Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه امروز جمعه به توافق امارات و رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

شبکه خبری «اسکای نیوز» گزارش داد که رئیس‌جمهور فرانسه این توافق را «تصمیمی شجاعانه» توصیف کرده است.

ساعاتی پیش از این سخنگوی اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد از توافق بین اسرائیل و امارات برای برقراری روابط دیپلماتیک، استقبال و حمایت خود را از توافقنامه صلح دو طرف اعلام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی پیامی در حساب توییتری خود نوشت: «الحاق تعلیق کرانه باختری گام مثبتی است، اکنون برنامه‌ها درباره الحاق باید به کلی کنار گذاشته شوند. اتحادیه اروپا امیدوار است تا مذاکرات اسرائیل و فلسطین در مورد راه حل دو کشور در چارچوب توافق‌های بین‌المللی مجددا از سر گرفته شود.»

بیشتر بخوانید

استقبال اتحادیه اروپا از توافق امارات و رژیم صهیونیستی

در پی تلاش‌های بی‌وقفه دونالد ترامپ برای تسهیل روند عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی، دو طرف طی توافق‌نامه‌ای بر سر عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک به توافق رسیدند.

رژیم صهیونیستی و امارات روز پنج‌شنبه از توافقی به اصطلاح تاریخی خبر دادند، که براساس آن روابط دیپلماتیک بین ابوظبی و تل‌آویو وضعیتی کاملا عادی را تجربه خواهد کرد. به گفته رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نقش تعیین‌کننده‌ای در توافق مذکور داشته است.

بر اساس توافق مذکور، هیأت‌های صهیونیستی و اماراتی ضمن دیدار یکدیگر، طی هفته‌های آتی با یکدیگر دیدار خواهند کرد و تفاهم‌نامه‌هایی را با محوریت توریسم، امنیت، سرمایه‌گذاری، برقراری پرواز‌های مستقیم، بهداشت، انرژی، فناوری، مخابرات، محیط زیست و غیره امضاء خواهند کرد. از جمله دیگر بندهای مهم مورد توافق، تاسیس سفارتخانه است. در چارچوب توافق مذکور، روابط رژیم صهیونیستی و امارات در خصوص ساخت ویروس کرونا، توسعه خواهد یافت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه توافق امارات و رژیم صهیونیستی امارات و رژیم صهیونیستی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۳۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله: ایران با پاسخی قوی و شجاعانه دشمن را شوکه کرد

یکی از مسئولان ارشد حزب‌الله با تأکید بر حمایت دائمی همه جبهه‌های مقاومت از غزه اعلام کرد: پاسخ محکم ایران به تجاوز رژیم اشغالگر همه معادلات و محاسبات را در منطقه تغییر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله در سخنانی درباره تحولات مربوط به تقابل مقاومت با دشمن صهیونیستی اعلام کرد: دشمن اسرائیلی تصور می‌کرد با هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق، محور مقاومت را تحت فشار قرار می‌دهد تا از حمایت از غزه دست بردارد و به این ترتیب غزه تنها شود و صهیونیست‌ها بتوانند شروط خود را بر مقاومت تحمیل کنند، اما اتفاقی که افتاد کاملاً خلاف تصورات دشمن بود و ایران با پاسخی قوی و شجاعانه، دشمن را شوکه کرد.

شیخ قاووق طی سخنانی در یک مراسم یادبود گفت: پاسخ ایران درواقع تصمیمی راهبردی و تاریخی و شجاعانه بود که معادلات و محاسبات را در منطقه تغییر داد و ایران توانست ضربه‌ای تاریخی به اشغالگران وارد کند و عملیات وعده صادق دقیقاً به اهداف مورد نظر رسید.

وی تأکید کرد: این عملیات جمهوری اسلامی ایران موجب سرافرازی و عزت بیشتر مقاومت و همه آزادگان و شرافتمندان شد و به همان میزان طرف‌های ذلیل را خوار و حقیر کرد و میزان بغض و کینه و حسد سازشکاران و همدستان رژیم اشغالگر را افشا نمود.

این مسئول حزب‌الله تصریح کرد: در نتیجه عملیات قدرتمند و شجاعانه ایران، رژیم اشغالگر جرئت تجاوز به معادله‌ای را که ایران ایجاد کرد، ندارد و صهیونیست‌ها در ترمیم بازدارندگی ازدست‌رفته خود شکست خوردند.

شیخ قاووق در ادامه به تمسخر رژیم صهیونیستی در رسانه‌ها و حتی از سوی مقامات خود این رژیم بعد از ماجرای ساقط شدن ریزپرنده‌ها در اصفهان اشاره و اعلام کرد: این امر ثابت می‌کند معادله ایران از قدرت و اعتباری برخوردار است که نمی‌توان آن را شکست داد.

وی در پایان با تأکید بر حمایت همه‌جانبه محور مقاومت از مردم مظلوم فلسطین گفت: ما (برای حمایت از غزه) نه روی رژیم‌های عربی و عرب‌گرایی ساختگی و واهی آنها حساب باز می‌کنیم و نه روی جامعه جهانی، بلکه ما روی جبهه‌های مقاومت که از فلسطین تا لبنان و عراق و یمن کشیده شده است حساب باز می‌کنیم و این یک شرط‌بندی برد ـ برد است.

حزب‌الله: به هر تجاوز رژیم صهیونیستی پاسخ خواهیم دادنعیم قاسم: ایران به همه اهداف خود در عملیات «وعده صادق» رسید

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود
  • توافق مبادله اسرا؛ تنها راه توقف حمله به رفح
  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • توصیف دقیق عملیات وعده صادق از زبان رهبر انقلاب
  • حمله هوشمندانه و شجاعانه به اسرائیل از نگاه سیاسیون چپ و راست /إِنَّا مِنَ ٱلۡمُجۡرِمِینَ مُنتَقِمُونَ... +جدول
  • نتانیاهو: تحریم ارتش اسرائیل تصمیمی پوچ است
  • تظاهرات علیه نتانیاهو در سراسر سرزمین‌های اشغالی
  • حزب‌الله: ایران با پاسخی قوی و شجاعانه دشمن را شوکه کرد