Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@20:37:39 GMT

نظر آیت‌الله نوری همدانی درباره حکم شرعی اجرای نذورات در ماه محرم

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۴۰۴۰

نظر آیت‌الله نوری همدانی درباره حکم شرعی اجرای نذورات در ماه محرم

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان در پاسخ به سوال برخی از مقلدان مبنی بر چگونگی اجرای نذورات در ماه محرم با توجه به شیوع ویروس کرونا به تشریح حکم شرعی مربوط به این موضوع پرداخت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم ، آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان در پاسخ به سوال برخی از مقلدان مبنی بر چگونگی اجرای نذورات در ماه محرم با توجه به شیوع ویروس کرونا به تشریح حکم شرعی مربوط به این موضوع پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سؤال: با توجه به بیماری کرونا و شیوع آن از طرق مختلف در جامعه و از طرفی هم ایام عزاداری ماه محرم و انجام نذورات که متدینین هر ساله انجام می دهند، استدعا دارد نظرمبارک را پیرامون اجراء نذورات با شرایط پیش آمده بفرمایید.

آیت‌الله نوری همدانی: شهادت حاج قاسم خون تازه‌ای ‌در رگ‌های مقاومت جاری کرد / اخراج ‌آمریکا از منطقه ‌انتقام سخت ‌خواهد بود‌ آیت‌الله نوری همدانی: معرفی انقلاب اسلامی یکی از رسالت‌های حوزه‌های علمیه است آیت الله نوری همدانی: قدس و فلسطین مهمترین موضوع امروز جهان اسلام است

پاسخ آیت الله نوری همدانی: اگر نذر محدود به زمان خاص نیست می‌توان به تأخیر انداخت و اگر صیغه نذر خوانده و محدودیت زمانی هم دارد مثلاً نذر کرده در روز عاشورا این نذر اجراء شود و تمام شرایط هم فراهم است باید نذر اجراء شود و قابل تغییر نیست ولو به شکل محدود و با رعایت مسائل بهداشتی صورت گیرد.

اما در صورتی که شرایط فراهم نباشد اجراء نذر به تأخیر خواهد افتاد تا در اولین زمان ممکن که شرایط فراهم شد نذر را اجراء می کند و اگر آن طوری که مرقوم داشته اید یقین داشته باشد انجام نذر در شیوع بیماری مؤثر است می تواند نذر خود را به تأخیر اندازد.

انتهای پیام/452/س

R7854/P/S6,62/CT12 بیشتر بخوانید... آیت‌الله نوری همدانی: شهادت حاج قاسم خون تازه‌ای ‌در رگ‌های مقاومت جاری کرد / اخراج ‌آمریکا از منطقه ‌انتقام سخت ‌خواهد بود‌ نظر آیت‌الله نوری همدانی درباره سود وام اجاره مسکن / گرفتن سود به هر کیفیت ربا و حرام است انتقاد شدید آیت‌الله نوری همدانی از گرانی‌های بازار / نگران وضعیت معیشت مردمیم / راه نجات ‌سازش با آمریکا ‌نیست‌ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... آیت‌الله نوری همدانی: شهادت حاج قاسم خون تازه‌ای ‌در رگ‌های مقاومت جاری کرد / اخراج ‌آمریکا از منطقه ‌انتقام سخت ‌خواهد بود‌ نظر آیت‌الله نوری همدانی درباره سود وام اجاره مسکن / گرفتن سود به هر کیفیت ربا و حرام است انتقاد شدید آیت‌الله نوری همدانی از گرانی‌های بازار / نگران وضعیت معیشت مردمیم / راه نجات ‌سازش با آمریکا ‌نیست‌ پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۲ آیت‌الله علم‌الهدی: عزای حسینی با رعایت دستورالعمل‌ها اقامه می‌شود/ دشمنان مترصد سوءاستفاده هستند ۳ زاغی‌نژاد: در بازی‌های گذشته از نظر آماری تیم برتر میدان بودیم/ شهر خودرو تیمی باکیفیت و بابرنامه‌ است ۴ فکری: امیدوارم آخرین بازی خانگی‌مان را با برد پشت سر بگذاریم/ ما هم از چمن ورزشگاه وطنی راضی نیستیم ۵ تیم فوتبال استقلال تهران به لحاظ فنی از پرسپولیس بهتر است ۶ جلالی: بازی مقابل پرسپولیس یک فینال بزرگ برای ماست/ می‌خواهیم قبل از بازی آخر به آرامش برسیم ۷ روند نگران‌کننده افزایش فوتی‌های ناشی از کرونا؛ محدودیت‌ها در استان فارس تداوم می‌یابد ۸ گزارش ویدیوئی| صف‌های طولانی گاز در بلوچستان؛ کامیون‌ها گاز را به موقع نمی‌رسانند! مهمترین اخبار استانها آیت‌الله علم‌الهدی: عزای حسینی با رعایت دستورالعمل‌ها اقامه می‌شود/ دشمنان مترصد سوءاستفاده هستند گزارش ویدیوئی| صف‌های طولانی گاز در بلوچستان؛ کامیون‌ها گاز را به موقع نمی‌رسانند! آیت الله حسینی بوشهری: گرانی بیداد می‌کند؛ دولتمردان برای رفع مشکلات معیشتی مردم چاره‌اندیشی کنند اصفهان| علت غرق‌شدگی کودک ۱۲ ساله در هاله‌ای از ابهام؛ بخشی از "سی‌وسه پل" همچنان مسدود است مهمترین اخبار تسنیم ظریف در گفتگو با زیاد النخاله: اقدام خائنانه امارات تأثیری بر مقاومت فلسطین نخواهد داشت تلاش آمریکا برای قدرت‌نمایی با ادعای دروغین توقیف نفتکش‌های حامل سوخت ایران یادداشت اختصاصی |خالد قدومی: روابط با رژیم صهیونیستی خط قرمز است/ تاریخ هرگز از خائنان به ملت فلسطین نخواهد گذشت پوتین خواستار برگزاری نشست مجازی اعضای دائم شورای امنیت با حضور ایران و آلمان شد وال‌استریت ژورنال: حداکثر ۲ کشور از قطعنامه آمریکا علیه ایران حمایت می‌کنند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیت الله نوری همدانی ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۴۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمید نوری برای اجرای حکم به سوئیت امنیتی منتقل شد

