Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@03:58:51 GMT

درگیری دو کشتی جنگی یونان و ترکیه در دریای مدیترانه

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۲۶۶۲

درگیری دو کشتی جنگی یونان و ترکیه در دریای مدیترانه

منبعی در وزارت دفاع یونان گفت، اخیراً دو کشتی جنگی یونانی و ترکیه‌ای در دریای مدیترانه دچار برخوردی کوتاه و جزئی شده‌اند.

به گزارش مشرق، یک منبع یونانی روز جمعه گفت، یک ناو جنگی یونانی در دریای مدیترانه با یک کشتی جنگی متعلق به ترکیه دچار درگیری «جزئی» شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از منبعی در وزارت دفاع یونان گفت، این دو کشتی جنگی به طور «تصادفی» در شرق مدیترانه با یکدیگر درگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

درخواست یونان از ترکیه برای کاهش تحرکات دریایی

وی تشریح کرد، روز چهارشنبه کشتی اکتشافی ترکیه و شناورهای جنگی همراهش، بین قبرس و جزیره یونانی «کرت» در حال حرکت بودند و کشتی‌های یونانی آن را تعقیب می‌کردند.

این منبع یونانی به رویترز گفت، هنگامی که یکی از این کشتی‌های یونانی به نام «لیمنوس» به کشتی ترکیه‌ای نزدیک شد، با یکی از شناور جنگی همراه آن رو در رو شد و تلاش کرد از تصادم با آن اجتناب کند اما دماغه آن با قسمت پشتی شناور جنگی ترکیه‌ای برخورد کرد.

وی با اشاره به این‌که این حادثه به صورت کاملاً تصادفی رخ داده است گفت، به کشتی یونانی لیمنوس آسیبی وارد نشده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در مراسم بزرگداشت ۱۹ سالگی حزب حاکم عدالت و توسعه گفت: «ما قبلاً گفتیم اگر به "اروچ رئیس" [کشتی حفاری] ما حمله کنید، هزینه زیادی پرداخت خواهید کرد، و امروز آن‌ها اولین پاسخ خود را گرفتند.» او توضیح بیشتری در این خصوص ارائه نکرد.

پیش از این پایگاه خبری شبکه «الجزیره»، گزارش داد که نیروی دریایی یونان به یک قایق غیرنظامی ترکیه‌ای تیراندازی کرده است. طبق گزارش الجزیره، در پی این تیراندازی، سه غیرنظامی مجروح شده‌اند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین کشتی جنگی رجب طیب اردوغان یونان ترکیه دریای مدیترانه قبرس کشتی جنگی ترکیه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۲۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) درگیری و چاقوکشی در مسابقات کشتی مازندران!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: برترین‌ها

tags # کشتی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • بلومبرگ: کشتی بهشاد ایران از بیم حمله اسرائیل دریای سرخ را ترک کرد
  • تصاویری تلخ از درگیری و چاقوکشی در مسابقات کشتی نونهالان! | ویدئو
  • تصاویری تلخ از درگیری و چاقوکشی در مسابقات کشتی نونهالان!
  • سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
  • اعتصاب‌های گسترده یونان را فلج کرد
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • انصارالله: به هدف قرار دادن کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهیم
  • (ویدئو) درگیری و چاقوکشی در مسابقات کشتی مازندران!
  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