Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@19:43:19 GMT

علت هرگز چاق نشدن بعضی افراد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۳۲۷۶

علت هرگز چاق نشدن بعضی افراد

رویداد۲۴یکی از مهمترین عوامل ارتباطی با نوع بدن، متابولیسم است. بسیاری از افرادی که به نظر می‌رسد بدون افزایش وزن هر آنچه دوست دارند می‌خورند، در واقع بیشتر از بقیه ما غذا نمی‌خورند. به عنوان مثال، کسی که به طور روزانه بستنی می‌خورد، ممکن است با خوردن وعده غذایی کمتر، کالری‌های اضافی را جبران کند. یا شاید آرام آرام غذا می‌خورند و با کم خوردن پر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اگر کالری این افراد اندازه گیری شود، ممکن است آن‌ها به همان اندازه‌ای که تصور می‌شود غذا نخورند. آن‌ها وقتی غذا می‌خورند، از نظر کالری بسیار مراقب هستند.بیشتر بخوانید: سندرم متابولیک چاق‌تان می‌کندفعالیت بدنی نیزمی تواند بر روی وزن تاثیر بگذارد، البته لازم نیست که حتما یک ورزشکار باشد. برخی از افراد فقط بیشتر حرکت می‌کنند، حتی اگر آن‌ها لزوما ورزشکار نباشند. به عنوان مثال، آن‌ها ممکن است با سرعت بیشتری کار کنند، یک کار فعال داشته باشند یا تمام روز را در تعقیب بچه‌های خود بگذرانند. حتی شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد بعضی افراد از نظر ژنتیکی تمایل به جابجایی بدن خود دارند. این حرکت اضافی همچنین می‌تواند متابولیسم بدن را زنده کند. هرچه بیشتر حرکت کنید، میتوکندری در سلول‌های عضله بیشتر و در فعالیت آن‌ها افزایش می‌یابد؛ و این نیروگاه‌هایی هستند که با استفاده از انرژی برای حرکت، انرژی ایجاد می‌کنند. میتوکندری بیشتر، به معنای سوزاندن کالری بیشتر است.

همچنین شواهد کمی وجود دارد که نشان می‌دهد – برخی از افراد از زمانی که متولد می‌شوند به میزان قابل توجهی کالری بیشتری نسبت به دیگران می‌سوزانند. اما ممکن است اختلافات فیزیولوژیکی وجود داشته باشد که به برخی افراد امکان می‌دهد بدون استفاده از محدودیت شدید در خود، کالری که مصرف می‌کنند را تعدیل کنند. آبشار‌های سیگنال‌های سیستم عصبی و هورمون‌هایی که در خون ما گردش می‌کنند تعامل دارند تا زمان گرسنگی یا پر شدن به ما بگویند. این سیستم تنظیم کننده اشتها نامیده می‌شود و ممکن است در بعضی از افراد نسبت به دیگران حساس‌تر باشد.

یکی از هورمون‌های مهم درگیر در این سیستم، لپتین است. این کمک می‌کند تا تنظیم کنیم چه مقدار غذا می‌خواهیم در مدت زمان طولانی تری بخوریم.

ژنتیک هم می‌تواند در تمایل فرد به افزایش وزن یا کاهش وزن نقش داشته باشد. براساس یک مطالعه سال ۲۰۱۹، محققان بیش از ۲۵۰ منطقه مختلف DNA را که با چاقی همراه هستند را شناسایی کرده اند. برای این مطالعه، محققان ۱۶۲۲ نفر از افراد سالم با شاخص توده بدنی پایین (BMI) را در مقابل ۱۹۸۵ فرد مبتلا به چاقی شدید و ۱۰.۴۳۳ نفر از افراد با وزن طبیعی مقایسه کردند. آن‌ها دریافتند که شرکت کنندگان لاغر ژن‌های کمتری در ارتباط با چاقی داشتند. اما ژن‌ها به تنهایی وزن بدن را تعیین نمی‌کنند چرا که ژن‌هایی پیدا نشد که منحصراً از چاقی محافظت کنند یا کسی را مستعد چاقی کند.

تمایل ما به افزایش وزن یا حفظ وزن ما از قبل مشخص نشده است، اما همچنین کاملاً تحت کنترل ما نیست. هیچ سوئیچ خاموش کننده ژنتیکی وجود ندارد که به برخی افراد اجازه دهد بدون افزایش وزن، تمام آنچه را می‌خواهند بخورند. در عین حال، تمایل به افزایش وزن لزوما از یک شخص به شخص دیگر یکسان نیست. لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 چاقی لاغری افزایش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۳۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، به استناد ماده ۵۷ قانون برنامه پنجم توسعه كشور و بعد از ابلاغ قانون مديريت خدمات كشوري هرگونه استخدام فقط از طريق آزمون امكان‌پذير مي‌باشد اما گاهی دیده شده است که برخی از دستگاهها اقدام به استخدام نیرو خارج از این قانون می کنند شهروند خبرنگاری با انتقاد از این موضوع پیامی فرستاده اند که در زیر می خوانید: 

متن شهروند خبرنگار ما: 

با سلام.متاسفانه با خبر شدیم علیرغم اینکه قانونا تمامی دستگاه ها حق به کار گیری نیرو بدون آزمون استخدامی ندارند ولی دادگستری شهرستان های بعضی استان ها به بهانه نیروی دادگاه صلح اقدام به جذب نیرو بدون ضوابط و برخلاف قانون و بدون آزمون سلیقه ای نموده اند در حالیکه در قانون شورای جدید جهت تشکیل دادگاه صلح به قوه قضاییه اجازه داده شده از طریق آزمون استخدامی ۱۰هزار نیرو با اولویت کارکنان شورای حل اختلاف اقدام نمایند ولی رییس بعضی از حوزه های قضایی به کارکنان شورا گفتن باید صبرکنید آزپون برگزارشود و جذب شوید اما متاسفانه خود نیروی دلخواه را به نیروی انسانی قوه جهت جذب در دادگاه صلح بدون آزمون و سابقه کاری جذب بشن که الان در برخی شعب استان البرز اتفاق افتاده و گزینش این عزیزان نور چشمی را تایید و جهت سیر مراحل حکم کارگزینی به استان معرفی نموده است لطفا پیگیر این مطلب از رییس قوه قضاییه باشید.التماس دعا

دیگر خبرها

  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • علت اصلی سفت شدن و درد مفاصل کشف شد
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • گلایه از اجرا نشدن قانون در سازمان سنجش
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری
  • کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید
  • انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند