Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: یکی دیگر از مشوق‌های درنظر گرفته شده واگذاری اراضی ملی به طرح‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی و غیرکشاورزی به همراه صدور مجوز‌های لازم در حداقل زمان ممکن است.

او ادامه داد: معافیت طرح‌های کشاورزی و صنایع مرتبط با آن از پرداخت سهم بیمه کارفرما، عوارض و مالیات و حمایت مالی و معرفی مجریان برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت (یارانه دار) به بانک‌ها از دیگر مشوق هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاتمی بیان کرد: سرمایه گذاران بخش کشاورزی همچنین از معافیت گمرکی ملزومات و ماشین آلات وارداتی موردنیاز برای اجرای طرح خود برخوردار خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در ادامه ارائه مشاوره رایگان به سرمایه گذاران برای انتخاب نوع فعالیت، محل اجرای طرح، کسب مجوز فعالیت، ارائه اطلاعات کارشناسی و راهنمایی در زمینه بازاریابی و فروش را از دیگر مشوق‌های درنظر گرفته شده عنوان کرد.

او گفت: با وجود این مشوق‌ها انتظار می‌رود در سال جاری بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان کرمانشاه صورت بگیرد.
منبع ایرنا
انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی کشاورزان تسهیلات بانکی صادرات کالا مبادلات تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۴۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمستان سرمایه‌گذاری در صنایع خلاق و فرهنگی به پایان رسید!

اولین رویداد جذب سرمایه و هم‌افزایی زیست‌بوم خلاق و فرهنگی ایران با استقبال سرمایه‌گذاران و برترین تیم‌های خلاق و فرهنگی برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «اینجا زمستان نیست» اولین دموی تخصصی صنایع خلاق و فرهنگی، با تلاش مشترک دبیرخانه ایران خلاق و خانه خلاق و نوآوری ایلسا با حضور فعالان، شرکت‌های خلاق و استارتاپ‌های حوزه صنایع فرهنگی و همچنین سرمایه‌گذاران خطرپذیر، صندوق‌ها و نمایندگان وزارت صمت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دهکده ایرانی برگزار شد.

سخنرانان ویژه این رویداد محمد همدانی تهیه کننده انیمیشن پسر دلفینی، محمدحسین نخچی دبیر کارگروه اسباب بازی ستاد توسعه فناوری نرم و فرهنگی، مسعود استادحسین بنیانگذار مجموعه گردشگری سلامت دهکده ایرانی و مسعود حسنلو دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و فرهنگی بودند که به بیان تجربیات خود در این عرصه و ظرفیت‌های صنایع خلاق و فرهنگی پرداختند.

سجاد صالحی دبیر ایران خلاق در رابطه با این رویداد گفت: طراحی و اجرای «اینجا زمستان نیست» گامی مهم درجهت شناسایی ظرفیت‌های استارت‌آپی کشور در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی بود به طوری که بیش از ۲۰ سرمایه‌گذار و صندوق مطرح خصوصی و دولتی از طریق پلتفرم و سکوی تخصصی با ظرفیت‌های این حوزه آشنا شدند و زمینه برای جذب سرمایه در این بخش فراهم شد.

دبیر ایران خلاق در خصوص اهمیت سرمایه‌گذاری در صنایع خلاق و فرهنگی گفت: آمار و ارقام نشان می‌دهد که این صنایع در سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۰ میلیون شغل ایجاد کرده‌اند، به‌طوری که کشورهای چین، آمریکا، انگلیس، ترکیه، مالزی و کره جنوبی رویکرد خود را به خلق ارزش افزوده از طریق صنایع خلاق و فرهنگی تغییر داده اند.

وی در این رابطه افزود: ایران با وجود برخورداری از بنیه‌ی هویت، تاریخچه و فرهنگ غنی و خلاقیت و نوآوری در مردم، هنوز نتوانسته از ظرفیت‌های عظیم صنایع خلاق و فرهنگی خود به‌طور کامل بهره ببرد. با این حال، در سال‌های اخیر شاهد توجه بیشتر به این حوزه بوده‌ایم و پویش هایی برای توسعه این صنایع در کشور آغاز شده است.

