Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خرداد: سفیر ایران در ژنو به سکوت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص فعالیت‌های پنهان هسته‌ای عربستان و تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی اعتراض و تصریح کرد که برخورد دوگانه این سازمان، اعتبار و بی طرفی حرفه‌ای آن را زیر سوال برده است.
به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، «اسماعیل بقایی هامانه» در نشست عمومی کنفرانس خلع سلاح افزود: در حالی که رژیم اسرائیل به عنوان تنها دارنده تسلیحات اتمی در منطقه به سرپیچی آشکار از قوانین بین‌المللی و تقویت زرادخانه‌های اتمی‌اش ادامه می‌دهد، برنامه اتمی عربستان سعودی نیز به پیچیده‌تر شدن اوضاع منطقه دامن می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از سفیر عربستان سعودی خواست تا به جای اظهارات ساختگی و سرزنش دیگران برای تمام اشتباهات و جنایت‌های ریاض که با حمایت آمریکا در منطقه صورت گرفته است، به نگرانی‌های جامعه جهانی پاسخ دهد.
سفیر کشورمان تصریح کرد که عربستان به رغم عضویت در پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای (ان‌پی‌تی)، به تعهداتش در این زمینه عمل نکرده است. فقدان شفافیت و همکاری با بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باعث ایجاد نگرانی های جدی درباره ابعاد برنامه‌های هسته‌ای عربستان شده است.
وی بر همین اساس از مقامات ریاض خواست تا به تعهدات این کشور وفق پیمان ان‌پی‌تی و توافقات پادمانی احترام گذاشته و به طور کامل با نظام بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند. بقایی هامانه از آژانس نیز خواست تا به وظایف خود در خصوص بازرسی و راستی آزمایی عمل کرده و گزارشی را از فعالیت‌های هسته‌ای عربستان ارائه کند.
سفیر ایران همچنین از عربستان خواست تا مانند یک بازیگر مسئول در منطقه عمل کرده و از قتل بی‌رحمانه مردم یمن، تروریسم و افراط‌ گرایی که باعث ویرانی برخی کشورهای عرب منطقه شده دست کشیده و بگذارد کشورهای منطقه از طریق اعتماد سازی جمعی و روابط عمیق همسایگی در صلح و آرامش زندگی کنند.
در این جلسه نماینده رژیم صهیونیستی با هیجان عجیبی که موجب خنده نمایندگان کشورها شد، از اینکه به زعم او سفیر کشورمان از لفظ رسمی "دولت (State) اسرائیل" در مورد این رژیم استفاده کرده ابراز خوشحالی کرد. 
این در حالیست که بقایی هامانه ایالات متحده آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را تنها بازیگران بد ذاتی خواند که با بی احترامی به قوانین بین‌المللی، تلاش می‌کنند توافق چندجانبه هسته‌ای ایران و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را نابود کنند. 
او در این باره به اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل اشاره کرد و افزود که جامعه جهانی در هفته‌های آینده با تصمیم مهمی روبروست. احترام به حاکمیت قانون یا بازگشت به قانون جنگل.  برچسب ها: ایران ، فعالیت‌های اتمی عربستان ، اسرائیل

منبع: خرداد

کلیدواژه: ایران اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۲۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است

به گزارش صدای ایران، اوایل امروز رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های پدافندی ایران با نفوذ چند ریزپرنده برخورده کرده و آنها را منهدم کرده است.

در پی این رویداد صداهایی ناشی از انفجار در نزدیکی شهر اصفهان شنیده شد که ناشی از عملکرد سیستم‌های پدافند هوایی بوده است.

بعدا رسانه‌های داخلی ایران گزارش دادند که تأسیسات هسته‌ای ایران امن هستند.

به گزارش اسپوتنیک، در پی این رویدادها آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است.

آژانس در ایکس نوشت: رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار خویشتنداری شدید از سوی همه است و تکرار می‌کند که تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید هدف درگیری‌های نظامی باشند.


دیگر خبرها

  • واکنش آژانس انرژی اتمی به حمله امروز صبح در اصفهان
  • آژانس: هیچ آسیبی به مراکز هسته‌ای ایران وارد نشده
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ ای ایران وارد نشده است
  • آژانس: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است
  • بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران
  • اولیانوف: بازرسان آژانس فعالیت خود را در ایران از سر گرفته‌اند
  • دیپلمات روس: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • اولیانوف: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند