Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-20@03:41:56 GMT

شنیده‌ها از رای نهایی شورای امنیت درباره ایران

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۲۹۳۲

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، خبرنگار وال‌استریت ژورنال خبر داد که شنیده‌ها از دیپلمات‌های اروپایی حاکی از آن است که انتظار می‌رود تا پایان امروز، آمریکا نهایتا یک یا حداکثر دو رای در حمایت از پیش نویش قطعنامه خود در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران بدست آورد.

این در حالی است که پامپئو دقایقی پیش مدعی شد که آمریکا هر آنچه در توان دارد به کار خواهد بست تا بتواند تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل را تمدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رأی‌گیری مجازی در شورای امنیت بر سر قطعنامه آمریکا جهت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران از بامداد امروز آغاز شده است.

خبرنگار خبرگزاری رویترز گزارش داده مهلت این رأی‌گیری تا ساعت ۱۷:۳۰ عصر جمعه به وقت محلی است. نتیجه این رأی‌گیری اندکی بعد در یک جلسه شورا اعلام خواهد شد.

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران روی آورده است.

تمرکز اصلی دولت ترامپ در ماه‌های اخیر روی تلاش برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران که از روز ۱۸ اکتبر منقضی خواهد شد قرار گرفته است.

انقضای این تحریم‌ها یکی از مفاد توافق هسته‌ای برجام است و آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را میان اعضای شورای امنیت توزیع کرده که خواستار جلوگیری از انقضای این تحریم‌ها است.

 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: قطعنامه شورای امنیت ایران شورای امنیت علیه ایران تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه سوریه: وتوی واشنگتن علیه فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا ثبت کرد

وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که وتوی آمریکا علیه پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به مثابه لکه ننگی است که به کارنامه آمریکا در زمینه فعالیت علیه تلاش‌های جمعی بین المللی اضافه می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: وتوی آمریکا تنها باعث طولانی‌تر شدن بی ثباتی و ناامنی در منطقه می‌شود.

پیش از این حماس نیز جانبداری آمریکا از رژیم صهیونیستی و استفاده از حق وتو علیه پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد با وجود موافقت ۱۲ کشور عضو شورای امنیت را به شدت محکوم کرد.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: یکبار دیگر آمریکا در برابر اراده بین المللی ایستاد و مجدداً بر موضع خود علیه ملت فلسطین و حق آنان برای تعیین سرنوشت و تأسیس کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و از رژیم اشغالگر برای مصادره حقوق ملت فلسطین و تلاش‌های انجام شده برای حل و فصل مساله فلسطین حمایت کرد.

بامداد امروز رأی گیری در شورای امنیت درباره اعطای عضویت کامل به کشور فلسطین تا هفته آینده به تعویق افتاد.

شبکه الجزیره گزارش داد که شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از وتوی آمریکا، پیش‌نویس قطعنامه‌ای مبنی بر پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را نتوانست به تصویب برساند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا
  • ایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • وزارت خارجه سوریه: وتوی واشنگتن علیه فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا ثبت کرد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • روسیه خواستار بررسی تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند