Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

در پی وقوع سیل در کره شمالی « کیم جونگ اون » رهبر این کشور روز جمعه دریافت کمک از دیگر کشورها را رد کرد.

اخبار بین الملل- به نوشته خبرگزاری «شینهوا»، کیم گفت با این‌که جاری شدن سیل خسارات زیادی به کشورش وارد کرده است، به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا، هیچ گونه کمکی را از دیگر کشورها قبول نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از کیم بیان داشت: «بدتر شدن اوضاع شیوع ویروس کرونا در جهان محدویت‌های مرزی سرسختانه‌تر و اقدامات پیشگیرانه محکم‌تری را طلب می‌کند ما اجازه [ورود] هیچ‌گونه کمک خارجی برای کمک به جبران خسارات ناشی از سیل را نخواهیم داد».

رهبر کره شمالی افزود: «در این برهه حیاتی، حزب ما باید مسئولیت جان آن‌ها را بر عهده بگیرد و بابد به آن‌ها نزدیک‌تر شویم تا در درد آن‌ها سهیم بوده و رنج آنان را تسکین دهیم».

 فدراسیون بین‌المللی جوامع صلیب سرخ و هلال احمر به نقل از صلیب سرخ و کمیته مدیریت بحران کره شمالی اعلام کرد به دنبال جاری شدن سیل بعد از هفته‌ها باران موسمی شدید و غیرطبیعی، دست‌کم ۲۶ نفر در این کشور کشته و مفقود شدند.

آژانس خبری مرکزی کره شمالی اعلام کرد دست‌کم ۱۶ هزار و ۶۸۰ خانه و ۶۳۰ ساختمان عمومی بر اثر باران‌های سیل‌آسا تخریب شده یا زیر سیلاب رفته‌اند.

همچنین اندیشکده آمریکایی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای مدعی شده که سایت رآکتور اتمی کره شمالی در سیلاب اخیر آسیب دیده است.

این بارش‌ها علاوه بر کره شمالی، در کره جنوبی نیز به وقوع پیوسته و تا کنون دستکم ۳۰ تن را کشته و ۱۲ ناپدید برجای گذاشته است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کیم جونگ اون سیل کره شمالی ماهواره کیم جونگ اون رهبر کره شمالی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۴۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) نظارت کیم جونگ اون بر شلیک همزمان موشک‌های بالستیک

خبرگزاری دولتی KCNA روز سه‌شنبه ۲۹ اسفند (۱۹ مارس) گزارش داد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بر مانور‌های نظامی این کشور نظارت داشته و این مانور‌ها را رهبری کرده است.

به گزارش فرارو، در این رزمایش سامانه موشک‌انداز‌های چندگانه مجهز و بزرگ به کار گرفته شدند.

طبق این گزارش، رهبر کره شمالی قابلیت‌های جنگی پرتاب‌کننده‌های موشک چندگانه ۶۰۰ میلی‌متری را آزمایش کرده است.

ارتش کره جنوبی روز قبل اعلام کرده بود که شلیک چندین موشک توسط کره شمالی را در جریان دیدار آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا از این کشور ثبت کرده است. این اقدام کره شمالی پیامی واضح به آمریکا تلقی شد که وزیر خارجه آن در نشست سران برای دموکراسی به میزبانی کره جنوبی شرکت کرده است.

طبق گزارش رسانه‌های کره جنوبی، راکت‌انداز‌های چندگانه موشکی بزرگ نمونه‌ای از سامانه‌ای است که ارتش سئول و واشنگتن به آن KN-۲۵ می‌گویند و موشک‌های بالستیک کوتاه‌بردی به همین نام را شلیک می‌کند.

کره شمالی گفته است که این سلاح می‌تواند به کلاهک هسته‌ای تاکتیکی نیز مجهز شود.

رزمایش کره شمالی چند روز بعد از مانور‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی برگزار شد. ارتش کره جنوبی و آمریکا پنجشنبه هفته گذشته به رزمایش مشترک و بزرگ ۱۰ روزه خود پایان دادند. این رزمایش تحت عنوان "سپر آزادی" برگزار شد که از جمله شامل تمرینات رهگیری موشکی و حمله هوایی بود.

رسانه‌های دولتی کره شمالی گزارش دادند که در آخرین روز این مانور، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از یک تانک جدید این کشور رونمایی کرده و خود این تانک را رانده است.

کره شمالی قبلا هشدار داده بود که واشنگتن و سئول بهای سنگینی برای رزمایش‌های نظامی خود خواهند پرداخت.

روابط بین کره شمالی و کره جنوبی در حال حاضر در سطح بسیار پایینی قرار دارد.

رهبر کره شمالی قصد دارد برنامه تسلیحاتی از جمله سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را توسعه دهد. کره جنوبی و آمریکا نیز در واکنش به آن همکاری‌های دفاعی خود را افزایش داده‌اند.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) نظارت کیم جونگ اون بر شلیک همزمان موشک‌های بالستیک
  • تعریف و تمجید ترامپ از کیم جونگ اون
  • تبریک رهبر کره شمالی به پوتین به خاطر پیروزی در انتخابات
  • دختر کیم جونگ اون «رهبر ارشد» خوانده شد
  • ماشین سواری رهبر کره شمالی با خودروی پوتین
  • جنجال در کره شمالی؛ دختر کیم جونگ اون «رهبر ارشد» خوانده شد
  • رهبر کره شمالی خواستار آمادگی ارتش شد
  • (ویدئو) رهبر کره شمالی سوار بر خودروی اهدایی پوتین
  • کیم جونگ اون رهبر کره شمالی سوار خودروی اهدایی پوتین شد! + فیلم
  • کیم جونگ اون با خودروی اهدایی پوتین در یک مراسم عمومی شرکت کرد + فیلم