Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-19@05:20:15 GMT

آخرین تلاش‌ها برای پایانی خوب

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۴۴۱۴

آخرین تلاش‌ها برای پایانی خوب

رقابت‌های لیگ برتر ایران در دوره نوزدهم به هفته پایانی نزدیک می‌شود و تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها شنبه شب در دیدارهای هم‌زمان تقابل های جالبی را خواهند داشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در بازی‌های این هفته جدال‌های ویژه‌ای را برای بقا و کسب سهمیه شاهد هستیم که برنامه آن را در زیر  با هم مرور خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تراکتور تبریز- ماشین‌سازی‌ تبریز 

برادرکشی در تبریز!

دربی تبریز در این هفته از رقابت‌های لیگ برتر حساس‌تر از قبل دنبال می‌شود. تراکتوری‌ها که هفته پیش در دیدار برابر شاهین قعرنشین به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل نرسیدند، برای تثبیت جایگاه خود در بالای جدول و قطعی کردن سهمیه آسیایی خود برای پیروزی به میدان می‌روند. این در حالی است که فاصله امتیازی کم در انتهای جدول باعث شده ماشین‌سازان همچنان خطر سقوط را احساس کرده و برای بقا به کسب امتیاز از این دیدار احتیاج مبرم دارد تا کار به اما و اگرهای هفته آخر کشیده نشود.

شاگردان افاضلی هفته پیش در آستانه پیروزی برابر پارس جنوبی و کسب 3 امتیاز حساس بودند اما گل دیرهنگام جمی‌ها رویای آنها را برای کسب پیروزی شیرینی را نقش برآب کرد!

بازی رفت که با پیروزی ماشین‌سازی به پایان رسید، اخراج رسول خطیبی را به همراه داشت و این بار پیروزی تراکتور می‌تواند به قیمت سقوط ماشین‌سازان تمام شود و البته توقف شاگردان الهامی شاید به از دست رفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بیانجامد.

نساجی مازندران- ذوب‌آهن اصفهان

ذوبی‌ها در قائمشهر به‌دنبال بقا!

هرچند ذوبی‌ها پس از پیروزی دلچسب در تهران برابر پرسپولیس شرایط خود را در جدول رده‌بندی بهتر از قبل کردند اما برای این که خیال‌شان بابت حفظ سهمیه در لیگ برتر راحت شود با برنامه ویژه‌ای مسافر قائمشهر می‌شوند تا برابر تیم محمود فکری به میدان بروند.

این درحالی است که با توجه به حضور نساجی‌چی‌ها در کمرکش جدول، این دیدار و امتیازات آن برای آنها حساسیت زیادی ندارد با این وجود شاگردان فکری که هفته‌هاست روی دور نتیجه‌گیری قرار گرفته‌اند و هفته قبل هم سپاهان را در اصفهان شکست داده‌اند اصلا نمی‌خواهند نوار موفقیت‌های خود را  پاره‌ شده ببینند و با انگیزه برابر شاگردان لوکا به میدان می‌روند.

سایپا تهران- نفت‌ مسجدسلیمان

تلاش شاگردان صادقی برای رسیدن به ساحا آرامش

شاگردان ابراهیم صادقی هفته قبل از دیدار برابر فولاد با امتیاز زمین را ترک کردند و موفق شدند فولادی که برای کسب سهمیه می‌جنگد را در خانه‌اش متوقف کنند و جمع امتیازات خود را به عدد 28 برسانند، امتیازی که اگرچه این تیم را به سکوی دوازدهم رساند اما با توجه به فاصله کم امتیازی در انتهای جدول نتوانسته خیال نارنجی‌ها را راحت کند.

در چنین شرایطی سایپایی‌ها در بازی بیست و نهم خود در لیگ برتر به مصاف مهدی تارتار و تیمش می‌روند، تیمی که در بازی قبل با غافلگیری بزرگ برابر گل‌گهر، روبرو شد و پیروزی را با کامبک سیرجانی‌ها با شکست عوض کرد.

نفت مسجدسلیمان با این شکست و نتایج دیگری که در بازی‌های هفته قبل رقم خورد، با 34 امتیاز در رده نهم جدول رده بندی قرار گرفت.

صنعت نفت آبادان-  شاهین شهرداری‌ بوشهر 

شام آخر برای شاهین؟!

در دیداری تمام جنوبی که به نوعی می‌توان آن را دربی جنوبی‌ها خواند صنعت‌نفت آبادان در خانه‌اش میزبان شاهین بوشهر است. نفتی که در هفته قبل با یک گل در تهران برابر پیکان شکست خورد در حالی باید در دیداری خانگی به مصاف شاهین برود که نه انگیزه‌ای برای صعود به پله‌های بالاتر جدول رده‌بندی دارد و نه ترس از سقوط.  به نظر می‌رسد بی‌انگیزگی نفتی‌ها  می‌تواند امیدی را برای شاهینی‌ها ایجاد کند تا با کسب 3 امتیاز در این هفته منتظر معجزه در سایر دیدارها و البته هفته پایانی باشند.

