Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@07:22:16 GMT

وزارت آموزش و پرورش با کمبود ۳۰۰ هزار نیروی انسانی مواجه است

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۴۲۹۲

وزارت آموزش و پرورش با کمبود ۳۰۰ هزار نیروی انسانی مواجه است

‍‍‍‍‍‍

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره بررسی راهکارهای آغاز سال تحصیلی جدید، گفت:کمبود واقعی نیروی انسانی در آموزش وپرورش حدود ۳۰۰ هزار نفر است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان با اعلام خبر تشکیل جلسه این فراکسیون با وزیر آموزش وپرورش گفت: در این جلسه در ارتباط با نحوه فعالیت مدارس در سال تحصیلی پیش رو با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا گفت‌وگو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کیفیت بخشی به آموزش‌های مجازی و دیجیتالی، زمینه سنجی میزان دسترسی دانش‌آموزان در اقصی نقاط کشور به آموزش‌های مجازی و ارائه راهکارهای عملی و جایگزین برای دانش‌آموزانی که زیرساخت‌های لازم برای بهره برداری از این آموزش‌ها را ندارند، به منظور تحقق عدالت آموزشی و تأکید بر حفظ و ارتقای کیفیت خدمات آموزشی و پرورشی در شرایط بحران کرونا از مهم‌ترین محورهایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

حاجی بابایی با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی در آموزش وپرورش گفت: با توجه به این که کمبود واقعی نیروی انسانی در آموزش وپرورش حدود 300 هزار نفر است،  در این رابطه نیز از وزیر آموزش وپرورش درخواست شد راهکارهای عملیاتی به منظور رفع این مشکل را در کوتاه مدت و میان مدت ارائه دهند به گونه‌ای که دسترسی به آموزش و پرورش چه از نظر کمی و چه از منظر کیفیت برای همه کودکان و نوجوانان کشور ساده و امکان پذیر باشد.

وی  تقویت دانشگاه فرهنگیان را از اساسی ترین محورهای مورد تأکید برشمرد و عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان می‌تواند هم در حل مشکل نیروی انسانی در کوتاه مدت، میان مدت وبلند مدت راهگشا باشد و همچنین با توجه به رویکردهای جدید آموزش وپرورش، برنامه ریزی برای ارائه آموزش‌های منزل محور و خانواده محور را در دستور کار خود قرار دهد تا بتوانیم همه ظرفیت‌های موجود را برای توسعه کمی و کیفی آموزش وپرورش  مدنظر قرار دهیم.

رئیس فراکسیون فرهنگیان با اشاره به نیروی انسانی به عنوان یکی از مهمترین زیر نظام‌های سند تحول بنیادین گفت: بعد از زیر نظام مدیریت و راهبری، زیر نظام نیروی انسانی بیشترین نقش را در تحقق اهداف سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین برای ارتقای نیروی انسانی در آموزش وپرورش که در برنامه ششم توسعه نیز مصوب شده است برنامه رتبه بندی فرهنگیان است که باید با توجه به مصوبات و قوانین فرادستی در آموزش وپرورش اجرایی شود.

مدارک تحصیلی فرهنگیان از بهمن 99 اعمال می‌شود

حاجی بابایی همچنین از مراجعات و گله مندی بازنشستگان برای تأخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت گفت و افزود: آموزش وپرورش باید رویه‌ای را در پیش بگیرد که در اولین فرصت ممکن پس از صدور حکم بازنشستگی فرهنگیان پاداش پایان خدمت آنها پرداخت، شود چرا که شرایط اقتصادی جامعه به گونه‌ای است که هرگونه تاخیر در پرداخت این پاداش با کاهش ارزش پولی آن و درنتیجه نارضایتی فرهنگیانی که 30 سال صادقانه خدمت کرده‌اند، می‌شود.

