Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدفرید سپری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به برداشت گندم از اراضی کشاورزی استان کردستان از اوایل تیرماه، تا روز گذشته ۶۵۵ هزار و ۷۴۲ تن گندم از کشاورزان کردستانی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۲۲ هزار هکتار سطح قابل برداشت گندم آبی با ۷۰ درصد برداشت و ۳۴۶ هزار هکتار و گندم دیم با ۶۲ درصد برداشت داریم، افزود: پیش بینی می‌شود از سطح این اراضی تا پایان فصل برداشت گندم یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصول برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه در حال حاضر از ۹۰ مرکز خرید گندم ۸۴ مرکز فعال هستند، گفت: آهنگ خرید گندم در استان در حال حاضر روزانه به ۸ هزار و۵۳۳ تن می‌رسد.

سپری با اشاره به ارزش ریالی بهای گندم در استان که معادل یک هزار میلیارد و ۶۳۷ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان بوده است، یادآور شد: از این میزان تاکنون یک هزار میلیارد و ۳۴۵ میلیون و ۸۹ هزار تومان آن به حساب گندم کاران کردستانی واریز شده است که نشان دهنده پرداخت ۷۵ درصدی به کشاورزان استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: ۶۱ صدم درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان رشد خرید گندم در استان بوده است.

سپری به میزان خرید گندم در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: شهرستان بیجار با ۱۸۵ هزار و ۴۶۲ تن بیشترین و شهرستان سروآباد با ۹۷۵ تن کمترین میزان خرید گندم را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در ادامه به کلزای خریداری شده از کشاورزان استان کردستان اشاره کرد و گفت: تا کنون یک هزار و ۷۷۶ تن کلزا از ۲۲۷ کشاورز کردستانی خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه سخنان خود گفت: ارزش ریالی کلزای خریداری شده در مجموع ۷ میلیارد و ۸۹۸ میلیون و ۶۱۶ هزار تومان بوده است.

سپری در پایان اظهار کرد: شهرستان سقز با ۵۷۸ هزار و ۷۴۰ کیلوگرم و بیجار با ۱۴ هزار و ۷۴۰ کیلوگرم بیشترین و کمترین میزان خرید کلزا را به خود اختصاص داده‌اند.
 

کد خبر 4997817

منبع: مهر

کلیدواژه: خرید گندم ویروس کرونا روز خبرنگار بوشهر شیراز محرم 99 آمار کرونا شیوع کرونا عید غدیر خم ماه محرم شهرکرد گرگان قزوین کمک مومنانه بیرجند استان کردستان خریداری شده خرید گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۴۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۵ هزار تن گندم از مزارع بهبهان

به گزارش خبرنگار مهر، لاله نیرومند بعد از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ حدود ۳۸ هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان بهبهان به کشت گندم اختصاص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی بهبهان ادامه داد: خرید گندم توسط هفت مرکز خرید در سطح شهرستان انجام می‌شود.

نیرومند تصریح کرد: پیش‌بینی شده برداشت گندم تولیدی شهرستان بهبهان بیش از ۷۵ هزار تن باشد.

کد خبر 6082043

دیگر خبرها

  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • خبر مهم درباره کارت به کارت و خرید با کارت بانکی
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • برداشت گندم از مزارع مهران
  • پرداخت هزینه حمل و نقل به گندم‌کاران کشت قراردادی در ایلام
  • تخصیص جایزه گندم به کجا رسید؟
  • گندم و جو‌های خراسان جنوبی در حال درو هستند
  • خرید تضمینی گندم به ۳۳۰ هزار تن رسید
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۵ هزار تن گندم از مزارع بهبهان