Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در نامه‌ای که نماینده دائم اندونزی در سازمان ملل متحد به عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت در اختیار اعضای آن قرار داده است، تاکید شده است، تنها ۲۴ ساعت برای رای دادن فرصت وجود دارد و تمدید شدنی نیست.

رئیس شورای امنیت درخواست کرده است تنها نمایندگان دائم یا نماینده تام الاختیار آنها باید رای امضا شده خود را برای وی ارسال کنند و در صورتی که توضیحی بر رای خود دارند هم در اختیار او قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیان تیجانی افزوده است پس از جمع‌بندی، نتایج آرا تا سه ساعت بعد از اتمام رای‌گیری که ساعت ۵.۳۰ عصر جمعه به وقت محلی است، به صورت کتبی و اندکی پس از جمع بندی طی یک نشست مجازی اعلام خواهد کرد.

آمریکا هفته گذشته قطعنامه‌ای را ارائه داد که حاوی ۱۵ بند مقدماتی و ۳۵ بند عملیاتی در مجموع ۱۳ صفحه بود و گفته می‌شد که شامگاه دوشنبه در دستور شورا قرار خواهد گرفت اما این اتفاق نیفتاد و سه شنبه اعلام شد آمریکا این قطعنامه را تغییر داده و متنی را ارائه داده است که تنها ۲ پارگراف مقدماتی و ۲ پارگراف عملیاتی دارد، هرچند که هدف یکی است.

«متن قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تحریم تسلیحاتی ایران:

۱. با یادآوری بیانیه سال ۲۰۰۶ رئیس شورای امنیت و قطعنامه‌های ۱۶۹۶، ۱۷۳۷، ۱۷۴۷، ۱۸۰۳، ۱۸۳۵، ۱۹۲۹ و ۲۲۳۱ این شورا،

 ۲. با شناسایی اینکه اجرای کامل مفاد بند ۵ و تبصره‌های (ب) و (ای) بند ۶ پیوست (ب) قطعنامه ۲۲۳۱ برای حفظ صلح و امنیت بین‌الملل، اساسی است،

۳. تصمیم می‌گیرد مطابق ماده ۴۱ منشور ملل متحد، بند ۵ و تبصره‌های (ب) و (ای) بند ۶ پیوست (ب) قطعنامه ۲۲۳۱، با وجود دوره مشخص شده در هر بند و تبصره، باید ادامه یابد مادامی که شورای امنیت تصمیم دیگری اتخاذ کند.

۴. تصمیم می‌گیرد پیگیری این مساله در دستور بماند».

این پیش‌نویس عصر سه شنبه در بین اعضای شورای امنیت توزیع شد و آنها تا ساعت ۱۰ صبح امروز چهارشنبه به وقت محلی فرصت داشتند، نظراتشان را درباره آن مطرح کنند.

آمریکایی‌ها برای این قطعنامه خود را اصلاح کردند و تنها خواستار تمدید محدودیت فعلی مندرج در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت شدند که کاملا یقین پیدا کردند هیچ یک از اعضای شورای امنیت با متن آنها موافق نیستند.

هرچند تا کنون هم اعضای شورا به متن فعلی آمریکا نظر مثبتی نشان نداده‌اند و انتظار می‌رود دولت ترامپ علاوه بر شکست سنگین، بار دیگر در موضوع ایران دچار انزوای بین‌المللی شود، روسیه و چین هم به صراحت از مخالفت خود با این رویکرد آمریکا سخن گفته‌اند.

پربیننده ترین باارزش‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان کدامند؟/ سود باورنکردنی تسلا به رغم فروش کمتر ادعای ترامپ درباره توقیف 4محموله سوخت ایران آغاز رای‌گیری شورای امنیت درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران حال بشار اسد خراب شد ادعای جدید سنتکام ،نیروهای ایرانی یک کشتی را توقیف کردند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: امنیت سازمان ملل متحد روسیه سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۴۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آمریکا به پیروزی پوتین با آرای ۸۷ درصدی | مقام آمریکایی : من در جای خود میخکوب شدم !

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت خارجه آمریکا امروز دوشنبه مدعی شد که انتخابات ریاست جمهوری در روسیه غیردموکراتیک برگزار شد و احتمالا پوتین رئیس جمهور باقی می‌ماند.

ودانت پاتل سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره انتخاب مجدد پوتین به عنوان رئیس جمهور بیان کرد: من در جای خود میخکوب شدم. این یک مساله اضطراب آور بود.

پاتل با اشاره به انتخاباتی که روسیه از مشارکت بالا در آن خبر داده است، گفت: این یک روند کاملا غیردموکراتیک بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا این نتایج را به رسمیت می‌شناسد؟، افزود: من فکر می‌کنم به جرات می‌توان گفت که قطعا پیام تبریکی از سوی ایالات متحده آمریکا وجود نخواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد: او (پوتین) احتمالا رئیس جمهور روسیه خواهد ماند، اما این خودکامگی او را توجیه نمی‌کند.

از زمانی که روسیه در فوریه ۲۰۲۲ جنگ با اوکراین را آغاز کرد، ایالات متحده کمترین تماس را با پوتین داشته است.

واکنش آمریکا پس از انتقادات مشابه از سوی متحدان اروپایی صورت می‌گیرد که برگزاری انتخابات را زیر سوال بردند.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد پوتین، رئیس دولت فعلی، پس از بررسی آرای اخذشده، توانست ۸۷.۳۲ درصد از کل آرا را به دست آورد.

کد خبر 840031 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر ویژه روسیه - ولادیمیر پوتین روسیه و آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش آمریکا به پیروزی پوتین با آرای ۸۷ درصدی
  • واکنش آمریکا به پیروزی پوتین با آرای ۸۷ درصدی | مقام آمریکایی : من در جای خود میخکوب شدم !
  • نسخه نهایی پیش‌نویس قطعنامه آمریکا برای غزه
  • ارائه نسخه نهایی پیش‌نویس قطعنامه آمریکا برای غزه
  • «طوفان الاقصی»| ۱۲ شهید در بمباران خانه‌ای مسکونی در مرکز غزه/ آمریکا به دنبال جلوگیری از حمله به رفح است
  • طوفان الاقصی| حمله لباس شخصی‌های صهیونیست در کرانه باختری
  • ۷ ساعت مذاکره بی نتیجه؛ دستمزد کارگران تعیین نشد+ جزئیات | ۸۰ درصد وقت با دولت چانه زنی کردیم... | اظهارات وزیر کار
  • یوناما در ارتقای ثبات در افغانستان فعال باشد
  • چین: قطعنامه شورای امنیت پیشرفت‌های اخیر در افغانستان را منعکس نمی‌کند
  • مأموریت «یوناما» با اولویت‌ به مسائل حقوق بشری در افغانستان تمدید شد