Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@20:39:36 GMT

آیا وایتکس و یخ عمر گل را بیشتر می کند؟

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۴۴۳۵

آیا وایتکس و یخ عمر گل را بیشتر می کند؟

رییس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران در خصوص افزایش طول عمر گل های شاخه بریده توضیحاتی داد.

غلامحسین سلطان محمدی در گفت وگو با ایسنا با این توصیه که شهروندان به هنگام خرید گل، حتما از نوع تازه آن خریداری کنند، گفت: ماندگاری گل های باکیفیت بیشتر از دو هفته نیست. اگر یک هفته از عمر آن گذشته باشد فقط یک هفته دیگر  از عمر گل باقی می ماند؛ بنابراین بهتر است گلی انتخاب شود که ساقه تمیزی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچه ساقه گل تمیزتر باشد گل تازه تر و هرچه ساقه بی رنگ تر باشد نشان دهنده آن است که گل مدت بیشتری در آب مانده است.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران اضافه کرد: برای افزایش ماندگاری گل در خانه بایستی آب گلدان هر ۱۲ ساعت یک بار عوض شود. اگر کسی نمی تواند این کار را انجام دهد می تواند با اضافه کردن یک قطره وایتکس در آب از بوگرفتن آب و در نهایت خراب شدن گل جلوگیری کند. اگرچه وایتکس برای گل خوب نیست ولی  اجازه نمی دهد آب در گلدان فاسد شود. همچنین بایستی چند تکه یخ نیز به آب گل اضافه شود. اضافه شدن یخ باعث خنک شدن آب و جلوگیری از فساد و بوگرفتن آن می شود.

سلطان محمدی در پاسخ به این سوال که آیا قند نیز باعث افزایش عمر گل می شود؟ گفت: قند دارای مواد غذایی است و اضافه کردن آن به گل ضرر ندارد ولی به طور کل تاثیر چندانی بر ماندگاری گل ندارد.  کسانی که قصد دارند گل هایشان را به مدت طولانی تر نگه دارند، علاوه بر رعایت نکات مذکور می توانند از مواد غذایی مخصوص گل های شاخه بریده که به شکل پودر در آب حل می شود، استفاده کنند.

وی تصریح کرد: بسته به نوع گل و ساقه آن شیوه نگهداری متفاوت است. برای مثال گل هایی مانند آلسترومریا ساقه نرمی دارند و ساقه آنها پس از چند روز قرارگیری در آب لیز شده و دیگر آب نمی کشند. این گل باید در گلدانی با آب کم و بدون برگ قرار گیرد زیرا اگر برگ با ساقه به داخل آب برود آب بو گرفته و عمر گل کوتاه می شود. همچنین بعد از چند روز می توان آن مقدار از ساقه گل را که داخل آب بوده برید و قسمت دیگری از ساقه را داخل آب تمیز قرار داد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران در پایان گفت: برخی از گل های شاخه بریده مانند رز ساقه ضخیمی دارند. این گل ها نیازمند آب بیشتری هستند و بایستی برگ ها به هنگام قرار گیری در گلدان چیده تا عمر گل بیشتر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گل و گياهان زينتي عمر گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۴۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمی‌توانم چاق‌شدن زنم را تحمل کنم، طلاق می‌گیرم!

مرد جوان وقتی دید همسرش رژیم غذایی خود را شکست و دوباره چاق شد، دیگر نتوانست او را تحمل کند. این زوج بر سر همین موضوع با یکدیگر درگیر شدند و در نهایت کارشان به دادگاه خانواده تهران کشیده شد. این زوج هفته گذشته پس از چهار سال زندگی مشترک، تصمیم گرفتند برای همیشه از هم جدا شوند و درخواست طلاق خود را به قاضی دادگاه خانواده ارائه کردند.

زن جوان وقتی مقابل قاضی قرار گرفت، درباره علت درخواست طلاق خود گفت: پنج سال پیش با مهرزاد آشنا شدم. همان زمان عاشق هم شدیم و تصمیم به ازدواج گرفتیم. مهرزاد، اما از همان دوران عقد به اندام من و وزنم خیلی حساس بود و اهمیت می‌داد. اوایل تصور می‌کردم در واقع به من توجه می‌کند. ولی بعد‌ها فهمیدم به خاطر خودش تا این حد به اضافه وزنم توجه دارد. چون خودش لاغر است، اجازه نمی‌داد از یک وزنی بالاتر بروم. مرتب مجبورم می‌کرد رژیم بگیرم. هر بار می‌خواستم غذا بخورم، زهرمارم می‌کرد. از بس که تعداد قاشق‌هایم را می‌شمرد.

مرتب به من تذکر می‌داد که امروز زیاد غذا خوردی، زیاد شیرینی خوردی و حواست باشد. خلاصه به هر سختی بود، مرا مجبور کرد رژیم بگیرم و وزنم خیلی پایین آمد. در همه این سال‌ها نیز سعی کردم وزنم را ثابت نگه دارم تا مبادا چاق شوم. بیشتر از همه هم استرس مهرزاد را داشتم. دیگر کم‌کم داشتم اعتماد‌به‌نفسم را از دست می‌دادم. تا این‌که تصمیم گرفتم برای خودم زندگی کنم. دیگر نمی‌خواستم طبق نظر و سلیقه مهرزاد به خودم سختی بدهم. برای همین دیگر رژیم نگرفتم. هرچقدر دلم می‌خواست غذا می‌خوردم. دیگر استرس مهرزاد را نداشتم.

تا این‌که کمی اضافه‌وزن پیدا کردم. بعد از آن دیگر نمی‌توانستم مهرزاد را کنترل کنم. هرشب غر می‌زد و ایراد می‌گرفت. تا این‌که آخرین بار به من توهین کرد و گفت، چون چاق شدی، دیگر نمی‌توانم تحملت کنم. خیلی شوکه شدم. این مرد به خاطر یک اضافه‌وزن ساده از من متنفر شد. من هم دیگر نمی‌توانستم او را تحمل کنم. برای همین تصمیم گرفتم برای همیشه از این مرد جدا شوم.

منبع: جام جم

tags # طلاق ، اخبار اجتماعی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین
  • مربی تیم ملی به کادر فنی تراکتور اضافه شد
  • مربی تیم ملی به کادرفنی تراکتور اضافه شد
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود
  • نمی‌توانم چاق‌شدن زنم را تحمل کنم، طلاق می‌گیرم!
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • حکم قرض به شرط پرداخت مبلغ اضافه
  • 2 ستاره دیگر WWE اخراج شدند
  • یک صفحه جدید به واتساپ اضافه می‌شود + عکس