Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-19@04:29:09 GMT

افسردگی را بدون دارو درمان کنید

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۴۴۰۴

یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند به طور مؤثر با افسردگی و کاهش اضطراب در بدن مبارزه کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ فلیسس جیکا، عضو انجمن بین المللی تحقیقات روانپزشکی مواد غذایی در آمریکا در خصوص همه گیر شدن افسردگی گفت: خوردن یک رژیم متعادل می‌تواند به طور مؤثر با افسردگی و کاهش اضطراب در بدن مبارزه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این متخصص، باید از پرخوری پرهیز شود و رژیم غذایی مدیترانه‌ای ترجیح داده شود.

فلیس جاکا افزود: غذا‌های پر چربی و قند می‌توانند روحیه فرد بیمار را بدتر کنند.

در اوایل ماه اوت، پزشکان دانشگاه گلف (کانادا) در یک بررسی اعلام نمودند چه غذا‌هایی می‌تواند به کاهش قند خون و جلوگیری از بیماری‌های قلبی کمک کند. به نظر آن‌ها، لازم است حبوبات را به رژیم غذایی اضافه کنید.

به گفته روزنامه واشنگتن پست در مقاله منتشر شده در ماه می‌اعلام شد که تعداد امریکایی‌های مبتلا به علائم افسردگی و اضطراب به ۳۴ درصد افزایش یافته است. اداره سرشماری ایالات متحده در ۷ تا ۱۲ ماه مه یک نظرسنجی انجام داد که در آن ۴۲۰۰۰ آمریکایی شرکت کردند. از پاسخ دهندگان چهار سؤال درباره سلامت روان پرسیده شد. براساس این بررسی، حدود ۲۴ ٪ از پاسخ دهندگان متوجه تظاهرات بالینی اختلال افسردگی و ۳۰ ٪ اضطراب شدند. افراد جوان و همچنین زنان اغلب علائم مشابهی را گزارش می‌کردند. این نشریه خاطرنشان می‌کند که در یکی از نقاط نظرسنجی در مورد احساس افسردگی و ناامیدی، از سال ۲۰۱۴ دو برابر افزایش شاخص‌ها مشاهده شده است. علاوه بر این، یک از ده (۱۰ ٪) آمریکایی‌ها هر روز این علائم را تجربه می‌کنند.

منبع: اسپوتنیک

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افسردگی درمان افسردگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۴۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید دارویی که می‌تواند کبد چرب را درمان کند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هلث‌دی سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) داروی خوراکی رزدیفرا (Rezdiffr) – با نام ژنریک رسمتیروم (resmetirom) - را برای درمان شکل نسبتاً شدید کبد چرب به نام «استئاتوهپاتیت غیرالکلی» (NASH) تأیید کرده است.

اشکال متفاوت بیماری کبد چرب

اصطلاح «بیماری کبد چرب غیر الکلی» (NAFLD) اصطلاحی کلی است که برای چندین شکل بیماری کبدی به کار می‌رود.

اغلب افراد مبتلا به NAFLD دچار شکلی از بیماری هستند که «کبد چرب ساده» خوانده می‌شود و به معنای تجمع بیش از حد چربی در کبد است که ناشی از مصرف بیش از حد الکل، عوارض جانبی داروها یا بیماری ژنتیکی نیست.

اما تا ۲۰ درصد افراد دچار NAFLD علاوه بر تجمع چربی، دچار التهاب در کبد هم می‌شوند و بیماری در این شکل اصطلاحاً «استئاتوهپاتیت غیرالکلی غیر سیروتیک» (NASH) خوانده می‌شود.

اگر این شکل شدیدتر کبد چرب که با فشار خون بالا و دیابت نوع ۲ ارتباط دارد، کنترل نشود، می‌تواند به فیبروز (ایجاد بافت جوشگاهی در کبد) و در نهایت به سیروز کبدی (ایجاد گسترده بافت جوشگاهی و آسیب دادن دائمی کبد) بینجامد.

