Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@11:40:12 GMT

«هلو» چه خواصی دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۳۷۹۴

«هلو» چه خواصی دارد؟

 نعمت الله مسعودی متخصص طب سنتی در گفتگو با فارس درباره خواص «هلو» اظهار داشت: درصد زیادی از این میوه را آب تشکیل می‌دهد و بهترین نوع آن، هلویی است که شاداب و رسیده بوده، بزرگ، خوش رنگ و آبدار باشد. هلو برطرف کننده عطش است.

وی با بیان اینکه طبیعت میوه هلو سرد بوده و برای افراد گرم مزاج به خصوص آنانکه طبیعت گرم و خشک دارند مفید است، ادامه داد: هلویی که نرسیده و سفت باشد، درصد آب آن کم است و موجب سنگینی معده می‌شود؛ البته باید در مصرف هلو مانند هندوانه مراقب باشیم؛ چراکه برخی افراد وقتی این میوه را مصرف می‌کنند دچار سردرد می‌شوند؛ این افراد کسانی هستند که سوء مزاج معده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این متخصص طب سنتی افزود: این افراد باید در حد حداقلی این میوه را مصرف کنند. افرادی هستند که وقتی میوه‌هایی مانند هندوانه و هلو را زیاد مصرف می‌کنند، به دلیل آب زیادی که در این نوع میوه‌ها وجود دارد، دچار درد مفاصل می‌شوند.

مسعودی متذکر شد: هلو کبد گرم را خنک و صفرا را خارج می‌کند؛ همچنین منبع غنی ویتامین A. بوده و دارای درصد بالای بتاکاروتن است؛ به همین دلیل در پیشگیری و درمان عوارض ناشی از کمبود ویتامین A. نقش موثری خواهد داشت.


منبع: سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: هلو خواص هلو طب سنتی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۳۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتورهای قلبی و عروقی دیابت نوع ۲

مصرف محصولات سویا به طور قابل‌ توجهی سبب کاهش تری گلیسرید و کلسترول تام در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود.

به گزارش ایسنا، دیابت نوع ۲ کنترل نشده با هیپرگلیسمی، التهاب مزمن و دیس‌لیپیدمی همراه است و با گذر زمان می‌تواند منجر به عوارض میکروواسکولار مانند نفروپاتی، نوروپاتی و رتینوپاتی شود. همچنین دیابت نوع ۲ دارای عوارض ماکروواسکولار مانند تصلب شرایین و بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.

«خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌ و عروقی» و «مرگ‌ و میر ناشی از علل قلبی و عروقی» در میان افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نسبت به سایر افراد حدود ۲ برابر است. به طور قطع، اصلاح سبک زندگی مانند رژیم غذایی سالم، فعالیت بدنی و پرهیز از سیگار می‌تواند از دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی‌عروقی جلوگیری کند.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، سویا سرشار از پروتئین گیاهی، فیبر و فیتواستروژن است. نتایج برخی از مطالعات بیانگر این است که افزایش محصولات سویا بر افزایش مصرف سویا  به منظور پیشگیری و مدیریت دیابت نوع ۲ تأکید می‌کند.

مصرف محصولات سویا مانند پروتئین سویا، لوبیای سویا و شیر سویا به طور قابل توجهی سبب کاهش تری گلیسرید، کلسترول تام، لیپوپروتئین کم‌کالری و پروتیئن واکنشی C در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود. همچنین مصرف مقادیر بالای سویا (بیش از ۳۰ گرم در روز) می‌تواند قند خون ناشتا را در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ به طور قابل توجهی کاهش دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • میوه کمتر از نرخ مصوب در مغازه‌ها عرضه می‌شود
  • سقز چیست و چه خواصی دارد؟
  • جینسینگ هندی یا آشواگاندا چیست و چه خواصی برای بدن دارد ؟
  • تغذیه صحیح به هنگام سحر و افطار
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • چالش‌هایی که با روزه‌داری مواجه می‌شویم
  • این غذاها را در بهار بخورید
  • ۶ فایده بی‌نظیر خیار؛ خوردن خیار به این افراد توصیه نمی‌شود
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتور‌های قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتورهای قلبی و عروقی دیابت نوع ۲