Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن مصفا  معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: ۳۱ خانوار سیلزده به تعداد ۱۱۸ نفر در چادرهای امدادی جمعیت هلال احمر اسکان اضطراری داده شدند.

او ادامه داد: ۳۱ دستگاه چادر امدادی، ۵۸ تخته موکت، ۱۵۱ تخته پتو و ۵۰ کیلوگرم نایلون در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: همچنین ۳۱۰ کیلوگرم برنج، ۱۹۴ کیلوگرم حبوبات و همچنین ۲۱۸ کیلوگرم قند و شکر، ۴۷۵ قوطی کنسرو و اقلام ضروری دیگر نیز در بین آسیب دیدگان توزیع شد.

او  افزود: ۱۷ روستا در شهرستان سرباز که درگیر سیلاب و آبگرفتگی بودند توسط ۲۳ تیم عملیاتی و بکارگیری ۱۱ خودرو امدادی و عملیاتی امدادرسانی شدند.

مصفا خاطرنشان کرد: نیروهای امداد این جمعیت با توجه به تنوع حوادث طبیعی در سیستان و بلوچستان همواره آماده خدمات به مردم سیستان و بلوچستان هستند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل سیستان و بلوچستان امداد و نجات اسکان اضطراری آبگرفتگی روستاها سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۴۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۰ میلیارد ریال مستمری فوق‌العاده به مددجویان سیل‌زده بلوچستان واریز شد

سیدمهدی عبادی گفت: از بارندگی‌های اخیر در جنوب استان، که منجر به آبگرفتگی و وقوع سیلاب به ویژه در مناطق دشتیاری، پلان و برخی بخش‌های قصرقند شد، کمیته امداد نیز در کنار سایر سازمان‌ها به میدان آمد تا در کنار هموطنان آسیب‌دیده جنوب استان باشد.

وی بیان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که با حمایت ویژه رییس کمیته امداد کشور رقم خورد، واریز یک نوبت مستمری فوق‌العاده به حساب همه مددجویانی بود که در این حادثه، دچار آسیب شده بودند.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۱۲ هزار و ۵۰۶ خانواده مددجو در سیلاب اخیر دچار آسیب شدند، افزود: برای هر خانواده، بین هفت میلیون و ۷۰۰ هزار ریال (برای خانواده‌های تک نفره) تا ۲۴ میلیون ریال واریز شد.

وی عنوان کرد: تیم‌های ارزیاب کمیته امداد سیستان و بلوچستان از اولین روز‌های وقوع حادثه به منطقه اعزام شده و کار ارزیابی خسارات وارده را در دستور کار قرار دادند؛ بررسی‌های به‌عمل آمده نشان می‌دهد بیشترین خسارات مربوط به سپتیک و سرویس‌های بهداشتی است که در حال برنامه‌ریزی هستیم تا با کمک خیرین، خسارات وارده جبران شود.

عبادی افزود: همچنین تاکنون فرش به ارزش ۳۰ میلیارد ریال و نیز تعداد چهار هزار و ۹۰۰ سبد کالا به ارزش ۳۵ میلیارد ریال در مناطق حادثه‌دیده توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث واحد‌های مسکونی حادثه دیده نیز در حال پیگیری هستیم تا با تعامل و همکاری بنیاد مسکن و کمک بلاعوض، واحد‌های آسیب‌دیده بازسازی و نوسازی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پایان امدادرسانی هلال‌احمر در سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر حادثه دیده در زمستان ۱۴۰۲
  • امدادرسانی هلال احمر به حدود ۱۵۰۰ نفر در ۴ روز نخست طرح ملی امدادونجات نوروز ۱۴۰۳
  • ۱۸۰ میلیارد ریال مستمری فوق‌العاده به مددجویان سیل‌زده بلوچستان واریز شد
  • خدمت‌رسانی ۳۹ پایگاه امدادی هلال احمر خراسان رضوی به زائران نوروزی
  • پایان عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان
  • واریز ۱۸ میلیارد تومان مستمری فوق‌العاده به مددجویان سیل‌زده بلوچستان
  • پایان عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان/ امدادرسانی به بیش از ۷۰ هزار نفر
  • طرح نوروزی جمعیت هلال احمر در میناب آغاز شد
  • پایان عملیات امدادی در سیل سیستان‌وبلوچستان