در گذشته برای افراد دچار استئاتوز غیرالکلی یا NASH که مقدار قابل‌توجهی بافت جوشگاهی در کبدشان دارند، دارویی که به طور مستقیم از آسیب کبدی جلوگیری کند، در دست نبود. اکنون این بیماران به جز رژیم غذایی و ورزش یک گزینه درمانی دیگر یعنی داروی رزدیفرا هم در اختیار دارند.

دارویی که به گیرنده هورمون تیروئید در کبد متصل می‌شود

رزدیفرا یک فعال‌کننده نسبی گیرنده هورمون تیروئید است و فعال شدن این گیرنده بوسیله این دارو از تجمع چربی در کبد می‌کاهد.

سازمان غذا و داروی آمریکا می‌گوید این دارو را از طریق روند «تسریع‌شده» در این سازمان مجوز گرفته است، چرا که نیاز پزشکی فراوانی به آن وجود دارد.

رزدیفرا که شرکت داروسازی مادریگال آن را ساخته است بر اساس داده‌های گردآوری‌شده پس از یک سال از بخشی از یک کارآزمایی بالینی ۵۴ ماهه در جریان تاید شده است. این داده‌ها بهبودی از لحاظ میزان بافت جوشگاهی در کبد در بیمارانی که این دارو را مصرف می‌کردند، با بیمارانی که دارونما دریافت می‌کردند، مقایسه کرده بودند.

ارزیابی‌های چندگانه آسیب‌شناسی نشان داد که در ۲۴ تا ۳۶ درصد بیماران NASH که روزانه ۱۰۰ میلی‌گرم رزدیفرا مصرف کرده بودند، بیماری بهبود پیدا کرده و تشدید ایجاد بافت جوشگاهی در کبد رخ نداده است(در گروه دریافت‌کننده دارونما در ۹ تا ۱۳ درصد بیماران بهبودی رخ داده بود). در نسبت مشابهی از بیماران دریافت‌کننده رزدیفرا هم بیماری ادامه پیدا کرده بود، اما تشدید ایجاد بافت جوشگاهی در کبد رخ نداده بود.

سازمان غذا و داروی آمریکا می‌گوید چنین نتایجی پس از یک سال از مصرف دارو قابل‌توجه است، چرا که به طور معمول این بیماری به کندی پیشرفت می‌کند و در اکثریت بیماران سال‌ها و حتی دهه‌ها طول می‌کشد تا پیشرفت بیماری خود را نشان دهد.

رزدیفرا عوارض جانبی هم دارد، از جمله اسهال و تهوع و بر روی برچسب آن هشدارهایی درباره خطر سمیت کبدی و مشکلات کیسه صفرا به دنبال مصرف آن درج شده است.

به گفته سازمان غذا و داروی آمریکا، این دارو نباید بوسیله بیمارانی که شکل پیشرفته‌تر بیماری کبدی یعنی «سیروز جبران‌نشده» را دارند، مصرف شود و همچنین این دارو با داروهای استاتینی کاهنده کلسترول خون تعامل دارد، بنابراین بیماران باید در این موارد درباره مصرف رزدیفرا با پزشکشان مشورت کنند.

کد خبر 839613 برچسب‌ها خبر مهم بیماری - کبد دارو

دیگر خبرها

  • با این رژیم پنج روزه تقلیدی از روزه داری چربی شکم تان را از بین ببرید
  • رژیم بگیرید و لاغر بمانید
  • انواع بی‌خوابی با ۴ روش برای درمان
  • چاقی در افسردگی زنان نقش دارد
  • تایید دارویی که می‌تواند کبد چرب را درمان کند
  • تغذیه سالم با داشتن مغز سالم مرتبط است
  • این ادویه در بدن شما معجزه می‌کند
  • چرا رژیم‌های غذایی سخت به بدن زیان می‌رسانند
  • فشار خون بالا را با این خوراکی‌ها کنترل کنید
  • رژیم 3 روزه با 4.5 کیلو کاهش وزن