Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@10:39:34 GMT

ناگلزمن کوچکتر از مسی و رونالدو!

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۲۵۱۵

ناگلزمن کوچکتر از مسی و رونالدو!

به گزارش پارسینه و به نقل از خبرانلاین ؛ یولیان ناگلزمن با رساندن لایپزیگ به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا نام خودش را در تاریخ ثبت کرد. نکته جالب اینکه ناگلزمن ۳۳ سال و ۲۱ روز سن دارد، در حالی که کریستیانو رونالدو و لیونل مسی هم بزرگ‌تر از او هستند. او جوانترین سرمربی است که تیمش را به این مرحله از لیگ قهرمانان اروپا می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ناگلزمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۲۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از نخستین تجربه حضور در لیگ‌قهرمانان آسیا تا گزینه نخست سقوط به لیگ دسته‌اول!

تیم فوتبال نساجی مازندران که در سال ۱۴۰۲ هرطور بود بقا در لیگ‌برتر را تجربه کرد و برای نخستین‌بار به لیگ‌قهرمانان آسیا هم راه یافت یکی از گزینه‌های سقوط به لیگ دسته‌اول است و به بقا در سال ۱۴۰۳ امیدوار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فصل گذشته فوتبال ایران برای قهرمانی اسبق جام‌حذفی با رتبه سیزدهمی در رقابت‌های لیگ‌برتر به پایان رسید تا مازندرانی‌ها یک‌سال دیگر هم در لیگ‌برتر باقی بمانند. نساجی برای سال جدید به منظور آن‌که قرار بود در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند به‌سراغ سید مهدی رحمتی سرمربی سابق آلومینیوم اراک رفت و با جذب بازیکنان مختلف و تغییر شاکله تیم، قصد داشت در آسیا نیز حرفی برای گفتن داشته باشد، اما در نهایت حذف شد و سید مهدی رحمتی هم از نساجی جدا شد.

تیم فوتبال نساجی مازندران پنج دوره اخیر لیگ‌برتر را به‌هر شکلی که بود توانست پشت‌سر بگذارد و از خطر سقوط بگریزد، اما این‌که آیا در این فصل هم می‌تواند یک بار دیگر بحران را مدیریت کند و در پایان نیم‌فصل دوم رتبه‌ای بالاتر از پانزدهم یا شانزدهم داشته باشد، هنوز مشخص نیست.

نیم‌فصل اول کابوس‌وار با دروازه‌بان اسبق استقلال

نماینده مازندران در لیگ‌برتر فوتبال کشور نیم‌فصل اول لیگ‌برتر فصل جاری را با سید مهدی رحمتی آغاز کرد و با لوکاس آلکاراس اسپانیایی به پایان رساند. سید مهدی رحمتی نتوانست با نساجی انتظارات را برآورده کند و کنار گذاشته شد و هواداران این تیم امیدوار بودند که اندیشه‌های لالیگایی سرمربی اسپانیایی تیم‌شان بتواند ناجی نساجی در نیم‌فصل دوم باشد، اما چنین خبری نبود.

آلکاراس طی دو مسابقه پایانی نیم‌فصل نخست سکان هدایت نساجی را در اختیار گرفت و نشانه‌هایی از تغییر و تحول در تیم ایجاد کرد. شاید اگر اشتباه فاحش داور در بازی نساجی مقابل فولاد نبود و گل آفساید فولادی‌ها ثبت نمی‌شد، نساجی دست‌کم با یک تساوی و ایستادن روی پله چهاردهم نیم‌فصل را به پایان می‌رساند. در هر حال نساجی‌ها امیدوار بودند در نیم‌فصل دوم لیگ بیست‌وسوم نیز مانند فصل بیستم، تیم محبوب‌شان جان تازه‌ای بگیرد و خود را به میانه‌های جدول برساند.

ضعیف در همه بازی‌ها با دو سرمربی

نگاهی به عملکرد نساجی در نیم‌فصل پشت‌سر گذاشته شده نشان می‌دهد که این تیم در چه وضعیت نگران‌کننده‌ای قرار دارد. این تیم از ۱۵ مسابقه ۹ دیدار را با شکست به پایان رساند و با ۱۰ امتیازی که از دو برد و چهار تساوی کسب کرد در رتبه پانزدهم جدول ۱۶ تیمی لیگ برتر قرار گرفت؛ نساجی در ۱۵ مسابقه ۲۲ گل دریافت کرد و همراه با مس رفسنجان دومین خط دفاع ضعیف نیم‌فصل را به نام خود ثبت کرد.

