Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@18:00:28 GMT

نامه ترامپ به بشار اسد برای مذاکره

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۳۲۲۹

نامه ترامپ به بشار اسد برای مذاکره

وزیر امور خارجه آمریکا امروز اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور نامه‌ای را به رئیس جمهور سوریه برای انجام مذاکره مستقیم درباره یک شهروند آمریکایی بازداشت شده در سوریه مطرح کرده است.

وی در این بیانیه با اشاره به ۸ سال در حبس بودن این شهروند آمریکایی در سوریه نوشت که دولت آمریکا بارد‌ها تلاش کرده که در تعامل با دولت سوریه، به آزادی اوستین برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: «دونالد ترامپ در ماه مارس (اسفند-فروردین) طی نامه‌ای به بشار الاسد، پیشنهاد مذاکره مستقیم را مطرح کرد. هیچ کسی نباید درباره تعهد آمریکا برای بازگرداندن تمامی شهروندان آمریکایی که در بازداشت هستند تردید کند.»

دولت آمریکا از ابتدای آغاز بحران سوریه، همواره با حمایت از گروه‌های تروریستی تلاش کرده تا به تضعیف دولت مرکزی این کشور بپردازد.

پس از آنکه آمریکا و متحدانش به هدف خود برای سرنگون کردن دولت مشروع و قانونی سوریه نرسیدند، واشنگتن تلاش کرده تا با اعمال تحریم‌ها، به تضعیف دولت سوریه بپردازد که از جمله این تحریم‌ها، قانون تحریمی سزار است.

قانون تحریمی سزار، مصوب کنگره آمریکا است که در تاریخ ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۸ پس از سه سال کش‌وقوس بین دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، به تصویب رسید و از ماه پیش اجرایی شد و این اقدام با تحریم ۳۹ شخص و نهاد مرتبط با دولت سوریه آغاز شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: دونالد ترامپ بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۳۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، بشار اسد رئیس جمهور سوریه از دیدارهایی خبر داد که گهگاه با مقامات آمریکایی انجام شده است.

رئیس جمهور سوریه در مصاحبه ای تلویزیونی گفت: آمریکا در حال حاضر به شکل نامشروع بخشی از اراضی ما را اشغال و حامی مالی تروریسم و حامی اسرائیلی است که اراضی ما را اشغال کرده است. با این حال ما گاه و بی‌گاه با آنها دیدار می کنیم، گرچه این دیدارها به نتیجه‌ای نمی‌رسد اما به زودی همه چیز تغییر خواهد کرد.

رئیس جمهور سوریه جزییات بیشتری در این زمینه ارائه نداد که محتوای این دیدارها چه بوده و یا اینکه در چه سطحی برگزار شده و شرکت کنندگان در آن چه افرادی بوده اند.

بشار اسد درباره روابط با کشورهای غربی نیز بیان کرد: همواره امید وجود دارد حتی در زمانی که می‌دانیم تلاش ما نتیجه نخواهد داشت.با وجود نگرش بدی که نسبت به آنها داریم، باید با آنها کار کنیم و به آنها بگوییم که ما از حقوق صرف نظر نخواهیم کرد و تنها بر اساس مساوات و برابری با آنها همکاری خواهیم کرد.

گفتنی است که آمریکا قانون سزار را علیه سوریه اعمال کرده و علاوه بر تحریم اقتصادی و فشار بر دمشق، مناطقی از سوریه را تحت اشغال خود دارد.

کد خبر 6085615

دیگر خبرها

  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره آمریکا
  • بشار اسد: برای آمریکا فقط منافع مهم است و هیچ شریکی ندارد
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف قرار گرفت
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف گرفته شد
  • حمله تند بشار اسد به آمریکا
  • بشار اسد : آمریکایی‌ها از هر درگیری سود می‌برند/ سیاست این کشور بر اصل «تفرقه بیانداز و حکومت کن» استوار است
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند