Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@02:46:52 GMT

خوابی که تعبیر شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۴۳۴۸

خوابی که تعبیر شد

وقتی علت حال عجیب محسن را پرسیدم، با بغض گفت: «آن موقع که برادرت علی شهید نشده بود، فرمانده تیپ بود و به خاطر مسؤولیتم اجازه نمی‌داد به خط مقدم بروم. الان هم که فرمانده تیپ شده‌ام، به هیچ وجه اجازه رفتن به خط رو به من نمی‌دهند…»

به گزارش ایسنا، محسن نورانی در آذر ماه ۱۳۴۲ متولد شد. در زمان اوج گیری انقلاب اسلامی، مشغول تحصیل در رشته برق در هنرستان بزرگ تهران بود و همراه با مردم در تظاهرات ضد رژیم شاه شرکت می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بعد از ترک تحصیل و گذراندن آموزش عمومی در پادگان امام حسین (ع) راهی مریوان شد و با فعال کردن واحد خمپاره و ادوات سپاه، ضرباتی به گروهک ها وارد کرد.


محسن در زمستان سال ۱۳۶۰ به همراه احمد متوسلیان از مریوان به جنوب کشور منتقل شد و در تشکیل تیپ ۲۷ محمد رسول الله (ص) نقش موثری ایفا کرد. او و علیرضا ناهیدی با تجهیزات و غنایم به دست آمده درعملیات فتح المبین، «یگان ادوات ذوالفقار» را در تیپ ۲۷ تشکیل داده و درعملیات بیت المقدس به بهترین نحو نیروهای پیاده عمل کننده درعملیات را پشتیبانی کردند. محسن در خرداد ماه سال ۱۳۶۲ با خواهر همرزم دیرینه اش علیرضا ناهیدی ازدواج کرد.

پس از شهادت ناهیدی درعملیات والفجر مقدماتی، فرماندهی تیپ ذوالفقار را برعهده گرفت تا اینکه در روز بیست و یکم مرداد ۱۳۶۲ در حوالی اسلام آباد غرب درکمین گروهک «کومله» گرفتار شد و به شهادت رسید.

خانم ناهیدی، همسرشهید نورانی، از ازدواجش با محسن این گونه یاد می‌کند: «بلافاصله بعد از ازدواج به اسلام آباد غرب رفتیم و در آنجا ساکن شدیم. همان روز اول مرا در خانه گذاشت و رفت به خط. یک هفته بعد آمد. حال عجیبی داشت که برایم تعجب آور بود. معلوم بود که خیلی ناراحت است.

وقتی علت را پرسیدم، با بغض گفت: «آن موقع که برادرت علی شهید نشده بود، فرمانده تیپ بود و به خاطر مسؤولیتم اجازه نمی‌داد به خط مقدم بروم. الان هم که فرمانده تیپ شده‌ام، به هیچ وجه اجازه رفتن به خط رو به من نمی‌دهند…»

من خوابی را که چند شب پیش دیده بودم، برایش تعریف کردم و گفتم: «اتفاقاً من هم خواب دیدم که تو شهید می‌شوی، روز و ساعتش را خدا می‌داند، ولی مطمئن باش که ان شاءالله شهادت نصیبت خواهد شد.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس لشكر 27 کومله جنگ تحمیلی فرمانده تیپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۴۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن چاوشی با «بی بدن» می‌آید

ترانه این قطعه موسیقی توسط امید روزبه سروده و با توجه به فضای احساسی حاکم بر فیلم، توسط محسن چاوشی خوانده شده که به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش آرمان ملی، فیلم سینمایی «بی بدن» به نویسندگی کاظم دانشی، کارگردانی مرتضی علیزاده و تهیه‌کنندگی مصطفی احمدی یک درام احساسی است که از چهارشنبه ۲۳ اسفندماه اکران خود را در سینما‌های سراسر کشور آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • انواع بی‌خوابی و ۴ روش برای درمان آنها را بشناسید
  • انواع بی‌خوابی با ۴ روش برای درمان
  • بی‌خوابی؛ علل و درمان آن
  • انواع بی‌خوابی را بشناسید/ ۴ روش برای درمان
  • به هنرمندانی که چند دهه اجازه کار نداشتند مجوز دادیم
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس در آخرین بازی سال؛ اوسمار چه خوابی برای پیکان دیده است؟
  • بررسی مشکلات کم خوابی در کودکان
  • پیشرفت ۸۵درصدی مرکز جامع سرطان تبریز
  • محسن چاوشی با «بی بدن» می‌آید
  • چطور شب‌ها عمیق و راحت بخوابیم؟