Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس امور جایگاه‌های CNG شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان رضوی گفت: براساس ارزیابی کارشناسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و اداره استاندارد، تمام جایگاه‌های CNG در منطقه و مشهد استاندارد است.

محمدحسین مدبر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزان افزایش مصرف CNG در خراسان رضوی و شهرستان مشهد اظهار کرد: خراسان رضوی به دلیل وسعت بالایی که دارد، به سه منطقه تقسیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه اصلی آن که زیر نظر ما نیز قرار دارد، شامل شهرستان‌های تایباد، تربت ‌جام، سرخس، فریمان، نیشابور، قوچان، کلات، درگز و مشهد می‌شود. البته سبزوار به منطقه‌ای جدا تبدیل شده و تربت‌ حیدریه، کاشمر و شهرستان‌های پیرامون آن نیز منطقه دیگری به‌شمار می‌رود.

وی افزود: فروش روزانه در منطقه ما یک میلیون و 600 هزار متر مکعب است که این میزان در سراسر استان روزانه به 2 میلیون متر مکعب می‌رسد. نسبت به وضعیت مشابه در سال گذشته که هنوز قیمت بنزین نیز افزایش پیدا نکرده بود، 5 درصد افزایش مصرف داشته‌ایم. پس از افزایش قیمت بنزین، در اوایل آذر 98، تا 18 درصد افزایش مصرف داشته‌ایم اما پس از شیوع ویروس کرونا مصرف CNG کاهش داشته است.

رئیس امور جایگاه‌های CNG شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان رضوی در خصوص تعداد جایگاه‌های منطقه و شهرستان مشهد عنوان کرد: در منطقه‌ای که زیر نظر ما قرار دارد، 135 جایگاه CNG وجود دارد که 78 مورد آن در شهرستان مشهد واقع شده است. این میزان در تمام استان به حدود 190 جایگاه می‌رسد. برای افزایش جایگاه‌های CNG درخواست‌های زیادی داشته‌ایم و در حال حاضر 5 جایگاه دیگر در حال احداث است.

مدبر با اشاره به روند بازرسی از جایگاه‌ها و نازل‌های آن گفت: کارشناسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به صورت روزانه و مستمر از تمام جایگاه‌های منطقه بازرسی می‌کنند. اداره استاندارد نیز به این قضیه ورود کرده و پس از بازرسی از تمام جایگاه‌ها، به صورت سالانه گواهی استاندارد برای جایگاه‌ها صادر می‌نماید. 

وی با اشاره به اینکه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی متولی دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی شده تصریح کرد: از خرداد ماه تامین هزینه دوگانه‌سوز کردن خودروهای بنزینی عمومی شامل تاکسی‌ها و وانت‌بارها به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی واگذار شده است. تاکنون حدود 2000 خودرو عمومی برای این منظور ثبت‌نام کرده‌اند که برای بیش از 700 خودرو اقدام شده و مابقی آن نیز در نوبت قرار دارد. در حال حاضر اولویت دوگانه‌سوز کردن خودروها با کسانی است که سریع‌تر از طریق سایت اعلام شده از سوی وزارت نفت نسبت به ثبت ‌نام اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی جایگاه های سی ان جی استانداردسازی شرکت پخش فرآورده های نفتی تمام جایگاه ها جایگاه های CNG خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۴۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از فاز نخست نیروگاه خورشیدی شرکت نفت منطقه تربت حیدریه

با بهره برداری از این نیروگاه سالانه در مصرف۱۳۰۰۰ متر مکعب گاز صرفه جوئی می‌شود.

مشارموحد مجری طرح در آئین بهره برداری از این نیروگاه گفت: افق اجرای این طرح نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلو واتی است که در مدت ۳ سال به حداکثر تولید خواهد رسید.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح سالانه از مصرف ۱۳۰۰۰ متر مکعب گاز، ۱۰۰۰۰لیتر آب و از انتشار ۴۰ تن گاز دی اکسید کربن جلوگیری می‌کند.

او گفت: در ساخت این نیروگاه از صفحه‌های خورشیدی ۵۵۰ واتی تکنولوژی روز استفاده شده است.

جوادبلندی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت حیدریه هم گفت: این منطقه به عنوان اولین منطقه بخش فرآورده‌های نفتی کشور موفق به کسب گواهی نامه ایزو ۵۰۰۰۱ درراستای بهینه سازی مصرف انرژی شده است. وی افزود این نیروگاه که در مرحله نخست ۲۶کیلووات ظرفیت تولید دارد بخشی از برق مورد استفاده در تاسیسات ذخیره سازی وبارگیری سوخت جنوب استان را در این منطقه تامین می‌کند.

برای اجرای این طرح ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بهره برداری از فاز نخست نیروگاه خورشیدی شرکت نفت منطقه تربت حیدریه
  • مشکلی در تأمین سوخت نوروزی مسافران در استان سمنان وجود ندارد
  • ۱۴۴ جایگاه عرضه سوخت منطقه کردستان آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی
  • آمادگی پخش خراسان رضوی برای استقبال از مسافران نوروزی/ استقرار جایگاه‌ و خودروهای سوخت‌رسان سیار
  • آماده باش شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی برای استقبال از مسافران نوروزی
  • مسافران در مسیر تهران ـ مشهد نگرانی تأمین سوخت نباشند + فیلم
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • طرح گلگشت نوروزی شرکت نفت منطقه شاهرود آغاز شد
  • اجرای طرح نظارت نوروزی در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه لرستان
  • آغاز نظارت و بازرسی نوروزی بر عرضه سوخت جایگاه‌های غرب مازندران