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، فرزند حمید نوری، می‌گوید که این شهروند ایرانی حتی بعد از انتقال به سوئیت امنیتی از تماس با خانواده محروم است.
 
حمید نوری، شهروند ایرانی، در ۱۸ آبان سال ۱۳۹۸ پس از سفر به سوئد از سوی پلیس این کشور در فرودگاه بازداشت شد.
 
این شهروند ایرانی بلافاصله پس از ورود به سوئد در فرودگاه بازداشت و نخستین بازجویی از وی در ساعت‌های نخست پس از بازداشت انجام شد.
 
دادگاه تجدیدنظر سوئد آبان گذشته در حالی حکم حبس ابد علیه حمید نوری را تایید کرد که این شهروند ایرانی بیش از ۴ سال را در سلول انفرادی در سوئد گذرانده است.
 
روند دادگاه تجدید نظر حمید نوری از ۱۱ ژانویه ۲۰۲۳ (۲۱ دی ۱۴۰۱) آغاز و در چند مرحله برگزار شد؛ آخرین دور از دادگاه تجدیدنظر حمید نوری در آبان گذشته برگزار شد و در نهایت این روند در روز ۱۷ آبان ۱۴۰۲ به پایان رسید.
 
در پایان دادگاه تجدیدنظر، دادگاه با صدور قراری اعلام کرد که حکم نهایی درباره پرونده حمید نوری در روز ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر ۱۴۰۲) صادر و در دسترس قرار گرفت.
 
اسفند گذشته دادگاه عالی سوئد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که درخواست تجدیدنظر حمید نوری را رد کرده است؛ دادگاه عالی سوئد درخواست تجدیدنظر حمید نوری را رد و حکم حبس ابد وی را تایید کرد.
 
پس از قطعی شدن حکم حبس ابد حمید نوری از سوی دیوان عالی این کشور، به یک سوئیت امنیتی منتقل شده است.

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه فیبر نوری در ۴۵۰ شهر/ سرعت اینترنت افزایش می‌یابد
  • وزیر ارتباطات از اجرای پروژه فیبرنوری در استان سمنان بازدید کرد
  • دیدار جمعی از شعرای استان البرز با امام جمعه کرج
  • حمید نوری برای اجرای حکم به سوئیت امنیتی منتقل شد
  • اجرای طرح نصب فیبر نوری به زودی در شهرستان سیاهکل
  • آیت الله نوری همدانی: مراکز علمی قم، نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • درخواست ویژه آیت الله نوری همدانی از جهان اسلام درباره اسرائیل
  • تاکید آیت الله نوری همدانی بر وحدت بیش از پیش علمای جهان اسلام
  • آیت‌الله نوری همدانی: در مقابل دشمن متحد و همراه رهبر باشید