Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-24@12:12:31 GMT

تازه ترین اخبار از واردات واکسن آنفلونزا به کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۴۳۶۶

محمود نجفی عرب، رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران آخرین وضعیت واردات واکسن آنفلونزا به کشور را تشریح کرد.

محمود نجفی عرب اظهار کرد: یکی از داروهایی که در سال‌های گذشته به شکل ثابت و با هماهنگی وزارت بهداشت به کشور وارد شده، واکسن آنفلونزا بوده است. این واکسن از طریق بخش خصوصی و با انجام هماهنگی‌های لازم با تولیدکنندگان بین المللی به کشور وارد شده و در اختیار بخش درمان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال‌های قبل تقاضا برای واکسن آنفلونزا محدود بود، بیان کرد: ما در سال‌های گذشته عددی بین یک تا یک و نیم میلیون دوز واکسن به کشور وارد می‌کردیم که بخشی از آن در اختیار بخش درمان و بخشی در اختیار مردم قرار می‌گرفت و به طور کلی بخش قابل توجهی از جامعه، نسبت به استفاده از این واکسن اقدام نمی‌کرد.

رییس کمیسیون اقتصادی سلامت اتاق تهران اضافه کرد: از سوی دیگر با توجه به اینکه واکسن آنفلونزا تاثیری یک ساله دارد و در یک محدوده فصلی خاص در سال مصرف می‌شود، امکان وارد کردن بیشتر آن وجود نداشت، زیرا واکسن پس از مدتی اگر استفاده نشود، دور ریختنی می‌شود.

نجفی عرب با اشاره به افزایش تقاضا برای واکسن آنفلونزا تحت تاثیر شیوع کرونا، بیان کرد: امسال ویروس کرونا شرایط خاصی را در این عرصه به وجود آورده و با توجه به اینکه احتمال گسترش ویروس در فصول سرد سال بیشتر است، این توصیه که جامعه واکسن آنفلونزا استفاده کند تا همزمانی شیوع این دو ویروس رخ ندهد، تقاضا برای واکسن را افزایش داده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه احتمالا در ایران نیز تقاضا برای واکسن آنفلونزا افزایش پیدا کند، بخش خصوصی در این زمینه همکاری خود با وزارت بهداشت را ادامه خواهد داد و تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بازار، میزان واکسن مورد نیاز به کشور وارد شود.

به گفته نجفی عرب، فعلا مشخص نیست که چه میزان از این واکسن به ایران وارد خواهد شد ولی تلاش‌های همزمان وزارت بهداشت و بخش خصوصی، با هدف تامین تمام نیاز کشور در این زمینه ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال گسترش سرعت این شیوع در فصل‌های سرد، برخی متخصصان پیشنهاد کرده‌اند که امسال بخش گسترده‌تری از جامعه در برابر آنفلونزا واکسینه شوند.

با توجه به افزایش تقاضای جهانی برای این واکسن در سال جاری، هنوز مشخص نیست چه تعداد از این واکسن در سال جاری وارد ایران خواهد شد.

با توجه به جهش مداوم ویروس آنفلونزا، واکسن این ویروس تنها ایمنی یک ساله ایجاد می‌کند و واکسیناسیون آن هر ساله تکرار می‌شود.

 

ایسنا

برچسب ها: کمیسیون اقتصادی ، وزارت بهداشت ، واکسن ، آنفولانزا ، واکسن آنفلونزا لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Ja2

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کمیسیون اقتصادی وزارت بهداشت واکسن آنفولانزا واکسن آنفلونزا واکسن آنفلونزا وزارت بهداشت کشور وارد نجفی عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۴۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه

به گزارش قدس آنلاین، وزارت بازرگانی پاکستان اعلام کرد واردات این کشور از ایران در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۶ درصدی به ۲۸۶ میلیون دلار رسیده است.

پاکستان در ماه های ژانویه تا مارس سال قبل ۲۴۷ میلیون دلار کالا ازایران وارد کرده بود.

بر اساس این گزارش واردات پاکستان از ایران در سومین ماه ۲۰۲۴ با رشد ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۹۵.۶ میلیون دلار رسیده است. پاکستان همچنین در ماه فوریه ۸۶.۲ میلیون دلار و در ماه ژانویه ۱۰۴.۲ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده است.

ایران نهمین منبع واردات پاکستان در مارس ۲۰۲۴ بوده است.  چین، عربستان و اندونزی به ترتیب سه رتبه نخست را از این نظر به خود اختصاص داده اند. پاکستان در این ماه ۱ میلیارد و ۳۰۵ میلیون دلار کالا از چین وارد کرده است.

بر اساس این گزارش در ۱۲ ماهه سال ۲۰۲۳ کل واردات پاکستان از ایران با رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال قبل از مواجه شده و به ۹۴۴ میلیون دلار رسیده بود. پاکستان در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۸۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

آمارها نشان می دهد طی سال های اخیر صادرات پاکستان به ایران بیش از ۲۰۰ میلیون دلار نبوده و با سیر روندی کاهشی از سال ۲۰۲۰ به مرز صفر رسیده است.

این در حالی است که واردات پاکستان از ایران روندی صعودی داشته است و از ۳۷۲ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ به ۹۴۴ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ بالغ شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • جزییات تازه درباره مجوز واردات خودروهای کارکرده
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • جزئیات تازه درباره مجوز واردات خودروهای کارکرده
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • هشدار درباره تزریق بوتاکس‌های خارجی
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند