Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@00:52:08 GMT

واکنش نوری المالکی به توافق امارات و اسرائیل

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۳۶۳۵

واکنش نوری المالکی به توافق امارات و اسرائیل

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، المالکی در بیانیه‌ای نوشت که مراحل عملی پروژه «کمپ دیوید» در عادی سازی روابط صهیونیست‌ها و برخی دولت‌های عربی همچنان با سرعت تحقیرآمیز و ننگین ادامه دارد.

وی افزود: نظام سیاسی عرب با مسیر عادی سازی روابط خود با صهیونیست‌ها که روی خون اعراب و مسلمانان سوار شده اند و همچنان به غصب سرزمین و مقدسات ادامه می‌هند، از مرز‌های ارزش‌های عربی و اسلامی عبور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



المالکی همچنین گفت: مسیر نزدیکی سیاسی و اقتصادی با صهیونیست‌ها خیانت به اعتقاد، خدا و مسلمانان است و گذر از ایثارگری‌ها و قربانی‌های سنگین در برابر افراط گرایی صهیونیستی و حملات مداوم و توطئه‌های آن‌ها علیه عرب و مسلمانان و ادامه نقض آشکارا حقوق ملت فلسطین است.

نخست وزیر پیشین عراق ادامه داد: توافق نامه همکاری بین امارات و صهیونیست‌ها با همکاری آمریکایی ها، چیزی جز طرح بازگشت به تحکیم تحقیر و هدر دادن حقوق مشروع و شناخته شده بین المللی فلسطینی‌ها و اعراب نیست.

المالکی ادامه داد که در این مرحله از امارات متحده عربی انتظار نمی‌رفت که معامله قرن را تأیید کند تا نقشه منطقه به نفع نهاد صهیونیستی تغییر داده شود.

رهبر ائتلاف دولت قانون عراق گفت: این مرحله نقض آشکار تصمیم‌های اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی، سازمان غیرمتعهد و سایر سازمان‌های بین المللی است که حقوق مردم فلسطین را به پایتختی قدس شریف به رسمیت می‌شناسند و همچنین این نقض پیوند دین و برادری است که اعراب و مسلمانان را به هم پیوند داده است.

وی افزود: ما از کشور‌های عربی و اسلامی می‌خواهیم که در رد این فاجعه سیاسی صدای خود را بلند کنند و نیز از برادران مسلمان و عرب می‌خواهیم که این اقدام بسیار خطرناک را محکوم و برای جلوگیری از اجرای آن تلاش کنند.

پیشتر نیز شماری از شخصیت ها، گروه‌ها و مقام‌های سیاسی جهان اسلام به توافق میان امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط واکنش تند نشان داده بودند.

سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.

ریاض و ابوظبی به دنبال آن هستند که قبل از پایان یافتن دوره ریاست جمهوری ترامپ، به رابطه با اسرائیل دست یابند؛ زیرا در اصل این رابطه، شخص ترامپ قرار دارد و معلوم نیست که وی دوباره به عنوان رییس جمهوری آمریکا انتخاب شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کنکور 99 آیت الله فاطمی نیا سنتکام اوراق سلف نفتی توافق اسرائیل و امارات نوری المالکی توافق امارات و اسرائیل عادی سازی روابط کنکور 99 آیت الله فاطمی نیا سنتکام اوراق سلف نفتی توافق اسرائیل و امارات صهیونیست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۳۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد کشور‌های عربی به حماس؛ در ازای دریافت امتیازات سیاسی خلع سلاح شوید

منابع بلندپایه فاش کردند که جنبش حماس در هفته‌های اخیر پیشنهاد‌های زیادی برای تسهیل روند دستیابی به توافق آتش‌بس جامع در نوار غزه و تعیین خطوط سیاسی گسترده برای روند صلح فراگیر در منطقه دریافت کرده است.

به گزارش ایسنا، این منابع به روزنامه «رای الیوم» گفتند یکی از برجسته‌ترین پیشنهاداتی که جنبش حماس از کشور‌های عربی بانفوذ در منطقه دریافت کرده، خلع سلاح کامل تسلیحات نظامی خود و آماده‌سازی آن برای ورود به یک روند سیاسی بزرگ بوده است.

طبق گفته این منابع، پیشنهاد خلع سلاح جنبش حماس جدید نیست، اما اخیرا به اجبار به میز مذاکره بازگردانده شده است. طبق پیشنهادات دریافتی، حماس در ازای خلع سلاح، امتیازات سیاسی «معتبر» مربوط به اوضاع سیاسی داخلی فلسطین و همچنین حمایت قابل توجه کشور‌های عربی را به دست خواهد آورد.

این منابع همچنین فاش کردند که جنبش حماس این پیشنهاد‌ها را قاطعانه رد کرده و آن‌ها را عبور از خطوط قرمز خود می‌داند.

حماس در پاسخ به این پیشنهاد‌ها اعلام کرد آنچه در حال وقوع است، تحولات خطرناک و بی‌سابقه عربی در پرونده مسئله فلسطین است که در راستای شروط «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش می‌رود.

«اسامه حمدان» از رهبران ارشد جنبش حماس نیز در سخنانی ایده خلع سلاح مقاومت را ساده‌لوحانه توصیف کرده و گفت: ایده خلع سلاح مقاومت ساده‌لوحانه است و حقایق را در نظر نمی‌گیرد و صحبت از کنار گذاشته شدن مقاومت فقط یک توهم است.

در همین راستا، «ابراهیم المدهون» نویسنده و محقق سیاسی عرب‌زبان تاکید کرد: صحبت درباره خلع سلاح دقیق نیست و طبیعی است که وقتی کشور فلسطینی تشکیل شود، هیچ جناح مسلحی وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود گفت: هدف حماس ایجاد کشور فلسطین است، اما نمی‌خواهد اشتباهاتی را که دیگر طرف‌های فلسطینی قبلا مرتکب شده‌اند، انجام دهد و مقاومت، اعطای امتیازات بزرگ را نمی‌پذیرد.

دیگر خبرها

  • چرا سریال رمضانی حشاشین، جهان عرب را درنوردید؟
  • پیشنهاد کشور‌های عربی به حماس؛ در ازای دریافت امتیازات سیاسی خلع سلاح شوید
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • اسرائیلی‌ها بدانند هر عملی انجام دهند با واکنش بزرگ ایران مواجه می‌شوند
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها
  • واکنش وزیرجنگ اسراییل به تحریم‌های آمریکا علیه نظامیان صهیونیست
  • گل امشب عزت‌اللهی در امارات با گزارش عربی
  • (ویدئو) این کار رئیس امارات واکنش‌برانگیز شد