Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:48:47 GMT

اتحادیه اروپا بلاروس را تحریم می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۴۰۵۰

اتحادیه اروپا بلاروس را تحریم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقام‌های اتحادیه اروپا گفتند که وزیران خارجه این اتحادیه روز جمعه توافق کردند که به دلیل سرکوب معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری توسط دولت «الکساندر لوکاشنکو» رییس جمهوری بلاروس، تحریم‌های جدیدی علیه این کشور اعمال کنند.

یک مقام اتحادیه اروپا پس از نشست ویدئوکنفرانسی وزیران خارجه گفت: وزیران خارجه [اتحادیه اروپا] توافق کردند که علیه کسانی مسئول سرکوب هستند تحریم اعمال کنند و فهرستی شامل برخی نام‌ها تهیه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۰ اقدامات محدود کننده ای علیه بلاروس بکار بسته بود. اما در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ و پس از همکاری مقامات بلاروس با این اتحادیه در بحران اوکراین، روابط دو طرف اندکی بهتر شد؛ به ویژه که بلاروس به تحریم روسیه علیه اوکراین نپیوست و در به نتیجه رسیدن گفتگوهای مینسک ۱ و ۲ همکاری نمود. 

به این ترتیب اتحادیه اروپا کمک‌های اقتصادی و حتی مساعدت برای عضویت در سازمان جهانی اقتصاد WTO در اختیار این کشور قرار داد. «جوسپ بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید از ۲۰۱۴ تا کنون بیش از ۱۷۰ میلیون یورو از طرف اتحادیه اروپا برای سرمایه گذاری در اختیار این کشور قرار گرفته است. 

بورل ضمن انتقاد از اینکه نامزدهای بالقوه از شرکت در انتخابات منع شده‌اند تهدید کرده است که در صورت ادامه وضع موجود اتحادیه اروپا مجبور خواهد بود در روابط خود با بلاروس تجدید نظر کند.

انتخابات ریاست جمهوری بلاروس روز یکشنبه (۱۹ مرداد) برگزار شد و براساس گزارش کمیسیون مرکزی انتخابات این کشور، «الکساندر لوکاشنکو» رییس‌جمهوری کنونی پیروز انتخابات اعلام شد، اما پس از پایان زمان اخذ رای، هزاران تن از مخالفان لوکاشنکو در شهرهای مختلف بلاروس به خیابان‌ها آمدند و با پلیس ضد شورش درگیر شدند.  

برچسب‌ها تحریم اتحادیه اروپا بلاروس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تحریم اتحادیه اروپا بلاروس تحریم اتحادیه اروپا بلاروس اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۴۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران

وزیر خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران تاکید کرد اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.   حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است. اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.   در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران
  • تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • بورل: تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • رویترز: اتحادیه اروپا امروز درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • رویترز : اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • اتحادیه اروپا برای واردات غلات از روسیه و بلاروس، تعرفه وضع می‌کند