وی همچنین به مصوبه اخیر کمیسیون برنامه وبودجه برای اعمال مدرک فرهنگیان اشاره کرد و گفت: در هفته جاری ایراد شورای نگهبان برای اعمال مدارک تحصیلی فرهنگیان مرتفع و مقرر شد، پس از اعلام نظر مجدد شورای نگهبان، مدارک تحصیلی فرهنگیان از ابتدای بهمن سال 99 اعمال شود.

هلدینگ‌‌های صندوق ذخیره فرهنگیان در بورس عرضه می‌شودجزئیات اعمال مدرک دوم فرهنگیان اعلام شدبرای پرداخت "پاداش پایان خدمت معلمان" مدارس را نمی‌فروشیم!/ پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان از شهریور

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT11 واژه های کاربردی مرتبط حمیدرضا حاجی بابایی فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط حمیدرضا حاجی بابایی فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ آغاز فعالیت مدارس از ۱۵ شهریور با حضور زوج و فرد دانش‌آموزان ۲ همه چیز درباره تشکیل کلاس مدارس از ۱۵ شهریور در سه وضعیت قرمز، زرد و سفید ۳ دلیل ایجاد صف وصول مهریه و راهکار کاهش مراجعات از زبان رئیس سازمان ثبت اسناد ۴ واژگونی کامیونت حامل میلگرد در زیرگذر آزادی ۵ واکسن کرونای ایرانی آماده ورود به فاز کارآزمایی بالینی ۶ آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۶۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته ۷ رصد شبانه‌روزی فعالیت اوباش در فضای مجازی/ برخورد قاطع پلیس با عوامل ناامنی در کشور ۸ جاسازی ماهرانه مخدر "شیشه" در کفش و تابلو + تصاویر مهمترین اخبار اجتماعی درخواست ۳۰۰ میلیارد تومان برای ضدعفونی مدارس در سال تحصیلی جدید آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۶۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته "کنکوریها" این توصیه‌‌های ضدکرونایی را فراموش نکنند! چرا حقوق‌دان‌ها به کمیسیون قضائی نمی‌روند؟ آذری: نمایندگان به کمیسیونی می روند که برای حوزه انتخابیه مفید باشند مهمترین اخبار تسنیم سید حسن نصرالله : اثبات مسئولیت اسرائیل در انفجار بیروت پاسخ ما را در پی دارد/ اقدام امارات خیانت به امت اسلام و فلسطین و خنجر از پشت بود ظریف در گفتگو با زیاد النخاله: اقدام خائنانه امارات تأثیری بر مقاومت فلسطین نخواهد داشت جیسون رضائیان: رفتن هوک تایید ضمنی شکست سیاست فشار حداکثری است تلاش آمریکا برای قدرت‌نمایی با ادعای دروغین توقیف نفتکش‌های حامل سوخت ایران یادداشت اختصاصی |خالد قدومی: روابط با رژیم صهیونیستی خط قرمز است/ تاریخ هرگز از خائنان به ملت فلسطین نخواهد گذشت درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حمیدرضا حاجی بابایی فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش حمیدرضا حاجی بابایی فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش نیروی انسانی در آموزش وپرورش پاداش پایان خدمت آموزش و پرورش حاجی بابایی ترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۴۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای فرهنگیان

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت معوقات حق‌التدریس، نیروهای خریدخدماتی، مدیران و معاونان شیفت دوم مدارس، حق التدریس معلمان طرح تثبیت یادگیری ایام کرونا، سنوات ارفاقی معلمان ایثارگر و استثنایی و هزینه‌های فوت و ازدواج فرهنگیان خبر داد و گفت: بخشی از معوقات قبل از پایان سال و بخشی نیز تا ششم فروردین به حسابها واریز می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی فرهادی در خصوص پرداخت مطالبات فرهنگیان افزود: حق ‌التدریس معلمان را تا پایان آذرماه دریافت کرده و تلاش می‌کنیم دی‌ماه را نیز دریافت کنیم؛ ولی تا پایان آذر قطعی شده و به زودی به حساب‌ معلمان واریز خواهد شد؛ تلاش می‌کنیم قبل از پایان اسفندماه این واریزی صورت گیرد و تاکید رییس جمهور نیز همین است.

