Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رییس کمیسیون اقتصادی گفت: اوراق سلف نفتی که در روز یکشنبه آینده (26 مردادماه) در بورس انرژی عرضه می‌شود، با طرح دولت که در شورای عالی اقتصادی مطرح بود، متفاوت است و به آن مربوط نیست.
به گزارش خرداد به نقل از فارس، محمدرضا پورابراهیمی اظهار داشت: دولت مطابق اختیارات اعطا شده در قانون برنامه ششم توسعه و همچنین قانون بودجه سال می تواند نفت خام و میعانات گازی را از طریق بورس انرژی با انواع قراردادها از جمله انتشار اوراق سلف نفتی بفروشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گذشته هم دولت با این شیوه تامین مالی کرده بود. البته انتشار این اوراق باید در سقف بدهی محدود شده دولت انجام گیرد که الان اینگونه است.
عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی اظهار داشت: اما طرح دولت در شورای عالی هماهنگی اقتصادی انتشار این اوراق به میزان ۲۰۰ میلیون بشکه و با تسویه نقدی در سررسید دو ساله با نرخ تسعیر ارز در آن روز بود که تعهدی حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان در سررسید دوساله ایجاد می کرد که از این حیث مورد نقد و ایراد کارشناسی قرار گرفت و فروش قطعی نفت پذیرفته شد تا نیاز پالایشگاه های داخلی نیز از این بازار تامین شود.
پورابراهیمی تصریح کرد: در دو جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مفصل این موضوعات مورد بحث قرار گرفت و رییس محترم مجلس نیز تاکید داشت که با توجه به ضرورت توجه به رویکردهای اقتصاد مردمی، باید هدف گذاری را از تامین مالی صرف به شیوه سلف نفتی به سمت رونق واقعی بازار بورس انرژی و تقویت حضور بخش خصوصی در صنعت نفت از طریق فروش قطعی تغییر دهیم.
لذا طرح دولت جرح و تعدیل شد و البته هنوز به مرحله نهایی و اجرا نرسیده است.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: همچنین در این جلسات تاکید شد که باید برای ایجاد تقاضای واقعی در بازار بورس انرژی، ترجیحا نیاز داخل اعم از پالایشگاه های بزرگ و کوچک و ظرفیت صادراتی از این طریق صورت گیرد
این عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی تاکید کرد: در مجموع تلاش شد تا با اعمال اصلاحات دقیق در طرح دولت، بازار واقعی فروش نفت شکل بگیرد اما بهرحال فراخوان عرضه روز یکشنبه ربطی به آن طرح ندارد. برچسب ها: وزارت نفت

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزارت نفت شورای عالی هماهنگی اقتصادی بورس انرژی طرح دولت سلف نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۳۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب برای دانش‌آموزان؛ با تک ماده ۴ درس را با نمره ۷ قبول شوید

براساس اعلام آموزش و پرورش، شرط ۲ عنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیرن‌هایی برای استفاده از تک ماده حذف شد و دانش آموزان می‌توانند تا ۴ درس را بدون درنظر گرفتن نهایی و یا غیرن‌هایی تک ماده کنند.

در این راستا، محمود امانی طهرانی امروز در گفتگو با ما درباره امکان تک ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان اظهار کرد: پیشتر گفته شده بود که ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرن‌هایی می‌توانند از تک ماده استفاده کنند، اما پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهایی شدن همه امتحانات دوره متوسطه دوم، استفاده از تک ماده برای ۴ درس امتحان نهایی میسر شد.

وی افزود: بسیاری از مصوبات اخیر در باب ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سنجش و پذیرش دانشجو است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: ضوابط در آیین نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود، اما اکنون همه امتحانات از داخلی تبدیل به نهایی شده است و در واقع این یک مصوبه ویژه به حساب نمی‌آید.

منبع: ایرنا

tags # دانش آموزان سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • پرداخت حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان کشوری براساس مصوبه هیات دولت
  • رضایی: نقش دولت باید از متصدی به سیاست‌گذار تغییر کند
  • خبر خوب برای دانش‌آموزان؛ با تک ماده ۴ درس را با نمره ۷ قبول شوید
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی
  • تبلیغ کولر گازی متوقف نشده است
  • دانش‌آموزان در ۴ درس می‌توانند «تک ماده» کنند
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • واگذاری تنظیم بازار کسب و کارهای بازی‌محور به وزارت فرهنگ
  • پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