Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@14:54:23 GMT

نحوه ساخت ساعت‌های رنگی جذاب با چوب بستنی

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۳۹۱۶

نحوه ساخت ساعت‌های رنگی جذاب با چوب بستنی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ساخت کاردستی و وسایل ساده با چوب بستنی، احتمالا یکی از نوستالژیک‌ترین خاطرات کودکی همه ماست. قاب عکس و خانه‌های شیروانی محبوب‌ترین طرح‌های آن زمان بودند.

اگر اتاق کودک‌تان نیاز به یک ساعت زیبا دارد، می‌توانید این ایده ساده را با فرزندتان عملی کنید. کافی است یک موتور ساعت داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌توانید از موتور ساعت قدیمی خانه خود استفاده کنید یا آن را خریداری کنید. چند ایده برای ساخت این ساعت وجود دارد.

می‌توانید مانند تصویر، از چوب بستنی و مهره‌های رنگی برای ساخت آن استفاده کنید. ابتدا موتور ساعت را بر روی یک لوح فشرده (سی دی) نصب کنید. چوب‌های بستنی را به رنگ‌های مورد علاقه کودک خود رنگ‌آمیزی کنید. رنگ گواش یا آبرنگ می‌تواند انتخاب خوبی برای رنگ‌آمیزی باشد. اگر مهره‌ها با چوب‌ها تناسب رنگی داشته باشد، زیباتر می‌شود.

بیشتربخوانید

با این وسیله‌های ساده برای بچه‌ها بازی بسازید

مهره‌ها را به تعداد مورد نظر به هم بچسبانید، همانطور که در عکس می‌بینید، مهره‌ها به تعداد دوتایی به هم چسبیده‌اند. نخستین چوب را در فاصله یک سانتی‌متری از عقربه‌ها به شکل عمومی با چسب چوب بچسبانید. مهره‌های چسبیده شده را به لبه آن بچسبانید و چوب دوم را قرار دهید. این کار را انجام دهید تا کل صفحه ساعت کامل شود. حالا کافی است باطری داخل ساعت بیاندازید و از این کاردستی زیبا بر روی دیوار کودک خود لذت ببرید.

ایده ساده‌تر برای ساخت ساعت کودکانه نیز وجود دارد. طبق ایده قبلی، موتور ساعت را بر روی لوح فشرده بچسبانید. می‌توانید لوح را به رنگ مورد علاقه یا تم اتاق کودک رنگ‌آمیزی کنید. به ۱۲ عدد چوب بستنی رنگی برای نشان اعداد صفحه ساعت نیاز دارید. چوب‌ها را طبق اعداد روی صفحه بچسبانید و اگر تمایل دارید که اعداد نیز نمایش داده شود، می‌توانید بر روی مقوای رنگی دایره‌های کوچکی برش دهید، بر روی آن شماره اعداد را بنویسید و بر لبه بیرونی چوب‌ها بچسبانید.

این وسایل جذاب را با بطری آب بسازید

این ایده برای ساخت ساعت، به نظر خیلی جذاب می‌آید. ابتدا طول چوب را اندازه بگیرید. نیاز به تخته چوب یا مقوا مربع شکلی به ابعاد دو برابر چوب بستنی نیاز دارید. مرکز تخته را برش دهید تا بتوانید موتور ساعت را بر روی آن نصب کنید. چهار چوب بستنی را از مرکز، در راس هم قرار دهید. حالا باقی چوب‌ها را در ادامه آن چهار چوب مرکزی، بر روی تخته بچسبانید. می‌توانید چوب‌ها را قبل از نصب رنگ کنید یا اینکه بعد از نصب از یک رنگ برای رنگ‌آمیزی استفاده کنید.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرگرمی آموزشی ساخت کاردستی موتور ساعت رنگ آمیزی برای ساخت چوب بستنی مهره ها بر روی چوب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۳۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقابل جذاب دفاع چپ‌ها در پرسپولیس (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در فصل‌های گذشته پس از جدایی سعید آقایی دیگر دفاع چپ تخصصی نداشت و از وحید امیری و سپس علی نعمتی در این پست استفاده کرد.

با این حال سرخ‌ها در این زمستان در پست دفاع چپ یک گزینه مطرح جذب کردند. عبدالکریم حسن، کاپیتان سابق قطر و السد به تهران آمد تا پیراهن پرسپولیس را برتن کند.

عبدالکریم در این مدت میان هواداران پرسپولیس نیز محبوب شده و جایگاه خوبی هم در ترکیب تیم دارد. او با فیزیک مناسب و آماده حسابی در تمرینات خودنمایی می‌کند‌.

در بازی درون تیمی تمرین سرخ‌ها، در یک صحنه عبدالکریم حسن، دفاع چپ فعلی و وحید امیری، بازیکنی که بارها در این پست بازی کرده با یکدیگر تقابل جذابی داشتند. البته امیری پس از مصدومیتش وظایف جدیدی دارد و به خط حمله کمک می‌کند و کاملا از خط دفاع فاصله گرفته است.

دیگر خبرها

  • گل فوق‌العاده تیم شجاعی روی کار ترکیبی
  • برگزاری جلسه کمیته هماهنگی مرز در سرخس
  • جنگ در لیگ برتر حالا جذاب‌ شد!
  • نحوه صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی + فیلم
  • (ویدیو) آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور
  • تهیه و نگهداری جوجه‌های رنگی در منازل خطرآفرین است
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری
  • تقابل جذاب دفاع چپ‌ها در پرسپولیس (عکس)
  • شلیک گاز اشک‌آور و گلوله رنگی از دوربین امنیتی
  • به این دلایل به کودکتان زیاد بستنی ندهید