این تیم همراه با استقلال خوزستان قعرنشین در تعداد تساوی‌ها با ۹ نتیجه مساوی رکورددار نیم‌فصل شد. از نظر امتیازگیری در بازی‌های خارج از خانه که برای نساجی هفت مسابقه بود، حتی ضعیف‌تر از استقلال خوزستان عمل کرد و شانزدهمین تیم جدول محسوب می‌شد.

هم‌گروهی با الهلال عربستان در لیگ‌قهرمانان آسیا

تیم فوتبال نساجی با برتری در فینال جام حذفی فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مقابل آلومینیوم اراک موفق شد جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ را به دست آورد و با برگزاری قرعه‌کشی مرحله گروهی، نساجی در گروه D با تیم‌های الهلال عربستان، مومبای سیتی هند و نوبهار ازبکستان هم‌گروه شد.

شاگردان سید مهدی رحمتی در اولین دیدار خود و شهر بمبئی هند رو در روی تیم مومبای سیتی قرار گرفتند و توانستند با پیروزی دو بر صفر گام بلندی را برای موفقیت در رقابت‌های آسیایی بردارند. نساجی در دیدار دوم خود از الهلال عربستان میزبانی کرد که این دیدار و با حضور تماشاگران زیادی که در ورزشگاه آزادی حضور داشتند، شاگردان رحمتی در حالی که در نیمه اول نمایش قابل‌قبولی را از خود به نمایش گذاشته بودند با نتیجه سه بر صفر مغلوب میهمان خود شدند تا نخستین شکست تاریخ نساجی در رقابت‌های آسیایی ثبت شود. نکته جالب توجه این بازی، حضور نیمار جونیور ستاره برزیلی الهلال در ترکیب این تیم بود که با گلزنی مقابل نساجی توانست اولین گل خود را برای این تیم عربی به ثمر برساند.

ناکامی در صعود به مرحله حذفی علی‌رغم دو پیروزی

نساجی در هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان، در شهر نمنگان ازبکستان به مصاف تیم نوبهار رفت که در لحظات پایانی نتیجه تساوی را با شکست دو بر یک عوض کرد تا امیدهای این تیم برای صعود به مرحله حذفی کم رنگ تر از گذشته شود. در هفته چهارم نساجی که زیر انتقادات شدید هواداران خود بود، در تهران از تیم نوبهار میزبانی کرد که این دیدار با نتیجه ۳ بر یک به سود نماینده ازبکستان به پایان رسید تا سیه روزی‌های رحمتی در نساجی ادامه دار باشد.

در هفته پنجم نساجی این بار از تیم مومبای‌سیتی در ورزشگاه آزادی پذیرایی کرد که همانند دیدار رفت، شاگردان رحمتی این بازی را هم با نتیجه دو بر صفر از آن خود کردند. در هفته پایانی این مرحله، نساجی در عربستان رو در روی الهلال قرار گرفت که این بازی با برتری دو بر یک نماینده عربستان همراه شد تا نساجی در اولین حضور خود در آسیا تنها دو پیروزی در برابر مومبای سیتی به دست آورد.

ثبت دو کلین‌شیت و دریافت پنج میلیارد پاداش

محمدرضا آزادی با به ثمر رساندن چهار گل در شش بازی بهترین گلزن این تیم شناخته شد، این مهاجم جوان در دو دیدار رفت‌وبرگشت مقابل تیم‌های مومبای‌سیتی و نوبهار موفق شد چهار گل برای نساجی به ثمر برساند؛ محمدرضا عباسی با دو پاس‌گلی که برای هم‌تیمی‌های خود ارسال کرد بهترین آمار را از این حیث داشت.

