Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-19@06:13:50 GMT

شکارچیان شبگرد در دام قانون گرفتار شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۳۷۳۸

شکارچیان شبگرد در دام قانون گرفتار شدند

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خاتم گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در گشت و پایش شبانه دو شکارچی متخلف را دستگیر کردند.

به گزارش مشرق، موسی شمسایی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خاتم گفت: ماموران در حین گشت زنی متوجه حضور شکارچیان متخلف در مناطق جنگلی خارج از مناطق حفاظت شده شهرستان شدند و با کمین در مسیر آنها، در ساعت ۲ بامداد موفق به دستگیری متخلفان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: شکارچیان در تاریکی شب با استفاده از چراغ قوه مشغول شکار و صید پرندگان با ارزش وحشی منطقه بودند دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شدند.

بیشتر بخوانید:

جان محیط‌بانان برای کلانتری بی‌ارزش است؟ دستگیری شکارچیان قوچ وحشی

وی با بیان اینکه در این مناطق پرندگان وحشی از جمله کبک و تیهو حضور دارد، افزود: جریمه ضرر و زیان وارده بابت شکار هر قطعه کبک به محیط زیست، سه میلیون ریال است که با رای دادگاه به حساب دولت واریز می‌شود.

شمسایی اظهار کرد: اجزا اکوسیستم هر کدام نقش موثری در طبیعت دارد، اگر آن‌ها را از بین ببریم، اختلالی در نظم ایجاد می‌شود و از مردم می‌خواهیم با اطلاع از هرگونه شکارغیر قانونی و غیرمجاز مراتب را به اداره محیط زیست خاتم اطلاع دهند تا بتوانیم سریع وارد عمل شده و به موضوع رسیدگی کنیم.

جنگل‌های طبیعی باغ شادی و باغ معدن خاتم در دهستان چاهک و در روستای بختیاری این شهرستان قرار دارد، که این مناطق از زیستگاه‌های مهم استان یزد است.


به گفته مسوولان سالانه بیش از ۱۲ هزار گردشگر از اکوتوریسم و بناهای تاریخی خاتم دیدن می‌کنند و در منطقه حفاظت شده باغ شادی و جنگل‌های باغ شادی و باغ معدن گونه‌هایی از گوزن زرد ایرانی، آهو، کل، بز و میش و پرندگانی، چون کبک و تیهو زیست می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین اخبار حوادث شکارچیان دولت استان یزد محیط زیست حیات وحش محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۳۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳۵۹ شکارچی غیرمجاز در قزوین

مهدی طاهری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قزوین گفت: محیط بانان مناطق حفاظت شده قزوین از ابتدای امسال تاکنون هنگام ماموریت‌های خود موفق به شناسایی و دستگیری ۳۵۹ شکارچی غیرمجاز و تشکیل ۳۳۱ فقره پرونده تخلفات زیست محیطی شدند.

به گفته وی، از میان پرونده‌های تشکیل شده، ۱۰۷ فقره مربوط به تخلفات شکار و صید، تخریب و تعلیف غیرمجاز و همچنین ۲۲۴ فقره نیز مربوط به آلودگی‌های محیط زیست بوده است.

طاهری اضافه کرد: از متهمان حوزه شکار و صید ۱۱ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز (قاچاق)، ۵۸ قبضه سلاح شکاری مجاز و ۷۲۹ مورد نیز از انواع ادوات شکار و صید کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به کشف ۱۴۴ عدد از انواع پستانداران و پرندگان شکار، صید و زنده گیری شده که بعضی از گونه‌های شکار و صید شده از جانوران حمایت شده هم بودند، تصریح کرد: پرونده متهمان و متخلفان دستگیر شده در این ربطه نیز به مراجع قضایی و دستگاه‌های ذیربط ارسال شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان در انجام ماموریت‌های گشت، کنترل و پیشگیری از تخلفات، ۴۴ شکارچی غیرمجاز را قبل از اقدام به هرگونه شکار و صید دستگیر و نسبت به توقیف سلاح، ادوات شکار و صید اقدام کردند.

طاهری اظهار کرد: در مناطق تحت مدیریت استان، ماموران یگان حفاظت طی این مدت همچنین موفق به شناسایی، جلوگیری از تعلیف و اخراج بیش از ۱۷ هزار و ۷۸۰ هزار دام غیرمجاز که بدون پروانه چرا و خارج از فصل وارد مراتع ملی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست شده بودند، اقدام قانونی لازم صورت گرفت.

وی افزود: همچنین بیش از سه هزار مترمربع از اراضی ملی تصرف شده در مناطق و حاشیه تالاب‌ها پس از تشکیل پرونده جهت رفع تصرف، صورت گرفت.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین بیان کرد: در راستای ارتقاع سطح آگاهی و دانش زیست محیطی دانش آموزان و آشنایی آنان با وظایف محیط بانان، در راستای اجرای طرح یک ساعت با محیط بانان چهار هزار و ۳۸۹ ساعت دوره آموزشی برای دانش آموزان مدارس سطح استان برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آماده‌باش محیط‌زیستی‌های دماوند در ایام نوروز
  • تشدید گشت‌های نوروزی محیط زیست در گیلان
  • تیمار و رهاسازی ۱۲ پرنده وحشی در طبیعت شهرستان کلات
  • ‍ تیمار و رها سازی پرندگان وحشی در طبیعت شهرستان کلات
  • کشف و ضبط ۱۷۳ قبضه اسلحه از شکارچیان غیر مجاز
  • ۴۰ پرنده در طبیعت شهر مشهد رهاسازی شد
  • ۴۰ پرنده غیر مجاز صید شده به طبیعت مشهد بازگردانده شدند
  • ۴۰ پرنده غیر مجاز صید شده در مشهد به طبیعت بازگردانده شدند
  • جلوگیری از چرای غیر مجاز بیش از ۱۷ هزار راس دام در قزوین
  • دستگیری ۳۵۹ شکارچی غیرمجاز در قزوین