Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@01:51:13 GMT

پیش‌بینی بارش باران در خراسان شمالی از فردا شب

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۲۵۶۸

پیش‌بینی بارش باران در خراسان شمالی از فردا شب

به گزارش روز جمعه این اداره کل،  بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و تصاویر دریافتی از ماهواره بیانگر گذر امواج ناپایدار از فردا شب تا روز دوشنبه است که از جمله پیامدهای آن وزش باد نسبتا شدید در مناطق مختلف استان است که گرد و غبار محلی را به همراه خواهد داشت.

این اداره کل همچنین اعلام کرده که در این بازه زمانی دمای هوا هم تا ۶ درجه کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش این اداره کل، کاهش دما در روزهای یکشنبه و دوشنبه بیشتر در شهرهای راز و فاروج رخ خواهد داد که کمینه دمای هوا در خنک‌ترین ساعات روز در این مناطق به کمتر از ۱۵ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

در ۲۴ ساعت گذشته کوسه شیروان با کمینه دمای ۱۳ درجه سانتی گراد خنک‌ترین و اسماعیل آباد اسفراین با بیشینه دمای ۴۰.۳ درجه سانتی گراد گرم‌ترین نقاط استان بودند.

خراسان شمالی در نیمه اول مردادماه جاری شاهد بارش های رگباری باران و تگرگ در برخی مناطق استان بود که منجر به وقوع سیل در شهرستان های شیروان، مانه و سملقان و رازو جرگلان شد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

برچسب‌ها بارش باران خراسان شمالی سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارش باران خراسان شمالی سازمان هواشناسی بارش باران خراسان شمالی سازمان هواشناسی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۲۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه قوی بارشی درجنوب کرمان فعال شد

 مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان کمی ابری تا ابریست، گفت: بارش باران از مناطق جنوبی استان آغاز شده است و به تدریج این سامانه بیشتر مناطق را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 
وی افزود:عمده بارش‌ها برای عصر سه شنبه تا صبح چهارشنبه در نیمه جنوبی استان است که احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر، تگرگ، رعد و برق، جاری شدن رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست لذا از تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری و از صعود به ارتفاعات اکیدا خود داری شود.

وی بیان کرد:همچنین طی این مدت وزش باد در بیشتر مناطق پیش بینی می‌شود.

سلاجقه تصریح کرد: برای روز پنج شنبه افزایش ابرو بارش پراکنده باران در ارتفاعات جنوب استان پیش بینی می‌شود.

 کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: با توجه به نوع بارش‌های پیش بینی شده در سطح استان خطر احتمال سرمازدگی برای محصولات دور از انتظار نیست لذا محصولات قابل برداشت، برداشت و زه کشی باغات برای خسارت سیلاب انجام شود. 

وی اظهار کرد : طی دوساعت گذشته ایستگاه میانده جیرفت با ۵ ونیم میلیمتر بارندگی بیشترین بارندگی را در مناطق جنوبی داشته همچنین هر چه شهر‌های جنوبی به سمت هرمزگان نزدیکتر باشند بارندگی بیشتری دارند.
 
سلاجقه گفت:منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.
 
سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۱ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۱۷ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • بارش‌های خفیف برای زنجان پیش بینی شد
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان
  • آسمانِ یزد بارانی است
  • آغاز بارش‌ها در استان یزد/ تداوم بارندگی‌ها تا فردا + فیلم
  • رگبار شدید باران امروز و فردا در این ۱۱ استان | وضع هوای همه شهرها تا آخر هفته
  • شروع بارندگی در استان یزد
  • سامانه قوی بارشی درجنوب کرمان فعال شد