Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@01:07:38 GMT

عراق ۱۳ هزار تن گندم به لبنان کمک می کند

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۳۴۱۴

عراق ۱۳ هزار تن گندم به لبنان کمک می کند

به گزارش ایرنا، «حیدر ماجد»، سخنگوی دبیرخانه عمومی شورای وزیران به خبرگزاری نینا گفت: کابینه عراق موافقت کرد نفت، گازوییل، گندم، دارو و تجهیزات پزشکی و بهداشتی به لبنان ارسال کند.

وی افزود: شورای وزیران تصویب کرد که وزارت نفت هزینه های کمک ها و ارسال آنها را تقبل کند.

ماجد ادامه داد :۱۰۰ دستگاه تانکر معادل ۳۶۰۰ متر مکعب سوخت به لبنان کمک خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دبیرخانه کابینه عراق بیان کرد بر اساس مصوبه شورای وزیران، وزارت بازرگانی ۱۳ هزار و ۳۰۰ تن گندم به عنوان کمک برای برادران لبنانی ارسال می کند.

وی همچنین گفت: وزارت بهداشت عراق به منظور حمایت پزشکی در نتیجه فاجعه انفجار بندر بیروت، ۲۰ تن دارو و لوازم بهداشتی به لبنان می فرستد.

«احمد الصحاف»، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق شنبه گذشته اعلام کرده بود که کمک های بشردوستانه، پزشکی و نفتی بغداد به بیروت ادامه می یابد.

وی گفت: دولت و ملت عراق ضمن اعلام همبستگی با دولت و ملت لبنان در ارتباط با فاجعه انفجار بندر بیروت، کمک های انسانی، درمانی و نفتی به کشور دوست و برادر لبنان را ادامه خواهند داد.

عراق جزو کشورهای پیشتاز در کمک به لبنان پس از انفجار سه شنبه هفته گذشته بندر بیروت بود و چهارشنبه گذشته در کمتر از ۲۴ ساعت پس از این حادثه یک کاروان حامل فرآورده‌های نفتی به لبنان ارسال کرد.

بغداد همچنین هفته گذشته گروه ۱۸ نفره پزشکی به همراه ۲۰ تن مواد و تجهیزات درمانی راهی لبنان کرد.

سه‌شنبه گذشته در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی روی داد که در اثر آن، شمار زیادی از شهروندان لبنانی کشته و زخمی شدند و خسارت مالی هنگفتی به بار آمد.

برچسب‌ها بیروت عراق انفجار بیروت پروندهٔ خبری انفجار مهیب بیروت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیروت عراق انفجار بیروت بیروت عراق انفجار بیروت بندر بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۳۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان اعلام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست و پنجمین کنگره بین‌المللی پزشکی تولید مثل و بیستمین کنگره فناوری سلول‌های بنیادی، ۷ تا ۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ توسط پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در شهر تهران برگزار می‌شود.

تاکنون بیست و چهار دوره از این کنگره علمی- بین‌المللی که زمینه ساز پژوهش‌های مشترک علمی است با حضور گسترده دانشمندان از سراسر جهان با موفّقیت انجام شده است.

دو کنگره بین‌المللی پزشکی تولید مثل و فناوری سلول‌های بنیادی به زبان انگلیسی و سمینار پرستاری و مامایی به زبان فارسی با امتیاز بازآموزی خواهند بود.

علاقمندان می‌توانند چکیده مقاله‌های علمی خود را تا نیمه اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ به پژوهشگاه رویان ارسال کنند. بهترین مقاله‌ها، پس از داوری نهایی ۱۵ تیرماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب در جنوبی ترین بندر رژیم صهیونیستی
  • عملیات‌ حزب الله در مرز لبنان/ شنیده شدن صدای انفجار در ایلات
  • ادامه عملیات‌ حزب الله در مرزهای شمالی لبنان/ شنیده شدن صدای انفجار در ایلات
  • ۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد
  • شنیده‌ شدن صدای انفجار در پایگاه هوایی میرون اسرائیل
  • صدای انفجار در پایگاه هوایی میرون اسرائیل
  • انفجار در پایگاه هوایی راهبردی «میرون» رژیم اسرائیل
  • آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان اعلام شد
  • پیشرفت 73 درصدی در ساخت کانال اتصال بندر فاو به «جاده توسعه»
  • افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی