Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از مهر، علی رضا زالی، در گفتگوی صمیمانه با تنی چند از اهالی رسانه، به ابعاد مختلف این بیماری اشاره کرد و گفت: بدون مشارکت رسانه‌ها، کار بسیار سخت است.

وی با تاکید بر مطالبه گری در حوزه کرونا، گفت: مشکلات و خسارات کرونا به مراتب بیشتر از روزهای ابتدایی شروع بیماری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کرونا استمرار خواهد داشت، برای مدیریت بیماری، نوع رویکرد حکومت‌ها به کرونا و عوارض آن، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از رویکرد حکومت‌ها به عنوان شاخص جدید در مدیریت بیماری کرونا نام برد و گفت: مداخلات حداکثری برای صیانت از جان مردم، نشان دهنده حکمرانی موفق در مقابله با کرونا است. اگر اعتماد عمومی به هر دلیل مخدوش شود، آثار خودش را در اثربخشی رفتار حاکمیت نشان خواهد داد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: در اپیدمی‌ها، اعتماد عمومی به حکمرانان بیش از هر زمان دیگری به عنوان یک ضرورت اجتماعی تلقی می‌شود. اگر نگاه واقعی به کرونا نداشته باشیم، اعتماد عمومی را از دست خواهیم داد.

وی با اشاره به خطای راهبردی در شعله‌ور شدن بیماری، گفت: خطای راهبردی که در ماه‌های اخیر و به دنبال شعله‌ور شدن بیماری کرونا شاهد آن بودیم. این بود که این عامل را فقط به حساب مردم گذاشتیم که واقعیت اینگونه نبود. مردم مجبور هستند برای بقا و ادامه حیات، به فکر معیشت باشند. در حالی که شتابزدگی در ایجاد بازگشایی‌ها می‌تواند افکار عمومی را به این سمت ببرد که بیماری خاموش شده است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: هر گونه تعلل و تزلزل در رعایت شیوه نامه‌ها، با عوارض و آثار ناگواری همراه خواهد شد. اگر هارمونی و هماهنگی بین گفتمان‌ها وجود نداشته باشد، به وحدت مردم آسیب می‌زند.

کد خبر 540219 برچسب‌ها كروناويروس كرونا در ايران علیرضا زالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس كرونا در ايران علیرضا زالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۳۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است

سردار نظری گفت: نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو سردار محمد علی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، به گرامیداشت مناسبت روز روانشناس و مشاور، در مراسم تجلیل از مشاوران در مرکز مشاوره خانواده مهر کرمان، فرهنگ سازی درباره استفاده از مشاوره را ضرورت جامعه مدرن امروز دانست و با اشاره به اهمیت نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه گفت: مراکز مشاوره برای ایجاد اعتماد به نفس در نوجوانان و جوانان و اعتماد بخشی به افراد جهت تعیین مسیر درست زندگی، کمکشان می‌کنند.

وی افزود: پیش از این مردم استان با مشاوره خیلی آشنا نبودند و اکنون چند سالی است که اندکی این مسئله در بین مردم جا افتاده است.

او اظهار داشت: مشاوره فردی یک فرآیند کمکی است که طی آن یک فرد متخصص در زمینه روانشناسی، به مراجعه‌کننده خود در حل مشکلات و چالش‌های زندگی‌اش در زمینه‌های شخصی، اجتماعی، تحصیلی، شغلی و ... کمک می‌کند؛ ولی بخش از مردم نمی‌دانند و مشاوره را به موضوعات پزشکی و اختلالاتی که مدنظرشان است، می‌برند.

سردار نظری فرهنگ سازی درباره استفاده از مشاوره را ضرورت جامعه مدرن امروز دانست و با اشاره به اهمیت نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه تصریح کرد: اینکه بتوانیم به افراد مشاوره بدهیم بسیار مهم است؛ چون بخشی از جنگ شناختی دشمن در مورد این اختلالات است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: دشمن در تلاش است تا بین نسل جوان و حتی نسل‌های بالاتر اعتماد به نفس را پایین بیاورد و ناامیدی را پمپاژ کند و با ضریب دادن به مشکلاتی که وجود دارد، این مشکلات را فردی کند و به فرد نسبت دهد.

وی با اعلام اینکه مراکز مشاوره برای ایجاد اعتماد به نفس در نوجوانان و جوانان کمک می‌کنند و جلوی بسیاری از اختلالات مخصوصاً در خانواده‌ها را می‌گیرند، افزود: تجربه نشان داده استفاده از مشاوره سبب اعتماد بخشی به افراد و تعیین مسیر درست در زندگیشان می‌شود.

دیگر خبرها

  • نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • اعتماد به نیروهای داخلی؛ پیامد مهم اجرای طرح ملی ایران قوی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • هدف ایران ارتباط با کشور‌های همسو و مستقل مانند سریلانکاست
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا