت به خدا استفاده کند و در مرحله آخر استمداد از غیب داشته باشد که با عنوان نبتهل در قرآن به آن اشاره شده.

امام جمعه موقت درگز اظهار کرد: در دعا کردن کیفیت و حالات اهل دعا بسیار مهم تر از کمیت آن است؛ لذا پیامبر (ص) با 5 نفر از عزیزان خود به نفرین مسیحیان می روند؛ پیام ششم بحث مستجاب الدعوه بودن اهل بیت را می رساند که هر کس با اهل بیت مقابله کند عاقبتی جز شکست و پشیمانی ندارد.

حجت الاسلام عیدی ابراز کرد: در کنار هم بودن زن و مرد در تمام صحنه ها و عرصه های اجتماعی و محسوب شدن فرزند دختری (امام حسن و حسین (ع)) به عنوان فرزند خود انسان از دیگر پیام های مباهله است.

وی در پایان تاکید کرد: مهم ترین پیام مباهله این است که حضرت علی (ع) به عنوان نفس و جان پیامبر گرامی اسلام در قرآن معرفی شده و این مساله سند محکمی بر حقانیت ولایت علی (ع) بعد از پیامبر (ص) است؛ دقیقا به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب اهمیت روز مباهله را برابر با خطبه غدیر دانسته اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حجت الاسلام اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۲۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «اُمّ علاء» نوشته سمیه خردمند توسط انتشارات شهید کاظمی به زودی منتشر و در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود. این کتاب روایت زندگی اُمُّ¬الشهداء فخرالسادات طباطبایی تبریزی، بانویی که هفت نفر از اعضای خانواده اش را تقدیم اسلام کرد، است.

پدر و مادر فخرالسادات در جوانی به بهانه تعلیم در حوزه علمیه نجف، از تبریز به نجف اشرف هجرت می‌کنند و همان جا ماندگار می‌شوند. فخرالسادات در سن سیزده سالگی با آیت الله سید حسن قبانچی که یکی از شاگردان ممتاز پدرش سید محمد جواد طباطبایی تبریزی بود ازدواج می‌کند. آنها در خانه وقفی کوچکی در جوار حرم امیرالمؤمنین (ع) زندگی شأن را با عشق آغاز می‌کنند.

خانه‌ای که هر وقت پنجره اش را باز می‌کرد؛ چشمانش به گنبد مطهر حرم حضرت علی (ع) گره می‌خورد و نسیم رأفت جناب ابوتراب وارد خانه و زندگی شأن می‌شد. حاصل ازدواج آنها می‌شود هجده فرزند، نه پسر و نه دختر. فرندانی که برخی‌هایشان شاگرد کلاس استادی چون آیت الله سید محمدباقر صدر می‌شوند و علوم اسلامی را فرا می‌گیرند.

همسرش، چهار پسر، برادر و دامادش در راه اسلام به شهادت می رسند و چند سال آخر عمرش را، در حالیکه دست و پای چپش به خاطر یک سال و نیم اسارت در زندان‌های رژیم بعث از کار افتاده بود، راهی ایران و شهر قم می‌شود و سرانجام در جوار بانوی کریمه حضرت معصومه (س) برای همیشه آرام می‌گیرد.

همیشه در طول عمرش فرزندانش را به پشتیبانی از حضرت امام خمینی (ره) و پیروی از ایشان توصیه می‌کرد. به آنها می‌گفت: اگر همه شما هم فدای اسلام شوید ناراحت نمی‌شوم؛ بلکه افتخار می‌کنم و بدانید خون فرزندان من رنگین‌تر از خون فرزندان اباعبدالله نیست.

کد خبر 6087386 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد