Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرنی مصطفی پور رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: کارزان قزاق ورزشکار شایسته و قهرمانی ملی مهابادی توانست در عرض ۴ ساعت و ۲۲ دقیقه به کوه سبلان صعود کند.

مصطفی پور افزود: این ورزشکار با صعود سرعتی به قله سبلان رکود زنی کرده و توانست این رکورد را به نام خود ثبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: سبلان سومین قله مرتفع ایران به شمار می‌روند که برای صعود به چنین قله‌هایی باید از آمادگی بالا برخوردار بود و از وجود مربیان با تجربه استفاده کرد.

بیشتر بخوانید

صعود سنگنوردان مهابادی به کوه طرغه

ورزشکارمهابادی موفق به اخذ مدرک مربیگری کوهپیمایی شد

تلاش ورزشکاران مهابادی برای حضور در تیم ملی سنگ نوردی

رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد اظهار داشت: سبلان پس از دماوند و عکم کوه مرتفع‌ترین کوه ایران در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی اردبیل و ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشکین‌شهر قرار دارد.

مصطفی پور تصریح کرد: این کوه سه قله معروف دارد، قله اصلی آن سبلان (ساوالان) ۴۸۱۱ متر ارتفاع دارد و ۲ قله دیگر آن هرم و کسری نام دارد که قله سبلان در طول سال پوشیده از برف است برای صعود به سبلان معمولاً از جهت شمال شرقی مسیری که پناهگاه در آن قرار دارد اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صعود کوهنوردان وزارت ورزش و جوانان اخبار ورزشی رکورد زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۴۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل فراری حادثه قتل در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، عتباتی افزود: دو روز گذشته در پی درگیری خانوادگی در مهاباد یک فقره قتل به وقوع پیوست که در اثر آن یک نفر به قتل رسید و عامل قتل متواری شده بود.

او اضافه کرد: با پیگیری و دستور مقام قضایی و هماهنگی مطلوب با نیروی انتظامی و پلیس آگاهی قاتل در یکی از شهر‌های اطراف شناسایی و دستگیر و با قرار قانونی بازپرس روانه زندان شد.

دیگر خبرها

  • قاتلان مرد مهابادی دستگیر شدند / ۳ مرد را به رگبار بستند
  • دستگیری قاتل فراری حادثه قتل در مهاباد
  • دستیار ویژه فرماندار شهرستان نیکشهر منصوب شد
  • سلاح شیمیایی در جنگ ایران و عراق / مصطفی چمران در جنگ چه کرد؟ / زندگی در روسیه پیش از جنگ جهانی / جنگ نفت کش‌ها در خلیج فارس / دره آراکو از نمای نزدیک / چگونه یک سخنرانی عالی داشته باشیم؟ / بوگاتی دیوو، خودروی ۵.۸ میلیون دلاری
  • گشایش نمایشگاه ریشه‌ها ۵ در اصفهان
  • خانه کارگر ارومیه ۲۴ هزار نفر عضو مستقیم دارد
  • برپایی نمایشگاه ریشه‌ها ۵ در اصفهان
  • رکورد جابجایی خودرو با ویلچر کشور به نام ورزشکار البرزی ثبت شد
  • توئیت جدید مصطفی میرسلیم درباره عفاف و حجاب
  • رکورد پرش با نیزه جهان شکست