Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@08:20:51 GMT

آیا وایتکس و یخ عمر گل را بیشتر می کند؟

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۴۴۳۵

آیا وایتکس و یخ عمر گل را بیشتر می کند؟

رییس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران در خصوص افزایش طول عمر گل های شاخه بریده توضیحاتی داد.

غلامحسین سلطان محمدی در گفت وگو با ایسنا با این توصیه که شهروندان به هنگام خرید گل، حتما از نوع تازه آن خریداری کنند، گفت: ماندگاری گل های باکیفیت بیشتر از دو هفته نیست. اگر یک هفته از عمر آن گذشته باشد فقط یک هفته دیگر  از عمر گل باقی می ماند؛ بنابراین بهتر است گلی انتخاب شود که ساقه تمیزی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچه ساقه گل تمیزتر باشد گل تازه تر و هرچه ساقه بی رنگ تر باشد نشان دهنده آن است که گل مدت بیشتری در آب مانده است.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران اضافه کرد: برای افزایش ماندگاری گل در خانه بایستی آب گلدان هر ۱۲ ساعت یک بار عوض شود. اگر کسی نمی تواند این کار را انجام دهد می تواند با اضافه کردن یک قطره وایتکس در آب از بوگرفتن آب و در نهایت خراب شدن گل جلوگیری کند. اگرچه وایتکس برای گل خوب نیست ولی  اجازه نمی دهد آب در گلدان فاسد شود. همچنین بایستی چند تکه یخ نیز به آب گل اضافه شود. اضافه شدن یخ باعث خنک شدن آب و جلوگیری از فساد و بوگرفتن آن می شود.

سلطان محمدی در پاسخ به این سوال که آیا قند نیز باعث افزایش عمر گل می شود؟ گفت: قند دارای مواد غذایی است و اضافه کردن آن به گل ضرر ندارد ولی به طور کل تاثیر چندانی بر ماندگاری گل ندارد.  کسانی که قصد دارند گل هایشان را به مدت طولانی تر نگه دارند، علاوه بر رعایت نکات مذکور می توانند از مواد غذایی مخصوص گل های شاخه بریده که به شکل پودر در آب حل می شود، استفاده کنند.

وی تصریح کرد: بسته به نوع گل و ساقه آن شیوه نگهداری متفاوت است. برای مثال گل هایی مانند آلسترومریا ساقه نرمی دارند و ساقه آنها پس از چند روز قرارگیری در آب لیز شده و دیگر آب نمی کشند. این گل باید در گلدانی با آب کم و بدون برگ قرار گیرد زیرا اگر برگ با ساقه به داخل آب برود آب بو گرفته و عمر گل کوتاه می شود. همچنین بعد از چند روز می توان آن مقدار از ساقه گل را که داخل آب بوده برید و قسمت دیگری از ساقه را داخل آب تمیز قرار داد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران در پایان گفت: برخی از گل های شاخه بریده مانند رز ساقه ضخیمی دارند. این گل ها نیازمند آب بیشتری هستند و بایستی برگ ها به هنگام قرار گیری در گلدان چیده تا عمر گل بیشتر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گل و گياهان زينتي عمر گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۴۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه لذیذترین کاپ کیک‌ هویج و دارچین + فیلم

کاپ کیک هویج و دارچین از شیرینی های محبوبی هستند که چربی بسیار پایینی دارند و برای پذیرایی بسیار مناسب هستند.

در قدم اول ۱۰۰ گرم هویج را رنده کنید ،۳۰ گرم گردو را خرد کنید و یک قاشق چایخوری شکر و یک چهارم قاشق چایخوری دارچین اضافه کنید، سپس ۳۰ گرم آرد اضافه کنید، یک قاشق غذاخوری روغن نباتی و در نهایت یک زرده تخم مرغ را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • برنامه‌های رییس جدید برای «چوگان»/ توجه بیشتر به تیم ملی بانوان
  • فیلم| حق عائله‌مندی به حقوق کارگرانِ متاهل اضافه می‌شود؟!
  • راز گرم نکردن دوباره چای چیست؟
  • حق عائله‌مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود
  • (ویدئو) حق عائله‌مندی به حقوق کارگرانِ متاهل اضافه می‌شود؟!
  • افزایش جریمه‌های رانندگی ارتباطی به معیشت مردم ندارد
  • نصیریانش را بیشتر کنید، افشانی‌اش را کم
  • ۱۰ توصیه مهم برای اینکه شب‌ها وزن کم کنید
  • تضمین سلامت قلب با این ماده غذایی خوش بو
  • طرز تهیه لذیذترین کاپ کیک‌ هویج و دارچین + فیلم