نساجی یکی از تیم‌های خشن در این دوره از مسابقات لقب گرفت. شاگردان رحمتی در شش بازی آمار پنج کارت زرد و سه کارت قرمز را به ثبت رساندند و از این رو یکی از تیم‌های خشن مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا معرفی شدند. نساجی تنها در دو بازی رفت و برگشت مقابل مومبای‌سیتی گلی دریافت نکرد که محمدرشید مظاهری و حسین خطیر دروازه‌بانان اول و دوم این تیم هرکدام یک کلین‌شیت را به‌نام خود به ثبت رساندند.

البته تیم فوتبال نساجی به‌عنوان یکی از سه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا بابت دو پیروزی مقابل مومبای‌سیتی ۱۰۰ هزار دلار از AFC پاداش دریافت کرد که اگر میانگین قیمت دلار را ۵۰ هزار تومان در نظر بگیریم، نساجی‌چی‌ها حدود پنج میلیارد تومان از این رقابت‌ها کسب درآمد کردند.

جابه‌جایی سرمربیان ایرانی و خارجی برای موفقیت

حاصل حضور سید مهدی رحمتی در نساجی از ۱۲ مسابقه لیگ برتری و ۶ مسابقه در لیگ قهرمانان آسیا، ثبت ۱۱ شکست، چهار برد و سه تساوی بود. این تیم با رحمتی از ۱۲ مسابقه در لیگ برتر فقط ۹ امتیاز کسب کرده بود و همین نتایج نیز سبب شد که در این فصل هم سرنوشت نساجی با تغییر سرمربی گره بخورد.

پس از رحمتی لوکاس آلکاراس به عنوان سرمربی نساجی انتخاب شد، البته تا رسیدن آلکاراس به ایران نساجی یک مسابقه را در قائم‌شهر با هدایت مربیان این تیم برگزار کرد که با نتیجه دو بر دو پایان یافت؛ پس از روی کار آمدن آلکاراس این امیدواری ایجاد شد که نساجی از بحران خارج شود، اما سرمربی لالیگایی هم در چهار مسابقه با نساجی نتوانست انتظارها را برآورده کند و نساجی از رتبه چهاردهم به قعر جدول یعنی رتبه شانزدهم سقوط کرد.

آلکاراس در چهار مسابقه روی سکوی نساجی نشست و جز یک تساوی و یک امتیاز که در هفته شانزدهم مقابل پیکان به دست آورد، نتوانست نتیجه دیگری کسب کند تا امیدواری را به اردوی نساجی برگرداند.

پس از شکست خانگی سه بر صفر نساجی مقابل مس رفسنجان هواداران این تیم در ورزشگاه با سر دادن شعارهایی خواستار برکناری آلکاراس و بازگشت ساکت الهامی شدند و بلافاصله نیز کادر مدیریتی باشگاه تصمیم به برکناری سرمربی تازه‌وارد اسپانیایی و سپردن هدایت نساجی به الهامی گرفت تا آن در شرایطی کاملاً مشابه با لیگ بیستم یک بار دیگر سکان هدایت نساجی بحران‌زده را در اختیار بگیرد و ناجی این تیم قعر جدولی شود.

بازگشت ساکت الهامی به وطنی برای نفس دوباره

سرمربی نام‌آشنای نساجی و محبوبِ هوادارانِ این تیم که تنها قهرمانی مازندران در فوتبال ایران با نام و حضور او گره خورده، یک‌بار در فصل بیستم و زمانی که نساجی گزینه اصلی سقوط بود و ۱۳ مسابقه تا پایان فصل در پیش داشت هدایت نساجی را به عهده گرفت و توانست این تیم را از سقوط نجات دهد؛ الهامی در فصل جاری نیز دقیقاً زمانی هدایت نساجی را پذیرفت که این تیم ۱۳ مسابقه تا پایان فصل در پیش داشت و دوباره گزینه جدی سقوط است.

بحران در اردوگاه نساجی‌چی‌ها از ابتدای فصل تا کنون که ۱۸ هفته از بیست‌وسوم دوره لیگ برتر فوتبال ایران گذشته ادامه دارد؛ از زمانی که نساجی فصل را با سید مهدی رحمتی آغاز کرد نشانه‌هایی از بحران‌زدگی در این تیم دیده شد تا این‌که بالاخره پس از شکست سنگین نساجی مقابل استقلال تهران در هفته سیزدهم رقابت‌ها، رحمتی برای دومین بار در این فصل استعفا کرد و با استعفای او نیز موافقت شد.

