Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@13:48:06 GMT

شکایت نویسنده پایتخت ۶ از جشن حافظ

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۲۵۱۱

شکایت نویسنده پایتخت ۶ از جشن حافظ

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، با وجود نامزد شدن سریال «پایتخت ۶» در بخش بهترین فیلمنامه بیستمین جشن حافظ، نام عباسی بین نامزدها به چشم نمی خورد و برگزارکنندگان به آوردن اسم محسن تنابنده در مقام سرپرست نویسندگان و طراح داستان بسنده کرده اند.

در پی این اتفاق، عباسی با انتشار متنی در صفحه شخصی اش در اینستاگرام نوشت: «با خودم عهد کرده بود اگر دنیا را آب برد من را خواب ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عهد کردم جز سکوت کاری نکنم. هیچ چیز ارزش سکوت و در سایه نشستن را ندارد. من از اردیبهشت سال قبل تا الان که آخر مردادیم بیش از یک سال از عمرم را پای پایتخت گذاشته ام. بخشی برای نوشتن و بخش بیشتری برای حواشی اش. حواشی که اصلا ربطی به من نداشت اما چه چیزی بهتر از یک قربانی تازه از راه رسیده برای سریالی که صد جا برایش دندان تیز کرده اند. اسمم در عنوان بندی پایتخت که هیچ، الان حاضرم همه دارایی اندکم را بدهم تا برگردم به زندگی قبل از پایتخت‌ام...»

وی با تاکید بر اینکه نامش در جشن حافظ به ناحق حذف شده، مدعی است تلاش کرده است مساله را با گفتگو حل کند اما برگزارکنندگان حاضر به انجام این کار نشده و به او گفته‌اند هر کاری می خواهد بکند!

بیستمین جشن حافظ روز دوشنبه ۲۰ مرداد با معرفی نامزدهای بخش تلویزیون از پایتخت ۶ به عنوان نامزد بخش فیلمنامه‌نویسی نام برده بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین مدرس خیابانی کنکور 99 آیت الله فاطمی نیا سنتکام استقلال بحرین اوراق سلف نفتی آرش عباسی پایتخت 6 جشن حافظ حسین مدرس خیابانی کنکور 99 آیت الله فاطمی نیا سنتکام استقلال بحرین اوراق سلف نفتی جشن حافظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۲۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «رئالیست‌ها؛ هشت چهره، استاندال، بالزاک، دیکنز، داستایفسکی، تالستوی، گالدوس، هنری جیمز، پروست» نوشته سی.پی.اسنو به‌تازگی با ترجمه اکرم رضایی یایندر توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این‌کتاب سال ۱۹۷۸ توسط انتشارات پسران چارلز سکرایبنر منتشر شده است.

چارلز.پی.اسنو نویسنده کتاب پیش‌رو متولد ۱۹۰۵ در شهر لستر انگلستان و درگذشته به‌سال ۱۹۸۰ است. او دستی در سیاست داشته و از ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۶ از اعضای مجلس اعیان انگلستان بوده و عنوان شوالیه را دریافت کرده است. او در اکتبر ۱۹۶۴ عنوان بارون گرفت. اولین‌رمان اسنو که یک‌داستان پلیسی بود، سال ۱۹۳۲ با نام «مرگ زیر بادبان» منتشر شد. کتاب بعدی‌اش هم زندگینامه آنتونی ترولوپ نویسنده انگلیسی بود. اما آنچه موجب شهرت این‌نویسنده شد، چاپ مجموعه رمان ۱۱ جلدی «بیگانگان و برادران» است که روشنفکران را در فضای آکادمیک و سیاسی عصر مدرن به تصویر کشید.

کتاب «رئالیست‌ها» یکی از آثار غیرداستانی سی.پی.اسنو است که در آن به زندگی، شخصیت و تجربیات ۸ نویسنده واقع‌گرا پرداخته است. جنبش ادبی رئالیسم یا واقع‌گرایی در قرن نوزدهم به اوج خود رسید و زمینه پیدایش نویسندگانی را فراهم کرد که برخی‌ از آن‌ها بزرگ‌ترین چهره‌های تاریخ ادبیات‌اند. نویسندگان رئالیست در پی این بودند که تصویری واقعی از جهان پیش روی مخاطبشان بگذارند و این‌کار را هم با شخصیت‌هایی انجام می‌دادند که ابرقهرمانان بی‌عیب‌ونقص و دست‌نیافتنی نبودند. بلکه از جنس مردم عادی بودند.

نویسندگان رئالیستی هم که چارلز.پی‌.اسنو به آن‌ها پرداخته هم مثل تمام انسان‌ها با مسائل و مشکلات روزمره دست‌به‌گریبان بوده‌اند و نقاط ضعف و قوتی داشته‌اند. نقطه اشتراک آن‌ها با یکدیگر، نگاه دقیق و ذهن تحلیل‌گرشان است که باعث خلق داستان‌های واقع‌گرا، محیط‌ها و شخصیت‌های باورپذیر شده است.

عناوین بخش‌های مختلف این‌کتاب به اسم نویسندگان رئالیستی است که به آن‌ها پرداخته شده است. این‌بخش‌ها به این‌ترتیب‌اند:

استاندال، بالزاک، دیکنز، داستایفسکی، تالستوی، گالدوس، هنری جیمز، پروست.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

یکی از ابزارهایی که او در اختیار داشت شناخت خوبش از شهر بود. تمام خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های مادرید به‌خوبی در ذهن او ثبت شده بود، طوری که اساتید اسپانیایی نظیر پدرو اورتیز براساس توصیفاتی که او از مکان‌های مختلف در داستان‌هایش ارائه داده است، به تهیه نقشه پرداخته‌اند. جیمز جویس ادعا می‌کرد که اگر روزی دوبلین با خاک یکسان شود، اصلا جای نگرانی نیست، چرا که به کمک متن رمان اولیس می‌توان آن را از نو، همان‌طور که بنا بود، بنا کرد. گالدوس اهل خودستایی‌هایی از این‌دست نبود، اما تردیدی نیست که او هم در نوشته‌های خود مادرید را همان‌طور که بود به تصویر کشیده است، حتی می‌توان گفت نسبت به جویس دقیق‌تر عمل کرده است.

اما اعتبار ویژه گالدوس وابسته به سری رمان‌های معاصر است. قبل از خواندن و درک کامل بهترین رمان‌های این‌مجموعه نمی‌توان به شناخت خوبی از او در ابعاد جهانی، آن‌طور که خود او انتظار داشت و متاسفانه با وجود تلاش‌های بسیار در زمان حیاتش نتوانست به آن دست یابد، رسید. اولین‌رمان این‌مجموعه «محروم از ارث» نام دارد. ترجمه خوب لستر کلارک از این‌کتاب تحت عنوان The Disinherited گالدوس را به‌خوبی به خوانندگان انگلیسی‌زبان می‌شناساند.

این‌کتاب با ۳۸۳ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۳۰۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 6081192 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • دو گزینه پرید: سه نامزد نهایی مربیگری بایرن
  • «رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد + فیلم
  • مسعود نجابتی چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی شد
  • دیسرتاسیون چیست؟
  • «پایان باز» نباید به یک مُد مخرب تبدیل شود
  • کتاب «سه چهارده» رونمایی شد
  • زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی
  • اعلام زمان بندی مرحله دوم انتخابات مجلس