Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@08:05:27 GMT

مجالس امام حسین (ع) باید نماد عقلانیت دینی باشد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۳۱۰۲

مجالس امام حسین (ع) باید نماد عقلانیت دینی باشد

حجت‌الاسلام عادل‌پور با بیان اینکه در ایام محرم باید هر کدام از ما سفیر سلامت باشیم گفت: مجالس امام حسین (ع) باید نماد عقلانیت دینی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌پور» ظهر امروز (جمعه 24 مرداد) در خطبه‌های عبادی، سیاسی این هفته نماز جمعه خرمشهر با بیان اینکه ماه محرم امسال با شور و اشتیاق همراه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود اظهار کرد: اینک در آستانه ماه محرم قرار داریم، گرچه امسال متفاوت‌ترین محرم در طول تاریخ را خواهیم داشت اما پرچم محرم به زمین گذاشته نخواهد شد و با شور و اشتیاق مضاعف‌تری نسبت به سال‌های گذشته این آئین را همراه با رعایت شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه خرمشهر بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ماه محرم تاکید کرد و افزود: متولیان تکیه‌ها، مساجد و حسینیه‌ها با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و به عشق امام حسین (ع) مجالس عزاداری سیدالشهدا را برپا و اجرایی کنند .

 

وی با بیان اینکه در ایام محرم باید هر کدام از ما سفیر سلامت باشیم تصربح کرد: مجالس امام حسین (ع) باید نماد عقلانیت دینی باشد و این نیز مسأله مهمی است.

 

حجت‌الاسلام عادل‌پور اضافه کرد: در مراسم ماه محرم باید از تراکم جمعیت پرهیز و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود و عزادارن باید با استفاده از ماسک در مراسمات شوند.

 

وی به واقعه «مباهله» روز تبیین جایگاه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در کنار رسول الله (ص) اشاره کرد و ادامه داد: در ماه محرم علما باید به صورت ویژه و خاص در این خصوص سخنرانی کنند. واقعه مباهله با نامه پیامبر (ص) به مسیحیان نجران و دعوت آنان به اسلام شروع شد و در نهایت با عقب‌‌نشینی نجرانیان و ایمان‌ آوردن عده‌ای از آنان پایان یافت.

 

خطیب نماز جمعه خرمشهر با اشاره به اینکه در این روز خواندن زیارت امیرالمؤمنین به ویژه زیارت جامعه کبیره روایت شده است ابراز کرد: احسان به فقرا و محرومان به تأسی از مولی الموحدین علی (ع) که در رکوع نمازش به نیازمند احسان فرمود، سفارش شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار اصلاح فاضلاب خرمشهر تمام مناطق فرسوده این شهرستان شد و عنوان کرد: مانور لایروبی فاضلاب خرمشهر نیز به تنهایی برای رفع مشکلات فاضلاب کافی نیست لذا لازم است تمام مناطقی که با وضعیت فرسوده فاضلاب مواجه هستند اصلاح شوند‌.

 

حجت‌الاسلام عادل‌پور با انتقاد از ضعف مجریان طرح‌ها یاد آور شد: متاسفانه طی سال‌های گذشته ضعف مجریان طرح‌ها عامل پدید آمدن مشکلاتی برای آب و فاضلاب شهرستان خرمشهر شده لذا لازم است در پروژه‌ها مجریان قوی به‌کارگیری و از آنها استفاده شود.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: مناطق فرسوده شبکه فاضلاب رفع مشکلات آب و فاضلاب حقانیت پیامبر پرچم محرم استفاده از ماسک لایروبی منطقه آزاد اروند عزاداری محرم روز مباهله فاضلاب حجت الاسلام امام حسین ماه محرم عادل پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۳۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل قرآنی امام حسنی‌ها عشق مردم به شعائر دینی را نشان داد

رییس‌ مجلس‌گفت: برپایی بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور و اجتماع باشکوه قرآن‌دوستان در برنامه «محفل قرآنی امام حسنی‌ها(ع)» در استادیوم آزادی تهران جلوه‌ای درخشان از عشق و ارادت ملت موحد و خداجوی ایران‌ اسلامی به کتاب‌ الهی را در تاریخ ثبت کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس‌ شورای‌ اسلامی در پیامی با اشاره به برگزاری محفل قرآنی در ورزشگاه آزادی تهران نوشت:  برپایی بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور و اجتماع باشکوه قرآن‌دوستان در برنامه «محفل قرآنی امام حسنی‌ها(ع)» در استادیوم آزادی تهران جلوه‌ای درخشان از عشق و ارادت ملت موحد و خداجوی ایران‌ اسلامی به کتاب‌ الهی و شعائر دینی را در تاریخ ثبت و به یادگار گذاشت.

 متن پیام قدردانی محمدباقر قالیباف رییس مجلس از دست‌ اندرکاران بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور به شرح زیر است:

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

برپایی بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور و اجتماع باشکوه قرآن‌دوستان در برنامه «محفل قرآنی امام حسنی‌ها(ع)» و در روز ولادت باسعادت آن حضرت در استادیوم آزادی تهران، جلوه‌ای درخشان از عشق و ارادت ملت موحد و خداجوی ایران‌اسلامی به کتاب‌ الهی و شعائر دینی را در تاریخ ثبت و به یادگار گذاشت.

قرآن کریم باعث نشاط و طراوت دل‌ها، دریای بی‌انتهای معرفت و کلید هدایت‌ و تربیت افراد و جوامع به‌سوی کمال و نیل به ارزش‌های اخلاقی و انسانی است.

قرآن برترین و ماندگارترین اثر آسمانی و جاودانه‌ترین پیامی است که خداوند برای هدایت بشر بر بهترین بنده خویش نازل و این کتاب نورانی را به‌عنوان شفاء و رحمت برای مومنین معرفی فرمود و چه‌بسیار مشکلات و سختی‌ها که به برکت تمسک به قرآن به گشایش و خیر و رحمت منتهی شده است.

ضمن تجلیل از شرکت‌کنندگان در این جشن و آیین معنوی و تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران، برنامه‌ریزان و کلیه عوامل اجرایی که در برگزاری این اتفاق و رویداد مبارک نقش‌آفرینی کردند، امیدوارم با استعانت از فیوضات و انس و الفت با این کتاب آسمانی، در مسیر روشن رستگاری و سعادت زندگی دنیوی و اخروی گام برداریم.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محفل امام حسنی‌ها رویکردی جدید از احساسات مردم درمناسبت‎های مذهبی
  • «محفل امام حسنی ها» توطئه ها و تبلیغات دشمن را خنثی کرد
  • رفع بیش از ۶ هزار حادثه فاضلاب در بندر امام خمینی
  • محفل امام حسنی‌ها، عشق مردم به شعائر دینی را نشان داد
  • محفل قرآنی امام حسنی‌ها عشق مردم به شعائر دینی را نشان داد
  • تقدیررییسی از برگزارکنندگان جشن محفل امام حسنی‌هادراستادیوم آزادی
  • برگزاری جشن های میلاد امام حسن در اروند
  • امام مجتبی (ع) نماد و مظهر اخلاق الهی بود
  • آیت‌الله خامنه‌ای در شخصیت‌های قبل از انقلاب بی‌نظیر بودند و کسی نمی‌تواند انکار کند
  • چاپ کتابی درباره غیبت امام زمان/زمان قیام است یا سکوت؟