وظیفه سنگین مرد محبوب قائمشهری‌ها برای بقا

ساکت الهامی با نساجی ۹ مسابقه در پیش دارد و باید مأموریتی که یک بار در انجام آن موفق بود را دوباره تکرار کند تا همچنان چهره محبوب نساجی‌چی‌ها باقی بماند. نساجی‌چی‌ها تا پیش از حضور الهامی آخرین‌بار هجدهم آذرماه در هفته دوازدهم لیگ بیست‌وسوم طعم برد مقابل حریف را مقابل مهمان جنوبی‌شان استقلال خوزستان چشیده بودند و در شرایطی که مزه پیروزی را فراموش کرده بودند در برابر شمس‌آذر به پیروزی یک بر صفرِ امیدوارکننده رسیدند.

نساجی در ۹ مسابقه باقیمانده باید به ترتیب به مصاف ملوان بندرانزلی، سپاهان اصفهان، تراکتور تبریز، ذوب‌آهن اصفهان، پرسپولیس تهران، استقلال خوزستان، استقلال تهران، هوادار تهران و فولاد خوزستان برود. ۹ مسابقه‌ای که هرکدام‌شان برای نساجی حکم فینال دارند. چالش مهم الهامی در نساجی دقیقاً مانند لیگ بیستم که هدایت این تیم را به عهده گرفته بود این است که وی باید در تیمی نتیجه بگیرد که مشکل زیادی در گلزنی و تمام‌کنندگی حملات دارد، اشتباه‌های فردی به ویژه در خط دفاع آن زیاد دیده می‌شود و بازیکنانش فشار روانی زیادی را تحمل می‌کنند.

مصدومیت گلر شماره‌یک بدترین خبر سال جدید

تیم فوتبال نساجی که با ۱۵ امتیاز در مکان پانزدهم جدول قرار دارد با مصدومیت دروازه‌بان اول خود روبه‌رو شده است. علیرضا رضایی که در نیم‌فصل دوم راهی این تیم و جایگزین رشید مظاهری شد و پس از حضور مجدد ساکت الهامی در نساجی هم به عنوان دروازه‌بان اول نساجی در تمام بازی‌ها به کار گرفته شد.

رضایی در جریان دیدار نساجی و آلومینیوم با احسان قهاری برخورد کرد و مصدوم شد. پس از انجام آزمایشات مشخص شد که این دروازه‌بان از ناحیه مینیسک زانو دچار مصدومیت شده و در دو تا سه ماه آینده نمی‌تواند تیم خود را همراهی کند.

با توجه به اینکه مسابقات فصل بیست‌وسوم تا قبل از تیرماه سال ۱۴۰۳ به اتمام خواهد رسید بعید است رضایی شرایط حضور در زمین بازی را پیدا کند و از این رو حسین خطیر که پیش از این در زمان هدایت مهدی رحمتی در نساجی مقابل الهلال عربستان به میدان رفته بود به عنوان دروازه‌بان اول نساجی شناخته می‌شود.

تیم فوتبال نساجی مازندران در هفته بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ‌برتر باشگاه‌های ایران، روز شنبه هجدهم فروردین باید در مصافی حساس رودرروی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی و در ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر قرار بگیرد.

کد خبر 739096

دیگر خبرها

  • مشخص شدن قهرمانان مسابقات مینی فوتبال جام آینده سازان عقدا
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • بازی های دوستانه بلای جان سیتیزن ها
  • پلی به گذشته - برتری 2-0 آرسنال مقابل یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا (2006/3/28) / فیلم
  • خوشحالی های خاص و ماندگار کریستیانو رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا / فیلم
  • دریبل های تماشایی در لیگ قهرمانان اروپا / فیلم
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • از نخستین تجربه حضور در لیگ‌قهرمانان آسیا تا گزینه نخست سقوط به لیگ دسته‌اول!
  • ناگلزمن: در باد پیروزی مقابل فرانسه نمی‌خوابیم
  • گل رونالدو نازاریو به موناکو روی همکاری رائول گونزالس و زیدان (لیگ قهرمانان اروپا - 2004/3/25) / فیلم