Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، موسی شمسایی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خاتم گفت: ماموران در حین گشت زنی متوجه حضور شکارچیان متخلف در مناطق جنگلی خارج از مناطق حفاظت شده شهرستان شدند و با کمین در مسیر آنها، در ساعت ۲ بامداد موفق به دستگیری متخلفان شدند.

وی خاطرنشان کرد: شکارچیان در تاریکی شب با استفاده از چراغ قوه مشغول شکار و صید پرندگان با ارزش وحشی منطقه بودند دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این مناطق پرندگان وحشی از جمله کبک و تیهو حضور دارد، افزود: جریمه ضرر و زیان وارده بابت شکار هر قطعه کبک به محیط زیست، سه میلیون ریال است که با رای دادگاه به حساب دولت واریز می‌شود.

شمسایی اظهار کرد: اجزا اکوسیستم هر کدام نقش موثری در طبیعت دارد، اگر آن‌ها را از بین ببریم، اختلالی در نظم ایجاد می‌شود و از مردم می‌خواهیم با اطلاع از هرگونه شکارغیر قانونی و غیرمجاز مراتب را به اداره محیط زیست خاتم اطلاع دهند تا بتوانیم سریع وارد عمل شده و به موضوع رسیدگی کنیم.

جنگل‌های طبیعی باغ شادی و باغ معدن خاتم در دهستان چاهک و در روستای بختیاری این شهرستان قرار دارد، که این مناطق از زیستگاه‌های مهم استان یزد است.
به گفته مسوولان سالانه بیش از ۱۲ هزار گردشگر از اکوتوریسم و بنا‌های تاریخی خاتم دیدن می‌کنند و در منطقه حفاظت شده باغ شادی و جنگل‌های باغ شادی و باغ معدن گونه‌هایی از گوزن زرد ایرانی، آهو، کل، بز و میش و پرندگانی، چون کبک و تیهو زیست می‌کنند.
لنتهای پیام/ غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شکارچیان متخلف دستگیری شکارچیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۳۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی بیشه زار بیت قشم در منطقه حفاظت شده کرخه حمیدیه

امیر عطشانی رئیس اداره محیط زیست حمیدیه گفت: آتش سوزی در منطقه حفاظت شده کرخه موسوم به بیشه زار بیت قشم اتفاق افتاد که در ساعت‌های اولیه توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست و جنگل بان منابع طبیعی مهار و تا خاموشی کامل عملیات اطفاء ادامه یافت.

او می‌گوید: این آتش سوزی تقریباً در نیم هکتار اتفاق افتاد که با توجه به پوشش گیاهی متراکم بیشه زار بسرعت حریق توسعه‌یافته که با توجه حضور بموقع و هوشیاری مامورین در ساعات اولیه مهار گردید در خصوص علت آتش سوزی در دست بررسی می‌باشد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان حمیدیه افزود: بیشه زار بیت قشم در حوزه استحفاظی بخش مرکزی شهرستان حمیدیه، مسیر خسرج در نوار ساحلی رودخانه کرخه در منطقه مرزی بین شهرستان حمیدیه و شهرستان کرخه با مساحت تقریبی ۸۰ هکتار واقع شده است و دارای پوشش گیاهی متراکم و زیستگاه طبیعی جانوران و پرندگان بومی منطقه به شمار می‌آید.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • طرح «مسیر سبز، ساحل پاک، ایران پاک» در ساحل بندر انزلی
  • تشدید گشت‌های نوروزی محیط زیست در گیلان
  • کشف و ضبط ۱۷۳ قبضه اسلحه از شکارچیان غیر مجاز
  • جلوگیری از چرای غیر مجاز بیش از ۱۷ هزار راس دام در قزوین
  • هوای مشهد سالم است
  • مشاهده ۴ قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده دنا
  • تصاویر بی نظیر از ۴ قلاده خرس در منطقه دنا + فیلم
  • مشاهده ۴ قلاده خرس قهوه ای در منطقه حفاظت شده دنا
  • مهار آتش سوزی بیشه زار بیت قشم در منطقه حفاظت شده کرخه حمیدیه
  • دستگیری ۳۵۹ شکارچی غیرمجاز در قزوین