وی رقم معوقات سه ماهه حق‌التدریس و اضافه تدریس معلمان اعم از شاغل و بازنشسته را معادل ۱۷۱۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بدلیل قابل توجه بودن رقم مذکور، تامین آن نیازمند هماهنگی است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش همچنین در خصوص مطالبات نیروهای خریدخدماتی نیز اظهار کرد: دو ماه از مطالبات این نیروها قبلا پرداخت شده است. معوقه آذر و دیماه را نیز به‌زودی و با پرداخت معوقه حق‌التدریسی‌ها، به استانها واریز خواهیم کرد.

فرهادی در ادامه تاکید کرد: تلاش ما برای پرداخت معوقات قبل از پایان سال است و مشروط بر اینکه فرایند بانکی آن انجام شود ولی چنانچه به د لیلی در استان خاصی انجام نشد، حداکثر تا ششم فروردین‌ماه این واریزی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به مدارس دو شیفت که تعداد آنها نیز زیاد است خاطر نشان کرد: به عنوان مثال مدیران و معاونان شیفت صبح این مدارس در شیفت عصر نیز تقبل کردند تا به صورت مازاد بر وظیفه، مسئولیت اداره مدرسه را بپذیرند که تحت عنوان مدیران و معاونان شیفت دوم از آنها یاد می‌شود؛ معوقه این افراد نیز پرداخت می‌شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در ادامه به سنوات ارفاقی معلمان ایثارگر و استثنایی اشاره و در این خصوص نیز گفت: آموزش و پرورش باید مازادی به صندوق بازنشستگی تحت عنوان سنوات ارفاقی این دسته از معلمان پرداخت کند چرا که اینها زودتر بازنشسته می‌شوند که دچار تاخیر شده بودیم؛ این نیز تامین‌اعتبار و واریز خواهد شد و اینگونه مشکل بازنشستگی این معلمان هم رفع می‌شود.

وی اظهار کرد: حق التدریس معلمان طرح تثبیت یادگیری ایام کرونا نیز از دیگر معوقات است که احصاء شد؛ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است که در هفته اول فروردین تخصیص آن را دریافت و پرداخت می‌کنیم . بدهی‌های آموزش و پرورش نسبت به گذشته به طور قابل توجهی کم شده و تلاش می‌کنیم آنها را به صفر برسانیم.

وی ادامه داد: هزینه‌های فوت و ازدواج نیز هزینه‌های دیگری است که قبل‌تر باید پرداخت می‌شد اما از سال‌های قبل مانده است و از سال ۹۹ و ۴۰۰ بواسطه این امور بدهی داریم که این نیز یکجا قبل از عید تسویه خواهد شد. 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مطالبات فرهنگیان پرداخت می‌شود زمان پرداخت معوقات فرهنگیان اعلام شد

دیگر خبرها

  • نیم‌نگاهی به ؛ احکام انتصابی
  • استان مرکزی با کمبود نیروی کار ماهر مواجه است
  • خبر خوش برای فرهنگیان
  • آموزش و پرورش نیروی انسانی در شان و تراز انقلاب تربیت کند
  • آغاز رسمی اسکان مسافران نوروزی در اماکن و فضاهای آموزش‌ و پرورش لرستان
  • ۲۷ مدرسه بروجرد برای اسکان فرهنگیان در نظر گرفته شده است
  • ۱۵۰ هزار معلم جدید به آموزش وپرورش اضافه خواهند شد
  • ۱۶۵ مدرسه در لرستان آماده پذیرش مسافران نوروزی است
  •  حمایت قانون دانش بنیان‌ها از دانش آموزان نخبه علمی و المپیادی
  • توسعه گردشگری با تاکید بر نقش آموزش نیروی انسانی