این در حالی است که با توجه به شرایط امتیازی در انتهای جدول، اگر شاهینی‌ها در این بازی امتیاز از دست بدهند باید یک هفته زودتر از پایان فصل با لیگ برتر خداحافظی کنند.

سپاهان اصفهان-  شهر خودرو مشهد

 فینال کسب سهمیه در اصفهان 

بدون شک این روزها، سپاهانی‌ها به لحاظ نتیجه‌گیری یکی از بدترین دوران خود را سپری می‌کنند و در حالی در تلاش برای کسب سهمیه آسیا هستند که پس از حذف در جام حذفی و استعفای امیر قلعه‌نویی بحران‌های سختی را پشت سر گذاشته‌اند.

سپاهان هفته قبل در خانه برابر نساجی شکست خورد تا پس از باخت پر حرف وحدیث برابر استقلال، دومین شکست متوالی‌شان را در این فصل تجربه کنند. البته این پایان کار نبود و زردهای دیار زاینده‌رود در جام حذفی هم به استقلال باختند تا در شکست هت‌تریک کرده و شانس رسیدن به آسیا از طریق جام حذفی را از دست بدهند و اندک شانس‌های باقی‌مانده برای رسیدن به سهمیه آسیا را در لیگ برتر جستجو کنند.

حریف این هفته زردها، شهرخودرویی است که با امتیاز مساوی و فقط به خاطر تفاضل گل، یک پله پائین‌تر از سپاهان در رده ششم قرار دارد و به لحاظ نتیجه‌گیری هم اوضاع بهتری از اصفهانی‌ها ندارد.

تیم برنده این بازی می‌تواند آخرین شانسش برای آسیایی شدن را در هفته آخر جستجو کند اما بازنده دیگر هیچ شانسی نخواهد داشت و مساوی این بازی هم احتمالا هر دو تیم را از گردونه رقابت برای کشب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا خارج خواهد کرد.

پارس جنوبی جم- فولاد خوزستان

یک بازی برای 6 امتیاز!

تیم پانزدهم جدول رده بندی در دیداری خانگی در تلاش است با کسب پیروزی برابر یکی از تیم‌های مدعی کسب سهمیه و حتی نایب قهرمانی، در لیگ برتر بماند.

اگر چه پارس جنوبی جم باگل دیرهنگامی که هفته پیش برابر ماشین‌سازی به ثمر رساند، از شکست گریخت اما یک امتیاز آن دیدار باعث نشد پارسی‌ها در جدول جایگاه خوبی را به دست بیاورد و کماکان با 26 امتیاز در رده ماقبل آخر قرار دارند و یک از اصلی‌ترین کاندیداهای سقوط محسوب می‌شوند.

 در آن سوی میدان، فولاد جواد نکونام که برای کسب سهمیه و حتی نایب قهرمانی می‌جنگد، هفته گذشته در دیداری خانگی برابر سایپا متوقف شد تا 2 امتیاز ارزشمند را در آن دیدار از دست بدهد. با این تفاسیر و با توجه به شرایط 2 تیم در جدول، پیروزی در این دیدار برای هر 2 تیم از نان شب واجب‌تر است و ارزشی 6 امتیازی دارد! 3/5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: لیگ برتر سقوط سهمیه هفته بیست و نهم جدول رده بندی لیگ برتر کسب سهمیه برای کسب هفته قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۴۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم نجوم ۱۴۰۲ (بخش پایانی) + دانلود جدول رصد

پدیده‌های نجوم هفته جاری برای سیارات ماه، نپتون، عطارد، زهره و زحل اتفاق خواهد افتاد و شاهد سیاره عطارد در حضیض خورشیدی خواهیم بود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آسمان شب طی هفته جاری شاهد غیبت قمری بتا توری، تربیع اول ماه، سیاره نپتون در اتصال خورشیدی، سیاره عطارد در حضیض خورشیدی، سیاره زهره در اوج خورشیدی، اعتدال بهاری، نزدیک شدن سیاره زهره و زحل و مقارنه سیاره زهره و زحل خواهد بود.

دانلود جدول رویدادهای نجوم هفته (فایل گرافیکی در اندازه اصلی)

کد خبر 736562

دیگر خبرها

  • تهران، شیراز و کردستان بخت‌های سقوط به لیگ یک!
  • دورتموند برد و به رده چهارم برگشت
  • هفته بیست و چهارم لیگ آزادگان؛ خیبر به صدر صعود کرد
  • تراکتور با پیروزی برابر شمس آذر در رده سوم باقی ماند
  • لیگ یک/ جدول اسیر تغییرات میانه جدولی‌ها
  • شکست یاران کریمی در هفته سی‌ام لیگ ترکیه
  • صدرنشین لیگ‌برتر در پایان سال استقلال خواهد بود؟
  • جمشیدی بهترین بازیکن هفته پایانی لیگ بسکتبال
  • برتری ۱-۰ بولونیا مقابل امپولی؛ عزم جدی شاگردان موتا برای کسب سهمیه
  • تقویم نجوم ۱۴۰۲ (بخش پایانی) + دانلود جدول رصد