صالحی در رابطه با برنامه های آتی ایران خلاق گفت: ایران خلاق در نظر دارد تا در اپیزودها و سرفصل‌های بعدی خود به سراغ استان‌ها رفته و ظرفیت‌های متنوع‌تری را شناسایی و ارتقا دهد. هدف نهایی ایران خلاق این است که صنایع فرهنگی کشور را به عنوان یکی از صنایع استراتژیک وارد چرخه اقتصاد کلان کند. این امر با حمایت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی،  همچنین با خلاقیت و نوآوری فعالان این حوزه قابل تحقق خواهد بود.

نفیسه شاهی نوری، مدیرعامل خانه خلاق ایلسا در خصوص این رویداد گفت: روزهای جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌ها روزهای حساسی است چراکه آنها با سختی فراوان از دره مرگ استارت‌آپ‌ها عبور می‌کنند و پس از اقبال اولیه و تثبیت خود در بازار، در سطوح مختلف سرمایه‌گذاری، به‌دنبال نمایش توان اقتصادی کسب‌وکار خود به سرمایه‌گذاران و تسهیم سهام خود با آنان هستند.

وی افزود: در رویداد «اینجا زمستان نیست» تمام تلاش ما  انتخاب طرح‌ها با نگاه استانی و ملی بوده است. علاوه بر آن در دسته بندی طرح‌ها، از تنوع صنایع خلاق و فرهنگی بهره بردیم. در نهایت، استارت‌آپ اردوچی از رده تربیتی و آموزشی از تهران، ربیع، پلتفرم فروش محصولات فرهنگی و مذهبی از قم، کوچینو در رده گردشگری از تهران، جایزی، پلتفرم کودک از تهران، زرینفام در حوزه صنایع دستی از شیراز، پلتفرم انیمیشن از آذربایجان شرقی، ریواری در حوزه مد از زنجان، نقش خیال در حوزه معماری از اصفهان و کودکان ثروت‌ساز در زمینه سواد مالی کودک از تهران موفق به ارائه کسب‌وکار خود به سرمایه‌گذاران شدند.

گفتنی است فرایند شناسایی، ارزیابی و امتیازدهی به استارت‌آپ های شرکت‌کننده در این رویداد برای اولین بار از طریق طراحی پلتفرم و سکوی تخصصی انجام شد به طوریکه از حدود ۹۰ طرح ثب‌نام شده در سامانه ایران خلاق از سراسر کشور، ۶۰ طرح برای داوری انتخاب شده و پس از ارزیابی در سامانه توسط داوران، ده تیم برای ارائه و ده تیم برای بخش نمایشگاه انتخاب شدند. 

در نهایت صندوق‌ها و سرمایه‌گذاران حاضر در رویداد ازجمله اسنواونچر، داوین، هایمارت، صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق، صندوق کریمه، صندوق جلودار، شرکت سرمایه گذاری گروه تولید ملی، بیداویسی، کارایا، مرکز نوآوری امید، انجمن سرمایه گذاران نیک اندیش و هولدینگ برسا نظرات نهایی خود را از طریق پلتفرم و سکوی جذب سرمایه در سامانه ایران خلاق اعلام خواهند نمود.

دیگر خبرها

  • پرداخت عوارض آزادراه پل زال اندیمشک الکترونیکی شد
  • ◄ فیلم| الزامات جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی به صنعت ریلی
  • سرمایه گذاران طلا بخوانند ؛ گرانی در راه است؟
  • حمایت چین از گسترش فعالیت‌های اقتصادی در افغانستان
  • تمدید معافیت واردات طلا، پلاتین و نقره از پرداخت مالیات
  • تقویت مشوق‌های سرمایه‌گذاری مولد و رشد صادرات کشور در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • کلنگ زنی کشتارگاه صنعتی دام و طیور در فراشبند
  • زمستان سرمایه‌گذاری در صنایع خلاق و فرهنگی به پایان رسید!
  • جذب سرمایه، امر حیاتی برای رشد صنایع خلاق و فرهنگی است
  • عوارض صادرات سیب لغو شد