Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در یک کنفرانس خبری در پاسخ به پرسش یک خبرنگار در خصوص اینکه واشنگتن قصد دارد با محموله‌های توقیف شده ای که ادعا می‌شود متعلق به ایران است، چه کند؛ گفت که «به زودی آن را اعلام خواهیم کرد».

وی در ادامه مدعی شد که «محموله های توقیف شده، چهار فروند نفتکش است که عازم هیوستون هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار نیست آنها [ایران] این کار را انجام دهند. قرار نیست ایران این کار را انجام دهد. به همین خاطر ما این کار را کردیم و نفتکش‌ها را توقیف کردیم. و در حال انتقال این نفتکش‌ها به هیوستون هستیم».

گفتنی است که روز گذشته روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار کشتی‌هایی را که گفته می‌شود حامل سوخت از ایران بوده‌اند، توقیف کرده است.

بنا بر این گزارش، توقیف نفتکش‌های مزبور بخشی از کمپین «فشار حداکثری» واشنگتن علیه تهران است. وال استریت ژورنال همچنین مدعی شد که این چهار فروند نفتکش به نامهای «لونا»، «پاندی»، «برینگ» و «بلا» که در روزهای اخیر در آب‌های آزاد توقیف شده اند، اکنون در حال حرکت به سمت هیوستون در ایالت تگزاس آمریکا هستند.

یک مقام آمریکایی بدون ارائه توضیحات بیشتر ادعا کرد که این کشتی‌ها بدون توسل به قوه قهریه توقیف شده‌اند.

این در حالی است که «حجت الله سلطانی» سفیر ایران در ونزوئلا در واکنش به ادعای وال استریت ژورنال مبنی بر توقیف چهار فروند نفتکش حامل سوخت از ایران در توئیتر نوشت: «یک دروغ و جنگ روانی دیگر از دستگاه تبلیغاتی امپریالیسم آمریکا. نه کشتی‌ها ایرانی هستند و نه مالک یا پرچم آنها ارتباطی به ایران دارد. ترامپ تروریست نمی‌تواند حقارت و شکست خود در برابر ملت بزرگ ایران را با تبلیغات دروغین جبران کند».

گفتنی است که ماه میلادی گذشته دادستان‌های آمریکایی با تنظیم یک دادخواست خواستار توقیف این چهار فروند کشتی شدند. به گفته این مقام‌های آمریکایی، در زمان صدور حکم دادستان‌های آمریکایی در ماه ژوئیه، کشتی‌های «برینگ» و «بلا» در حال حرکت در نزدیکی سواحل «کاپ ورد» بودند. کشتی‌های «لونا» و «پاندی» هم آخرین سیگنال‌های خود را ماه گذشته میلادی از آب‌های عمان ارسال کردند.

این حکم بعد از آن صادر شد که ایالات متحده آمریکا نتوانست از ارسال پنج نفتکش دیگر ایران به مقصد ونزوئلا جلوگیری کند.

کد خبر 4998463

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ هیوستون نفتکش ایالات متحده آمریکا لبنان انفجار بیروت رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ عراق ویروس کرونا امارات متحده عربی ایران عربستان سعودی بیروت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ترکیه روسیه چهار فروند توقیف شده کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۴۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خزانه داری ترامپ پیشنهاد خرید تیک تاک را داد

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری پیشین آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ و تهیه‌کننده هالیوود، گفت که در حال تشکیل یک گروه سرمایه‌گذار برای خرید تیک تاک است، اگرچه هیچ نشانه روشنی وجود ندارد که او واقعاً می‌تواند با مقامات تیک تاک و شرکت مادر بایت دنس برای خرید این برنامه محبوب معامله کند.

اظهارات منوچین یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که مجلس نمایندگان ایالات متحده لایحه‌ای را به سرعت تصویب کرد تا عملاً TikTok را ممنوع کند مگر اینکه بایت دنس مستقر در چین سهام مالکیت خود را بفروشد. این لایحه برای تصویب قطعی به امضای رئیس جمهور آمریکا و سنا نیاز دارد. در حالی که بایدن گفته است که این لایحه را امضا خواهد کرد و به قانون تبدیل خواهد شد. 

منوچین در این خصوص گفت: من فکر می‌کنم این قانون باید تصویب شود و فکر می‌کنم تیک تاک باید فروخته شود. این یک تجارت عالی است و من گروهی را برای خرید تیک تاک تشکیل خواهم داد. وی افزود: «این باید در اختیار شرکت‌های آمریکایی باشد. هیچ راهی وجود ندارد که چینی‌ها اجازه دهند یک شرکت آمریکایی صاحب چنین چیزی در چین شود.»

منوچین یک سرمایه‌دار پرکار در سینما بود و تیتراژ فیلم‌های «مکس دیوانه: جاده خشم» و «تک‌تیرانداز آمریکایی» را برعهده داشت، پیش از اینکه در سال ۲۰۱۷ در دوران دولت ترامپ به عنوان وزیر خزانه‌داری تأیید شود.

نمایندگان تیک تاک تاکنون به این اظهارات واکنشی نشان نداده اند.

حتی اگر ایالات متحده قانونی را وضع کند که تیک تاک را مجبور به فروش کند یا غیرقانونی شود، به احتمال زیاد با چالش‌های قانونی روبرو خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • انگلیس ۳ نفتکش ایران را توقیف کرد، شاه گفت انگلیس دو نفتکش را بردارد و یکی را برگرداند
  • گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند
  • دوئل «بد و بدتر» در انتخابات آمریکا
  • دوئل «بد و بدتر» در انتخابات آمریکا
  • ادعای جنجالی ترامپ درباره ایران
  • ادعای ترامپ : اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم
  • «ترامپ» در سودای تکرار ۶ ژانویه
  • وزیر خزانه داری ترامپ پیشنهاد خرید تیک تاک را داد
  • مایک پنس: از ترامپ حمایت نمی کنم
  • مایک پنس: از ترامپ حمایت نمی‌کنم